| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [E32A 1.8] Spadki obrotów na biegu jałowym |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Darou   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
 Dołączył: 02 Lip 2008
 Posty: 75
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-02-2010, 11:44   [E32A 1.8] Spadki obrotów na biegu jałowym |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, mam problem z którym od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić. Silnik jest po remoncie i widać efekty bo spalanie wcześniej było nieakceptowalne, praca silnika na rozgrzanym silniku też wygląda dobrze. Silnik odpala bez problemu, nawet w tych ekstremalnie niskich temperaturach. Na zimnym silniku po odpaleniu idealnie wskakuje na ssanie między 1400 a 1600, w zależności od temperatury. Niestety tuż po ruszeniu (po wciśnięciu sprzęgła) obroty na biegu jałowym spadają do 600/700 i dopiero wracają do ssania w momencie jak się zatrzymam. Podczas jazdy nic się nie dzieje, ale wystarczy, że wrzucę na luz i zaczyna się... Jak już dochodzi powoli do swojej optymalnej temperatury to w między czasie odczuwam nierówną pracę silnika. Silnik radzi sobie trochę lepiej bez włączonych świateł, nie ma aż tak mocnych spadków obrotów. Problem całkowicie znika po ok. 10 min. Wcześniej świecił mi się CheckEngine, błąd 31. Wymieniłem czujnik spalania stukowego (używany) i kontrolka zgasła. Dwa tygodnie temu zrobiłem regulację zaworów i zapłonu (zalecenie mechanika po przejechaniu kilku tys. km po remoncie). Wymieniam regularnie świece, kable, kopułkę, wszystkie filtry, alternator po regeneracji. Co do spadku obrotów, to silnik zachowuje się podobnie jak przed remontem. Kiedyś miałem problem z odpalaniem i spadkami obrotów, to po wymianie czujnika temp. silnika zniknął tylko problem z odpalaniem, a spadki obrotów nie zmieniły się.
 Macie może jakieś pomysły/domysły co może być przyczyną braku ssania. Od czego powinienem zacząć, co mógłbym samemu sprawdzić i w jaki sposób, a co ewentualnie w warsztacie. Jeżeli macie jakieś uwagi to proszę szczegółowo podajcie mi instrukcje co i jak wykonać
  . Mam nadzieję, że wspólnie uda nam się rozwiązać mój problem.  Pozdrawiam |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Serek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Grand Voyager Limited AWD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 36 razy
 Dołączył: 17 Maj 2005
 Posty: 1597
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-02-2010, 13:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ssanie działa prawidłowo. Co do spadków obrotów - ECU, silniczek krokowy, regulacja linki przepustnicy, czujnik IPS, ... do sprawdzenia  miernikiem wg instrukcji. |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Andrew   Mitsumaniak
 01954/KMM
 
  
 Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 50 razy
 Dołączył: 10 Sie 2009
 Posty: 13646
 Skąd: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-02-2010, 17:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Darou, a przypadkiem nie odpinałeś AKU? |  
				| _________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
   Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Darou   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
 Dołączył: 02 Lip 2008
 Posty: 75
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-02-2010, 19:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Serek, postaram się to sprawdzić. andrew84, pytasz ogólnie czy ostatnio odpinałem czy teraz przy wykasowaniu błędu? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Andrew   Mitsumaniak
 01954/KMM
 
  
 Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 50 razy
 Dołączył: 10 Sie 2009
 Posty: 13646
 Skąd: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-02-2010, 19:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pytałem czy ogólnie odpinałeś aku ostatnio z jakichś innych powodów jak kasowanie błędu? |  
				| _________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
   Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | tadek-l   Mitsumaniak
 tadek-l
 
 Auto: sigma kombi 12V
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 23 Sie 2009
 Posty: 91
 Skąd: zachodniopomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-02-2010, 19:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Proponuję sprawdzenie czy nie łapie lewego powietrza. |  
				| _________________ tadek-l  tel 794228098
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Darou   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant1.8i EXE E32A
 Dołączył: 02 Lip 2008
 Posty: 75
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-02-2010, 16:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | andrew84, możliwe że elektryk odpinał aku (po rozładowaniu), w trakcie jak naprawiał  alternator. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Andrew   Mitsumaniak
 01954/KMM
 
  
 Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 50 razy
 Dołączył: 10 Sie 2009
 Posty: 13646
 Skąd: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-02-2010, 17:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Darou, w takim zrób restart aku i zobaczysz czy pomogło |  
				| _________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
   Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |