Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dławi się !!!
Autor Wiadomość
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 17-01-2009, 15:56   Dławi się !!!

Na początek silnik 1.6 Carisma 98 rok. Mam problem z tym że w trakcie przyspieszania z dołu od 1,5 -2 tyś na obr.( wciskam gaz powiedzmy do połowy) auto po dodaniu gazu zaczyna się dławić. Jakby zaczynało palić na 3 gary. Efekt jest spotęgowany przy ruszaniu. Ruszam z 1 i trzeba dodać już troszkę więcej gazu. Potem 2 jeśli wrzucę ją poniżej 2 tyś. na obr. i dodam konkretniej gazu to zaczyna go dławić. efekt jakby zanikał w okolicach od około 3tyś w górę. Już w poniedziałek chcę zakupić nowy komplet świec pomimo że tamte wymieniłem w tamtym roku jakieś 15 tyś km. Dodatkowo filtr paliwa, powietrza. Czy może coś powinienem sprawdzić jeszcze co może dawać taki efekt ??? No i czy to może być koniec pompy paliwa. Dodatkowo zaczyna wtedy szarpać lekko. No i taka jazda to nie jazda !!!
_________________

 
 
scrimer
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2009, 19:34   

proponuję zejść wieczorem do auta odpalic i spojrzeć pod maske czy czasem nie przeskakują iskry od kabli lub fajkocewek. ja mialem podobne zjawisko - u mnie padly fajkocewki
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 17-01-2009, 19:44   

To też trzeba sprawdzić. W każdym razie auto na warsztat. Fajko cewki padły ci po jakim przebiegu ?. I czy spowodowane to jest gazem czy też nie , bo ja u siebie nie mam instalacji LPG. I jaki koszt był fajkocewek ??
_________________

 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 17-01-2009, 21:47   

Na początek odłącz wtyczkę od przepływomierza i zobacz czy będzie poprawa. Objawy typowe dla uszkodzonej przepływki.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 17-01-2009, 23:11   

Poszedłem do autka aby sprawdzić czy po ciemku iskry nie latają pod maską po uruchomieniu silnika. I jest wszystko OK.Nic nie widać zero przebicia . Dotykałem przewodów, zero przebicia. W poniedziałek zakupie świece i filtr i zobaczę co to da. A jak nie to auto na diagnostykę i będziemy szukać. Jutro jeszcze sprawdzę przepływomierz. Być może że to właśnie to.
_________________

 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-01-2009, 23:22   

wpisz w szukajkę dla carismy "szarpie/szarpanie" i wymień filtr paliwa :)
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 18-01-2009, 11:46   

No i byłem sprawdzić przepływomierz. Odpiąłem kostkę i silnik wogóle zaczął odmawiać współpracy i było jeszcze gorzej. Zaraz po odpięciu był problem z odpaleniem. Zupełnie zaczął się dławić i gasnąć. Zapaliła się kontrolka CE. Po podpięciu kostki wszystko wróciło do normy. Silnik zapalił bez problemu. Zgasła kontrolka CE. Tak na co dzień to silnik odpala bez problemu nawet a mrozie. Obroty wolne też OK czasami tylko lekko się zakrztusi ale to raz na ruski rok. Po uruchomieniu pracuje na wolnych obrotach prawidłowo ale już po dodaniu gazu lekko go dławi. No i podczas jazdy dodaję gazu i traci moc zaczyna się dławić tak jakby mu zapłony wypadały albo nie dostawał paliwa. W każdym razie tak jak piszecie - jutro wymiana świec, filtra paliwa, powietrza i regulacja zaworów. Potem zobaczymy czy to coś pomogło.
_________________

 
 
scrimer
[Usunięty]

Wysłany: 18-01-2009, 12:14   

ja zakupilem uzywki fakocewski koszt 300 zl sztuka. jak masz ktoras fajkocewke padnieta to iskry nie beda skakac jak przy przebiciu na kablach - beda sie lekko zazyc na niebiesko miedzy modulem a ta metalowa obrecza przezktora przekladasz sruby i przykrecasz. u mnie bylo podobnie niby przebicia brak ale jak oczy sie przuyzwyczaily do ciemnosci to ewidentnie widac bylo niebieskie zarzenie. u mnie akurat to bylo powodem szrpania. wedlug licznika fajkocewki padly przy 130 tys wtedy jeszcze nie mialem gazu. teraz na uzywanych i na gazie zrobilem 40 tys.

