Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
super select pajero II
Autor Wiadomość
jabol66 
Forumowicz

Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 206
Skąd: EZD zduńska wola
Wysłany: 15-02-2010, 21:30   

rogal16-91 napisał/a:
no tak trzeba się znać na napędach, mam już w domu czwarte Pajero i tak:
Pajero I nie miał blokady mostu a bardzo chcieliśmy mieć i kupiliśmy Pajero II które jak właściciel zapewniał ma blokadę no i miał ale centralnego mechanizmu różnicowego a nie tylnego mostu ale człowiek się nie znał no i kupił, ale przynajmniej już było wiadomo jak wygląda autko z blokadą mostu więc kupiliśmy drugie Pajero II już z blokadą :D tyle że okazało się że blokada jest zepsuta :( teraz mamy Pajero III już była radocha że będzie blokada ale było kupione we Francji przez znajomego tak na odległość no i jak przyjechał był smutek bo blokady nie ma :( może kiedyś dorosnę do Pajero IV i będzie miał w końcu blokadę mostu 8) Pozdrawiam MM

:biggrin: szczerze powiem że wolałbym kupić sobie most z bokada i go wymienić ale pełen szacun za wytrwałość :biggrin: i mina przy kupowaniu była pewnie bezcenna :doubt:
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 15-02-2010, 22:23   

jawaldek napisał/a:
zapewne się wypowiedzą bartek2800 poprosimy do odpowiedzi :wink:


Działa to prosto. Można ją załączyć przy 4HLc i 4LLc. Najlepiej robić to gdy auto stoi.
Podczas załączania powinna mrugać pomarańczowa kontrolka między tylnymi kołami i powinien być słyszalny dźwięk - tak jakby coś wkręcało się w tylny dyfer. Po ucichnięciu i delikatnym ruszeniu kontrolka powinna przestać mrugać i zapalić się na stałe.
Gdy blokada działa tylne koła, obydwa koła kręcą się cały czas z tą samą prędkością co czyni blokadę narzędziem pożądanym terenie, ale równie czułym na niewprawnego użytkownika. Tu zasada jest prosta - blokada powinna być używana tylko w sytuacjach, które tego wymagają, a nie "od tak". Pamiętać należy o tym, że z załączoną blokadą nie wolno skręcać.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 15-02-2010, 23:19   

bartek2800 napisał/a:
Pamiętać należy o tym, że z załączoną blokadą nie wolno skręcać.
nie wolno skręcać na suchym asfalcie natomiast w błocie lub śniegu lub innym śliskim podłożu delikatnie tak no i na rozsądnej prędkości.Stać się niewolnikiem blokady i jechać tylko na wprost :dontknow:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Misiooo 
Forumowicz


Auto: Mondeo kombi '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 124
Skąd: ZSZ
Wysłany: 16-02-2010, 08:44   

jawaldek napisał/a:
bartek2800 napisał/a:
Pamiętać należy o tym, że z załączoną blokadą nie wolno skręcać.
nie wolno skręcać na suchym asfalcie natomiast w błocie lub śniegu lub innym śliskim podłożu delikatnie tak no i na rozsądnej prędkości.Stać się niewolnikiem blokady i jechać tylko na wprost :dontknow:


No właśnie proszę mi wytłumaczyć kiedy można a kiedy nie wolno skręcać na załączonych blokadach. Ja myślę tak :
2H - można skręcać :)
4H - można skręcać
4HLc - ???
4LLc - ???
R/D Lock - nie wolno
Chodzi mi oczywiście o teren , bo na czarnym to max jeżdżę na 4h.
Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
_________________
Eclipse 1G -- 2,0l sold
Galant EA 2,5 V6 SE sold :(
Pajero II '99 3d.
L200 '08 -- służbowy
Mondeo kombi '08 - na czas wózków i pieluch :)
 
 
jabol66 
Forumowicz

Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 206
Skąd: EZD zduńska wola
Wysłany: 16-02-2010, 09:58   

Misiooo napisał/a:

No właśnie proszę mi wytłumaczyć kiedy można a kiedy nie wolno skręcać na załączonych blokadach. Ja myślę tak :
2H - można skręcać :)
4H - można skręcać
4HLc - ???
4LLc - ???
R/D Lock - nie wolno
Chodzi mi oczywiście o teren , bo na czarnym to max jeżdżę na 4h.
Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam

na 4hlc i 4llc możesz skręcać ale na takiej nawierzchni aby koła mogły się śliznąć te które idą po wewnętrznej stronie skrętu, 4hlc i 4llc mają wszystkie nawet te stare terenówki bez międzyosiowej różnicówki, tylko tam na 4 koła nie można jeździć po asfalcie i tu jest tak samo, w terenie nie ma problemu na czarnym można ale nie za długo tak pojeździsz bo rozsypie się albo skrzynia albo redukt
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2010, 15:56   

jawaldek napisał/a:
bartek2800 napisał/a:
Pamiętać należy o tym, że z załączoną blokadą nie wolno skręcać.
nie wolno skręcać na suchym asfalcie natomiast w błocie lub śniegu lub innym śliskim podłożu delikatnie tak no i na rozsądnej prędkości.Stać się niewolnikiem blokady i jechać tylko na wprost :dontknow:


Istotnie. Miałem na myśli taki pełny skręt, że kierownica jest obrócona do końca. Taki skręt może jej zaszkodzić nawet w terenie.

Misiooo napisał/a:
4HLc - ???
4LLc - ???


Można skręcać, ale na nieprzyczepnych nawierzchniach np. śnieg, piasek. Tu można kierownicę kręcić do końca. Ale na czystym i suchym asfalcie tych przełożeń raczej się nie używa, bo właśnie powstają niepotrzebne naprężenia podczas skrętów.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 16-02-2010, 18:09   

bartek2800 napisał/a:
Istotnie. Miałem na myśli taki pełny skręt, że kierownica jest obrócona do końca. Taki skręt może jej zaszkodzić nawet w terenie.
bartek2800 napisał/a:
Można skręcać, ale na nieprzyczepnych nawierzchniach np. śnieg, piasek. Tu można kierownicę kręcić do końca.

Sorki ale wprowadzasz zamieszanie. W terenie - nie na łące pokrytej śniegiem- wykorzystuje się wszystko co fabryka zamontowała. A żeby rozpoznać co i kiedy to tylko wyjazdy terenowe pokażą a i podpowiedzi kolegów używających napędów są cenne. Warto jest korzystać z imprez terenowych i nie koniecznie na totalnych kąpielach błotnych na czas ale na tych turystyczno-krajoznawczych-przeprawowych. Zobacz http://www.pajero.org.pl/ lub Kochajmy Bezdroża
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2010, 22:16   

jawaldek napisał/a:
Sorki ale wprowadzasz zamieszanie.


jawaldek, więc proszę o poprawkę tego co źle napisałem. Sam chętnie się dowiem :)

jawaldek napisał/a:
Warto jest korzystać z imprez terenowych


Nie każdemu pozwala na to charakter pracy :wink:
EOT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.