Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silniczek krokowy
Autor Wiadomość
ptoq 
Nowy Forumowicz

Auto: mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 6
Skąd: kielce
Wysłany: 16-02-2010, 15:23   Silniczek krokowy

Witam
mam problem z silniczkiem krokowym do 12 V 3.0, kupiłem taki na aukcji i się okazuje ze to nie jest silniczek krokowy ( sprzedawca twierdzi ze to jest owy silniczek ) co dziwne pogrzebałem troche podzwoniłem i jeden pan ztwierdził ze ten model posiada dwa takie silniczki, model 24 V ma jeden Zgłupiałem i nie wiem o co com on. Sprawa dość prosta bo gaśnie mi fura, więc chce zmienić silniczek ( ten po lewej stronie jak zaglądam pod maskę )
HELP
_________________

 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 16-02-2010, 22:06   

Pokaż co Ci przysłał. Z tego co mi wiadomo nie ma żadnych 2 silniczków. Przepustnica dla obu wersji jest zasadniczo taka sama (sa ewentualnie nieco inne wersje dla 24V z TCL gdzie sa 2 czujniki położenia, w zwykłej 24V bez TCL i 12V jest 1 czujnik położenia). Krokowiec jest wmontowany w przepustnice na 3 śrubach i jest identyczny dla obu wersji. I to są pewne dane (poparte katalogiem) a nie opowieści dziwnej treści kogoś tam...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2010, 22:13   

ptoq, dokładnie tak jak mówi Łukasz, pokaż co dostałeś....czy coś takiego jak na TEJ stronie?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 16-02-2010, 22:14   

Właśnie miałem wrzucić fotki ale mnie uprzedziłeś :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2010, 22:14   

haha:)

[ Dodano: 16-02-2010, 22:15 ]
ale zaczekajmy na odpowiedź ze strony ptoq,
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 21-02-2010, 14:47   

Witam.jeśli będziesz potrzebował krokowca to mam wpełni sprawny.
 
 
 
ptoq 
Nowy Forumowicz

Auto: mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 6
Skąd: kielce
Wysłany: 02-03-2010, 13:51   

Dzięki z góry
odesłałem panu tą dziwną część, coś źle kość popisał, to nie był silnik krokowy, na szczęście zdobyłem już prawidłowy i działa pięknie

[ Dodano: 02-03-2010, 13:55 ]
kolego slaw posiadasz części ?
Bomba poszukuje filtra przeciwpyłkowego, nigdzie nie mogę dostać, nawet w salonie mithsubishi facet zrobił oczy, jaki model? sigma? a co to ?
Gdzie szukać w sklepach nie ma, w salonach nie wiedzą o co biega.
_________________

 
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 02-03-2010, 15:59   

Witam.Posiadam wiele części a jeśli chodzi o filtr to Sigma go nie posiada.Pozdrawiam.
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 02-03-2010, 20:13   

powietrze jest zasysane z prawej strony , powiedzmy że nad /za schowkiem/SRSem pasażera. Chcesz filtr to odkręć kratkę pod szybą(na zewnątrz) i dopasuj filtr powietrza z jakiegoś auta, luki wypełnij gąbka lub wylaminuj tkaniną szklaną ładną obudowę :badgrin: :doubt:
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 10-03-2010, 18:12   

Powiedzcie mi czy uszkodzony silnik krokowy zawsze skutkuje gaśnięciem silnika samochodu. Pytam ponieważ moje autko dziwnie zachowuje się do 3k obr. Czy dodam dużo gazu czy mniej przyspiesza jakby coś je powstrzymywało, powyżej 3k obr. problem ustępuje. Jak zdejmuję nogę z gazu to poszarpuje samochodem dopóki nie wcisnę sprzęgła (co wskazuje, że szarpanie jest od silnika). Po podpięciu komputera diagnostycznego nie ma błędów. Myślałem, że może krokowiec zaczyna niedomagać. Dodam, że dzisiejsze tankowanie trochę mnie przeraziło (prawie 16l). Fakt, że było wiele palone na postoju i jazda raczej na zimnym silniku po 4 km. Wydaje mi się również, że dziwnie pachną spaliny.
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2010, 20:48   

witam
silnik krokowy steruje obrotami biegu jałowego więc jeśli masz nierówne obroty wahnięcia w górę czy w dól obrotomierza a nie stabilne ok 800 rpm zwykle powodem jest silnik krokowy gdyż w tym czasie przepustnicę masz zamkniętą i to on otwiera dolot powietrza. Natomiast takie zachowanie silnika jak opisujesz spowodowane jest zbyt bogatą mieszanką za co z kolei jest odpowiedzialny ecu przez sczytywanie napięcia z sondy lambda oraz czujników między innymi z czujnika temperatury płynu chłodzącego (chodzi tu o uszkodzenie któregoś ). Sczytując błędne dane (nie zawsze wykaże to błąd) tzn że silnik jest niedogrzany (jedziesz jakby na ssaniu) i podaje bogatą mieszankę dlatego również spalanie będzie wysokie. Poza tym niskie temperatury na dworze powodują że te przez kilka km które przejeżdżasz nie jest w stanie zagrzać się płyn chłodzący do odpowiedniej temperatury.
Pozdrawiam
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 10-03-2010, 21:21   

A czy wiadomo jak to sprawdzić?
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 10-03-2010, 22:23   

miałem tak samo szarpał mocno, jak był całkiem zimny było ok,ale po przejechaniu 2km zaczynało się szarpanie,spalanie 16 i więcej,w moim przypadku nie łączyły styki na czujniku temperatury i wtyczka na przepływomierzu,po przeczyszczeniu szarpanie ustało.

[ Dodano: 10-03-2010, 22:36 ]
Co to może być,szarpie ,w tym temacie Łukasz podawał dokładne dane dotyczące tego czujnika gdzie on jest i jakie ma oporności poczytaj :lol:
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 11-03-2010, 09:08   

Śmigam dzisiaj do garażu czyścić styki. Tylko że u mnie mocniej się odczuwa szarpanie na zimnym silniku. Choć szarpanie to zbyt mocne słowo. Jest to raczej odczuwalna chwilowa utrata mocy jakbym trochę gaz odpuścił.
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 11-03-2010, 09:39   

Więc to pewnie nie to bo u mnie na zimnym było ok,dopiero gdy łapał temperature zaczynał przerywać nie palił na wszystkie gary,ale styki warto przeczyścić na pewno nie zaszkodzi.
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.