[2.5 TD] Spadek mocy i czarne chmury |
Autor |
Wiadomość |
grzesiek1968
Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 38 Skąd: Myszków
|
Wysłany: 18-02-2010, 19:05 [2.5 TD] Spadek mocy i czarne chmury
|
|
|
Dzisiaj po powrocie z pracy do domu nagle spadła moc ,a z rury czarne chmury tok potęzne że samochody jadące za mna zwolniły i czekały aż odjade dalej ,niedawno miałem kłopoty ze świeczkami a tu już nowy problem , samochód pali od pierwszego strzała ale jazda jest porazką jest bardzo słaby, normalnie wchodzi na obroty
no i te czarne chmury ,są przerarzające brak mi pomysłu co mogło się stać, żadnych obiawów wcześniej żadnych stuków itp , czy to już koniec jego żywota
prosze o pomoc co mogło się stać |
_________________ grzesiek1968 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2010, 19:43
|
|
|
grzesiek1968, padła Ci turbina. Zregeneruj i będzie ok dalej. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
grzesiek1968
Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 38 Skąd: Myszków
|
Wysłany: 18-02-2010, 19:57
|
|
|
A czy ktoś może mi doradzić co jest lepsze regeneracja czy kupno urzywki , jerzeli regeneracja to jaki koszt i zas swierzy wydatek ,a jak taką turbine można sprawdzić |
_________________ grzesiek1968 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2010, 20:02
|
|
|
Lepiej zregenerować, gdyż w używce nie wiesz co kupujesz. Koszt regeneracji to ok. 1000 PLN. Sam naocznie widzisz, że auto dymi, jak jest padnięta turbinka to można odczuć, że do jakichś obrotów auto jest zamulone, a później nagle daje wygar z wydechu i coś zamierza pchać do przodu przez siłę...
[ Dodano: 18-02-2010, 20:03 ]
Przynajmniej ja taki przypadek widziałem. Najlepiej oddać do zakładu regenerującego i będzie wiadomo. Ale to na 100% padnięte turbo. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-02-2010, 20:16
|
|
|
grzesiek1968 napisał/a: | A czy ktoś może mi doradzić co jest lepsze regeneracja | Wielka regeneracja->> wymontuj ją umyj bardzo dokładnie ale bardzo dokładnie->> założysz i zobaczysz czy trzeba będzie wydawać 1000. Czy robiłeś coś z pompą paliwową?? Czy przewody od intercolera są całe?? Czy spalanie,mimo dymu,jest normalne tzn czy słyszysz spalanie detonacyjne czyli ostre klekotanie w silniku->> jeśli tak to 1) wtryski 2) pompa->> no tu już masz większy wydatek niż 1000->> mowa o pompie andrew84 napisał/a: | Lepiej zregenerować, gdyż w używce nie wiesz co kupujesz | masz rację i tylko od pewnego i sprawdzonego dostawcy->> skontaktuj się z http://forum.mitsumaniaki...wprofile&u=3942
A może to efekt jazdy na bio dieslu???
Poczytaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397 |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
grzesiek1968
Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 38 Skąd: Myszków
|
Wysłany: 18-02-2010, 20:36
|
|
|
Witam ,przewody od interkulera są całe niema wycieku powietrza , pompy nie ruszałem ,a jeżeli chodzi o spalanie to niewiem nie przysłuchiwałem się ale wydaje sie że jest normalne |
_________________ grzesiek1968 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-02-2010, 20:42
|
|
|
grzesiek1968 napisał/a: | ale wydaje sie że jest normalne | jeśli tak to już tylko turbina->>odetchnij z ulgą bo sam możesz poradzić za mniejszą kasę.Poczytaj z Dziennika Mitsubishi ->> warto stegano fajnie to opisał szacun dla Niego |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
grzesiek1968
Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 38 Skąd: Myszków
|
Wysłany: 18-02-2010, 21:25
|
|
|
Dzięki za wszystkie rady wlasnie czytałem Dziennik z zycia pajero jest naprawde bardzo interesujący ,terz składam pokłon dla stegano -szacunek
[ Dodano: 19-02-2010, 19:28 ]
Panowie to nie turbosprężarka
