Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
22-04-2007, 18:17
[ALL] [CJ0]Łożysko amortyzatora przedniego
Autor Wiadomość
Colto
[Usunięty]

  Wysłany: 05-09-2006, 15:17   [ALL] [CJ0]Łożysko amortyzatora przedniego

Jeżeli już ktoś pisał o tym to bardzo przepraszam, ale nie znalazłem wątku odnośnie Colta CJ z takim problemem.
Mam problem z łożyskami amortyzatorów przednich, mianowicie są one wyrobione i maja luzy (stukają). Wiem, że jedyną radą jest ich wymiana, ale wszystko by było ok, gdyby nie to że są one zintegrowane wraz z górnym mocowaniem. Oryginalne górne mocowanie wraz z łożyskiem do mojego Colta CJ z 97r. jest bardzo drogie (a potrzebuje 2 sztuki). Wiem, że łożysko, które jest wewnątrz grn. mocowania jest zwykłym łożyskiem kulkowym (kosztuje parę groszy).
Chciałem zapytać czy którys z kolegów miał podobny problem i jak go rozwiązał.
Powiem, że rozmawiałem również z Japaneze (chyba taki ma nick) i powiedział mi, że pozostaje oryginał, ale może ktoś coś w tym temacie ćwiczył samodzielnie.

Dzięki za info.

P.S. Jak wyłączyć Ikonę Tematu?
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 14:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-09-2006, 19:11   

Prawdopodobnie też mam luz w górnych mocowaniach amortyzatorów. Można wiedzieć jak zdiagnozowałeś to, że właśnie stamtąd dochodzą stuki i ile kosztują górne mocowania do Twojego Colta? Do mojego z JC 160 PLN/szt.
 
 
Colto
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2006, 22:08   

Razem z kolegą wykręcilismy Mc'Phersona przy pomocy sciągacza do sprężyn. Wtedy widać było wyraźnie, że łożysko jest wyrobione i jest luźne. Skręciliśmy je (całe mocowanie grn.) w odwrotnej pozycji tzn. obróciłem je o 90 stopni, pomogło ale na 150 km.

W JC nie ma łożysk do mojego Colta CJ. Mój Colcik jest z 1997 roku i jest to pierwsza faza produkcji tego modelu, Mitsubishi uzyło łożysk (grn. mocowań) z modelu CA, tylko że zmienili mocowanie z 2 na 3 śruby. Robili to tylko przez pierwszy okres produkcji CJ'ta, a potem przeszli na osobne łożysko i osobne grn. mocowanie i oczywiście zmienili amortyzatory na inną średnicę tłoczyska.

Koszt oryginalnego grn. mocowania to około 350 zł/szt, a Sachs czy Monroe nie robi zamiennika.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-09-2006, 22:27   

Colto napisał/a:
Mój Colcik jest z 1997 roku i jest to pierwsza faza produkcji tego modelu, Mitsubishi uzyło łożysk (grn. mocowań) z modelu CA, tylko że zmienili mocowanie z 2 na 3 śruby. Robili to tylko przez pierwszy okres produkcji CJ'ta, a potem przeszli na osobne łożysko i osobne grn. mocowanie i oczywiście zmienili amortyzatory na inną średnicę tłoczyska.
Koszt oryginalnego grn. mocowania to około 350 zł/szt.


Nieciekawie to wygląda.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-09-2006, 22:38   

Colto napisał/a:
Koszt oryginalnego grn. mocowania to około 350 zł/szt, a Sachs czy Monroe nie robi zamiennika.


Używka z rozbieranego na Allegro...
 
 
Colto
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2006, 22:54   

Obawiam się również, że używki szybko padną bo mam w swoim Colcie felgi alu 15' z oponami 195/50, a co za tym idzie siły działajace na zawieszenie są większe.

Ale jeżeli koledzy macie jakieś dojście do sprawdzonych używek, poproszę o namiar, zawsze można zobaczyć.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-09-2006, 23:20   

Słuchaj Colto a nie masz przypadkiem problemów z ciężko działającym układem kierowniczym, z drganiami kierownicy i nadwozia podczas jazdy (szczególnie przy przyspieszaniu) i z piszczącymi oponami przy nawet niewielkim skręcie i niedużej prędkości? Bo ja mam takie objawy i wszystko wskazuje na zużyte górne mocowania amorków. Wymieniłem już praktycznie całe przednie zawieszenie i nic.
 
