Silniczek krokowy |
Autor |
Wiadomość |
ptoq
Nowy Forumowicz
Auto: mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 6 Skąd: kielce
|
Wysłany: 16-02-2010, 15:23 Silniczek krokowy
|
|
|
Witam
mam problem z silniczkiem krokowym do 12 V 3.0, kupiłem taki na aukcji i się okazuje ze to nie jest silniczek krokowy ( sprzedawca twierdzi ze to jest owy silniczek ) co dziwne pogrzebałem troche podzwoniłem i jeden pan ztwierdził ze ten model posiada dwa takie silniczki, model 24 V ma jeden Zgłupiałem i nie wiem o co com on. Sprawa dość prosta bo gaśnie mi fura, więc chce zmienić silniczek ( ten po lewej stronie jak zaglądam pod maskę )
HELP |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-02-2010, 22:06
|
|
|
Pokaż co Ci przysłał. Z tego co mi wiadomo nie ma żadnych 2 silniczków. Przepustnica dla obu wersji jest zasadniczo taka sama (sa ewentualnie nieco inne wersje dla 24V z TCL gdzie sa 2 czujniki położenia, w zwykłej 24V bez TCL i 12V jest 1 czujnik położenia). Krokowiec jest wmontowany w przepustnice na 3 śrubach i jest identyczny dla obu wersji. I to są pewne dane (poparte katalogiem) a nie opowieści dziwnej treści kogoś tam... |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
bubek [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2010, 22:13
|
|
|
ptoq, dokładnie tak jak mówi Łukasz, pokaż co dostałeś....czy coś takiego jak na TEJ stronie? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-02-2010, 22:14
|
|
|
Właśnie miałem wrzucić fotki ale mnie uprzedziłeś |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
bubek [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2010, 22:14
|
|
|
haha:)
[ Dodano: 16-02-2010, 22:15 ]
ale zaczekajmy na odpowiedź ze strony ptoq, |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 21-02-2010, 14:47
|
|
|
Witam.jeśli będziesz potrzebował krokowca to mam wpełni sprawny. |
|
|
|
 |
ptoq
Nowy Forumowicz
Auto: mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 6 Skąd: kielce
|
Wysłany: 02-03-2010, 13:51
|
|
|
Dzięki z góry
odesłałem panu tą dziwną część, coś źle kość popisał, to nie był silnik krokowy, na szczęście zdobyłem już prawidłowy i działa pięknie
[ Dodano: 02-03-2010, 13:55 ]
kolego slaw posiadasz części ?
Bomba poszukuje filtra przeciwpyłkowego, nigdzie nie mogę dostać, nawet w salonie mithsubishi facet zrobił oczy, jaki model? sigma? a co to ?
Gdzie szukać w sklepach nie ma, w salonach nie wiedzą o co biega. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 02-03-2010, 15:59
|
|
|
Witam.Posiadam wiele części a jeśli chodzi o filtr to Sigma go nie posiada.Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 02-03-2010, 20:13
|
|
|
powietrze jest zasysane z prawej strony , powiedzmy że nad /za schowkiem/SRSem pasażera. Chcesz filtr to odkręć kratkę pod szybą(na zewnątrz) i dopasuj filtr powietrza z jakiegoś auta, luki wypełnij gąbka lub wylaminuj tkaniną szklaną ładną obudowę |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 10-03-2010, 18:12
|
|
|
Powiedzcie mi czy uszkodzony silnik krokowy zawsze skutkuje gaśnięciem silnika samochodu. Pytam ponieważ moje autko dziwnie zachowuje się do 3k obr. Czy dodam dużo gazu czy mniej przyspiesza jakby coś je powstrzymywało, powyżej 3k obr. problem ustępuje. Jak zdejmuję nogę z gazu to poszarpuje samochodem dopóki nie wcisnę sprzęgła (co wskazuje, że szarpanie jest od silnika). Po podpięciu komputera diagnostycznego nie ma błędów. Myślałem, że może krokowiec zaczyna niedomagać. Dodam, że dzisiejsze tankowanie trochę mnie przeraziło (prawie 16l). Fakt, że było wiele palone na postoju i jazda raczej na zimnym silniku po 4 km. Wydaje mi się również, że dziwnie pachną spaliny. |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2010, 20:48
|
|
|
witam
silnik krokowy steruje obrotami biegu jałowego więc jeśli masz nierówne obroty wahnięcia w górę czy w dól obrotomierza a nie stabilne ok 800 rpm zwykle powodem jest silnik krokowy gdyż w tym czasie przepustnicę masz zamkniętą i to on otwiera dolot powietrza. Natomiast takie zachowanie silnika jak opisujesz spowodowane jest zbyt bogatą mieszanką za co z kolei jest odpowiedzialny ecu przez sczytywanie napięcia z sondy lambda oraz czujników między innymi z czujnika temperatury płynu chłodzącego (chodzi tu o uszkodzenie któregoś ). Sczytując błędne dane (nie zawsze wykaże to błąd) tzn że silnik jest niedogrzany (jedziesz jakby na ssaniu) i podaje bogatą mieszankę dlatego również spalanie będzie wysokie. Poza tym niskie temperatury na dworze powodują że te przez kilka km które przejeżdżasz nie jest w stanie zagrzać się płyn chłodzący do odpowiedniej temperatury.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 10-03-2010, 21:21
|
|
|
A czy wiadomo jak to sprawdzić? |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
Bulwa
Mitsumaniak

Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 201 Skąd: RADOMSKO
|
Wysłany: 10-03-2010, 22:23
|
|
|
miałem tak samo szarpał mocno, jak był całkiem zimny było ok,ale po przejechaniu 2km zaczynało się szarpanie,spalanie 16 i więcej,w moim przypadku nie łączyły styki na czujniku temperatury i wtyczka na przepływomierzu,po przeczyszczeniu szarpanie ustało.
[ Dodano: 10-03-2010, 22:36 ]
Co to może być,szarpie ,w tym temacie Łukasz podawał dokładne dane dotyczące tego czujnika gdzie on jest i jakie ma oporności poczytaj |
_________________ Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 11-03-2010, 09:08
|
|
|
Śmigam dzisiaj do garażu czyścić styki. Tylko że u mnie mocniej się odczuwa szarpanie na zimnym silniku. Choć szarpanie to zbyt mocne słowo. Jest to raczej odczuwalna chwilowa utrata mocy jakbym trochę gaz odpuścił. |
|
|
|
 |
Bulwa
Mitsumaniak

Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 201 Skąd: RADOMSKO
|
Wysłany: 11-03-2010, 09:39
|
|
|
Więc to pewnie nie to bo u mnie na zimnym było ok,dopiero gdy łapał temperature zaczynał przerywać nie palił na wszystkie gary,ale styki warto przeczyścić na pewno nie zaszkodzi. |
_________________ Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 |
|
|
|
 |
|