Postnowiłem dziś wyciągnąć turbospręzarke tak jakmi radziliście ,ale przedtem chciałem sprawdzić jeszczeraz jak obroty i moc --masakra przy dwóch tysiącach dym był taki jak by sie paliła fabryka opon ,
Zabrałem sie więc do demontarzu interkulera, odkręciłem go ,patrze a tu nad pompą wtryskową jest coś w rodzaju potenciametra z trzema kabelkami ,a jeden z nich jest urwany , więc zlutowałem go i na szybkiego wpiołem interkuler do sprawdzeni czy aby powodem tego nie był właśnie ten przerwany kabelek ,ale zapomniałem skręcic dokładnie wszystki połączenia od turbo do kolektora ssącego ,silnik zapalił od pierwszego razu
ale w momencie dodania gazu do trzech tysięcy był potęzny wystrzał turbospręzarka wytworzyła tak duże cisnienie że zerwało węza z kolektora ssącego ,poskręcałem wszystko dokładnie i pruba wyjazdy z garazu na miasto -ku mojemu żdziwieniu wszystko było tak jak dawniej czyli ok samochód jeżdzi brak obiawów czrnego dymienia i moc jest w porządalu |
_________________ grzesiek1968 |
|
|
|
 |
Murzyn
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-03-2010, 17:01
|
|
|
Panowie tak gwoli scislosci, jak pada turbina to autpo dymi na bialo, a nie na czarno
Jak jest duzo czarnego dymu, to jest objaw zbyt bogatej mieszanki (za duzo paliwa za malo tlenu) i tu sie szuka przyczyny - przewody IC(czy szczelnosc calego układu dolotowego), LMM, przewody podcisnieniowe itd.
Wrzuce - jak znajde - taki opracowany przezemnie prosty schemat diagnozowania silnikow diesla - moze sie przyda dla potomnych (tylko podpowiedzcie do jakiego działu bo sprawdzi sie w przypadku kazdego modelu miska |
_________________ autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie... |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 03-03-2010, 18:06
|
|
|
Sprawdz zawor egr, moze cie sie nie zamyka. Wtedy masz brak mocy, kopcenie i smierdzi ze sie udusic mozna. Ludzie w autach za mna pospiesznie okna latem zamykali Najprosciej jest go zaslepic blaszka i po klopocie jesli to byla jego wina. Proponuje poswiecic szpachelke nierdzewna. Probowalem kiedys blaszke z puszki coli ale sie szybko przepalila. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 04-03-2010, 22:18
|
|
|
Murzyn napisał/a: | Panowie tak gwoli scislosci, jak pada turbina to autpo dymi na bialo, a nie na czarno |
Dymi na czarno, bo ma za mało powietrza. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Murzyn
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 05-03-2010, 00:32
|
|
|
Padła turbina = poszły uszczelniacze, lub wirnik. Tak czy siak olej idzie do wydechu i tam się spala. Jaki kolor ma palona oliwa każdy sprawdzi w kuchni. Ja sprawdziłem na 2 turbinach
za mało powietrza nie będzie miało bo po takiej awarii, auto powinno natychmiastowo złapać tryb awaryjny, czyli coś na kształt ustawień N/A |
_________________ autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie... |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 05-03-2010, 07:39
|
|
|
niestety pajero do roku 2000 nie maja takiej opcji TRYB AWARYJNY. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
grzesiek1968
Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 38 Skąd: Myszków
|
Wysłany: 06-03-2010, 20:58
|
|
|
TAK JAK PISAŁEM WCZESNIEJ TO NIE PADŁA TURBINA TYLKO
NAD POMPĄ WTRYSKOWĄ JEST COS W RODZAJU POTENCIOMETRA SPRZEŻONEGO RAZEM Z POMPĄ WTRYSKOWĄ ,I TAM BYŁ URWANY JEDEN Z TRZECH KABELKÓW PO ZLUTOWANIU GO WSZYSTKO JEST OK |
_________________ grzesiek1968 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 10-03-2010, 23:49
|
|
|
grzesiek1968 napisał/a: | TAK JAK PISAŁEM WCZESNIEJ TO NIE PADŁA TURBINA TYLKO
NAD POMPĄ WTRYSKOWĄ JEST COS W RODZAJU POTENCIOMETRA SPRZEŻONEGO RAZEM Z POMPĄ WTRYSKOWĄ ,I TAM BYŁ URWANY JEDEN Z TRZECH KABELKÓW PO ZLUTOWANIU GO WSZYSTKO JEST OK |
To sterowanie EGR, zamontowane ro jest nad cięgnem przyspieszenia. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|