 
Colto
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2006, 08:23   

Nie Hugo, nie mam takich problemów. Jedyne co jest słyszalne to pukanie dochodzące z górnej części maski samochodu z przodu. W pierwszej wersji myślałem, że to tłoczysko amortyzatora jest wyrobione (ale jak to możliwe mój Colt ma 73 tyś. przebiegu, oryginalnie :D ), ale jak już pisałem, okazało się że to łożysko w górnym mocowaniu :(
Według mnie u Ciebie nie jest problem z zawieszeniem tylko z półosiami (tak mi się wydaje) lub z oponami. Probowałeś zmienić oponki rezem z felgami od innego Colta, w którym nie występują takie objawy?
Zobacz w pierwszej kolejności opony i felgi a potem ewentualnie półosie :wink:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-09-2006, 09:24   

Ciekawe tylko taki przebieg i do wymiany górne mocowania. Ja mam na liczniku prawie 230 000 km (możliwe, że więcej) i dopiero luz się pojawił. Chociaż do końca nie jestem pewien czy to właśnie tam. Półosie mówisz-całkiem możliwe.
Felgi i opony nie, ponieważ felgi były prostowane a opony są OK.
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2006, 09:31   

Sluchaj ja handluje lozyskami samochodowymi.
Faktycznie samego nie dostaniesz w sklepie ale gdy wymontujesz je i mi je opiszesz (rysunek + wymiary) to cos dopasujemy.
Kontakt PW albo tutaj dla potomnych.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-09-2006, 09:52   

Zmieniałem górne mocowania w Galancie - ale koszt to był 130 zł/sztuka (JC, bo oryginał też 350 zł). Japaneze mówił, że technicznie wymiana łożyska jest możliwa (w końcu jakoś je tam wsadzają), ale dosyć pracochłonna.
Trzeba ściąć rant trzymający łożysko, zmienić je (jakby co mamy kolegę, który ma niemal każde łożysko świata - Scandik) a potem JAKOŚ!!!??? ten rant znów wytworzyć.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-09-2006, 10:13   

Krzyzak napisał/a:
Trzeba ściąć rant trzymający łożysko, zmienić je (jakby co mamy kolegę, który ma niemal każde łożysko świata - Scandik) a potem JAKOŚ!!!??? ten rant znów wytworzyć.


Widzę problem. Gra niewarta świeczki.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-09-2006, 10:13   

No właśnie dlatego wolałem kupić gotowca.
 
 
Colto
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2006, 10:45   

Dzięki za chęć pomocy przy doborze :) Wiem, że lożysko można łatwo dopasować bo jest ono typowe. Jeżeli Koledzy mówicie, że cudowanie ze ścinaniem rantu i zarabianiem to gra nie warta świeczki, pozostaje mi tylko oryginalne łożysko z górnym mocowaniem po taniości (350zł/szt) :cry:

Dzięki za pomoc, muszę pozbierać troszkę PLNów i zrobić to.

P.S. Przebieg jest oryginalny, auto było sprzedane przez dilera w Polsce (mam znajomego serwisie u tego dilera) dostałem cały wydruk przeglądów, napraw i przebiegów :D
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2006, 10:32   

No problem z wymiana takiego lozyska.
Nawet piasty kola tyl z CC modyfikuja.
Niby nie mozna wymieniac samego lozyska tylko cala piaste ale polak potrafi.
Roztaczaja rant, lozysko wyjmuja, robia glebsze osadzenie oraz frezuja rowek na pierscien zabezpieczajacy,wsadzaja polskie za 35pln (porzadne polskie z FŁT), zapinaja seger i CC smiga.
Jezeli byloby miejsce na zrobienie glebszego osadzenia to spokojnie mozna uzyc tej samej metody. Tutaj patrzac na koszta to jest to bardziej oplacalne kombinowanie niz w CC.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.