[ Dodano: 18-01-2009, 12:25 ]
no i jeszcze jedno pytanie czy te objawy masz zarówno na gazie jak i benzynie? przypomniało mi się ze lekkie szarpanie również u mnie występowało i wymieniałem czujnik położenia napinacza paska rozrządu czy jakoś tak
 
 
zbychu 37 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1998r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 80
Skąd: zastocze
Wysłany: 18-01-2009, 13:25   

Miałem takie same objawy czyli szarpanie w wyżej wymienionych obrotach. Pomogła wymiana fajkocewek ( używek po 100 za jedną)
_________________
zbychu
carisma 1.6 lpi 98r
galant 1.8 td 90r
 
 
 
Konrado1987 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 63
Skąd: Gołdap
  Wysłany: 18-01-2009, 14:02   

Ja miałem tak samo u siebie, zmieniłem filtr powietrza, filtr paliwa i świece, ale nie pomogło. Silnik źle chodził tylko jak była wilgoć i jak przejechałem kilka kilometrów to przechodziło, któregoś dnia jak źle chodził to złapałem za przewód i kopnął mnie prąd i u mnie iskrzyło tylko jak źle chodził, i to prawie, że nie było nic widać. Wczoraj zmieniłem przewody i dzisiaj było już w porządku.
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 18-01-2009, 16:32   

scrimer napisał/a:
no i jeszcze jedno pytanie czy te objawy masz zarówno na gazie jak i benzynie? przypomniało mi się ze lekkie szarpanie również u mnie występowało i wymieniałem czujnik położenia napinacza paska rozrządu czy jakoś tak


Instalacji gazowej nie mam. Także objawy tylko na benzynie. Co do samego szarpania, to objaw nie przedstawia się w postaci szarpania silnikiem tylko po wciśnięciu gazu traci moc. Tak jakbyś nagle zdjął kabel ze świecy albo nie dostawał paliwa. Wciskam gaz i pracuje w ten sposób. Moc spada i z przyspieszeniem kiepsko bo chodzi jakby na 3 garach. Wiadomo wciskam wtedy sprzęgło lekka przegazówka lub odejmuje gaz- ponownie wciskam i przeważnie z lekkimi oporami ale załapuje. Po chwili jak przekroczy 2700-3000 na obr. to pracuje normalnie. Wczoraj zauważyłem że jedna z fajkocewek nie była wciśnięta na świecę do końca. zapiąłem ją tak jak powinna być ale problem nie zniknął. Być może że świeca która tam pracuje już dostała po dupie. W każdym razie i tak do wymiany. Dzisiaj jadąc jak wciskam gaz bardzo delikatnie- jak piórkiem to przyspiesza normalnie. Ale maluszki szybciej ruszają :) w każdym razie objaw jest taki że któraś ze świec nie trzyma parametrów i pod obciążeniem nie pracuje prawidłowo lub fajkocewka, ewentualnie filtr paliwa jest już zapchany na amen. Mam nadzieję że to tylko to. I koszty skończą się na materiałach ekspoatacyjnych.

[ Dodano: 20-01-2009, 19:54 ]
No i sprawa wyjaśniona. Wymienione dzisiaj świece, filtry itp. Auto podpięte pod komputer. Wykazało błędy na czujniku położeniua przepustnicy i silniczka krokowego. Prawdopodobny powód tych błędów to dogorywająca fajkocewka na drugim cylindrze. Niestety do wymiany. także zaczynam poszukiwania. Dzisiejszy telefon do serwisu z pytaniem o cenę i pojawiła się kwota 1000 zł. GRUBO !!! Także proszę o namiary jak ktoś ma Fajkocewki w przystępnej cenie.
_________________

 
 
Wojtasss 
Forumowicz


Auto: Space Star 1.9 DID '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 51
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 18-02-2010, 21:05   

W mojej Cari w tym tygodniu identyczny problem się pokazał. Na początku myślałem, że jest to powód mrozów, ale dzisiaj było 7 stopni na plusie i dalej szarpie na zimnym silniku jak przyspieszam. Ciekawe jest to, że jak przełączam na gaz to problem mija i jest wszystko w porządku. Tak samo jest jest po rozgrzaniu samochodu - problem przestaje istnieć. Myślicie, że to też mogą być fajkocewki??
 
 
Siero19 
Forumowicz

Auto: Carimsa 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-02-2010, 23:12   

ja podobnie mialem w sejcento :P sory za porównanie sej mial silnik 1,1 MPI no i niestety tam byla zarżnieta pompa paliwa i/lub zapchany filtr paliwa, przelaczenie na gaz i chodzil normalnie. Wnioskujac wymienil bym filtr paliwa. a tak w ogole to pamietasz kiedy wymieniales, a moze nie wymiaeniales:P pozdro i powodzenia
_________________
GDI? a to diesel??
 
 
Wojtasss 
Forumowicz


Auto: Space Star 1.9 DID '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 51
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 18-02-2010, 23:19   

Pompa raczej wykluczam, bo raz że niedawno była robiona, a dwa to raczej przy starcie miałbym problemy, a odpala normalnie.
Ja właśnie miałem od początku podejrzenie o ten filtr, ale chciałbym się upewnić, bo to masa roboty z tego co wiem.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-02-2010, 16:35   

Po Twoim podpisie wnioskuje, że masz wersje przed liftingiem. Filtr paliwa masz umieszczony w komorze silnika z lewej strony (patrząc, że lewa storna to kierowca itp.)
tak troche na dole, żeby się dostać można odkręcić bezpieczniki i co tam będzie przeszkadzało, jeżeli wszystko pójdzie dobrze to aż tak wiele roboty nie ma ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.