Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:50
Klima w Sigmie
Autor Wiadomość
Nachbar
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2009, 14:36   

Mam malutki problem, czy któryś z kolegów wie czy oprócz naklejki na przednim pasie gdzieś jest zapisane jeszcze jaki czynnik jest w klimie? Jak zauważyłem podczas ostatniego poprawiania przodu auta - jakieś 2 lata temu - lakiernik chyba usunął tą małą nalepeczkę a ja muszę po 4 latach jeżdzenia napełnić czynnik bo coś w zimie uciekło z niego i nie jest tak jak przedtem.
Czy jest możliwe że spece od klimy sprawdzą jaki jest czynnik w środku (jeżeli oczywiście coś z niego zostało)?
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 27-07-2009, 18:38   

Na 100% od 06.95 sigmy maja klimę na R134. Jak szukałem żeby wyszukać od kiedy freonu zakazano w europie, to wyszło mi, że w 1994. Miesiąca nie znalazłem.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 28-07-2009, 10:06   

O ile dobrze się orientuje to chyba niektóre Sigmy od modelu 93 (produkcja od 12.92) miały już na R134 a niektóre od 94 (produkcja od 06.94). Nie wiem jakie były kryteria podziału ale do tych z R134 jest inny kompresor o oznaczeniu MSC105 (czerwona naklejka), ten na R12 ma brązową i oznaczenie FX105VS
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Nachbar
[Usunięty]

Wysłany: 28-07-2009, 10:51   

wielkie dzięki - no to teraz trzeba sprawdzić kompresor - moja misia jest z 94 roczku :mrgreen: ... no i pytanie czy sprawdzę to otierając maskę i patrząc od góry czy muszę jechać gdzieś na kanał ... ale byłby kanał :lol:
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 28-07-2009, 11:32   

Z tego co podaje CAPS to w kombi zmiana kompresora nastąpiła od 9308. Tyle że w kombi jest inny kompresor, być może DENSO a nie Mitsubishi
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 28-07-2009, 23:14   

lukasz12, ma racje w kombi były kompresory DENSO i od 93 roku były już na R134 ale następne pytanie Nachbar, skoro przez zimę uciekł ci gaz to nie uciekł ci tak o sam z siebie tylko z jakiejś przyczyny najprawdopodobniej( co często się to zdarza) z winy filtra osuszacza
 
 
Nachbar
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2009, 09:50   

wiem że kto pyta nie błądzi i na Twoje pytanie odpowiedzi zapewne odpowiedzą magicy z jakiegoś ala zakładu pompującego klimy... Najgorsze ze znaowu muszę jechać do mechaniorów, którzy widząc nietypowy samochód tylko patrzą jak wyciągnąć max kasy :x
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2009, 09:53   

kosior1975 napisał/a:
lukasz12, ma racje w kombi były kompresory DENSO i od 93 roku były już na R134 ale następne pytanie Nachbar, skoro przez zimę uciekł ci gaz to nie uciekł ci tak o sam z siebie tylko z jakiejś przyczyny najprawdopodobniej( co często się to zdarza) z winy filtra osuszacza

Ja mam u Siebie DENSO, nie pamiętam numerka, ale znalazłem od niego dokumentację i jest napisane jak wół że może pracować z oboma czynnikami, ale wymagana jest zmiana uszczelnień i oleju w wew. układzie smarowania :)
 
 
Nachbar
[Usunięty]

Wysłany: 31-07-2009, 10:22   

Panowie, wielkie dzieki za pomoc i podpowiedzi - właśnie znalazłem stare zdjęcia uszkodzeń przedniego pasa po stłuczce i na nich jest ta fajowska żółta naklejka - czynnik który jest a może raczej który był to R134a :mrgreen: . Jakiej firmy mam kompresor to nie wiem ale jak pojade do mechaniorów to się dowiem i Wam powiem :P

Pozdrawiam

[ Dodano: 05-08-2009, 16:27 ]
No i sprawa załatwiona - klima nabita i sprawdzona - podobno obieg szczelny i nic nie trzeba robić - ale to się okaże po jakimś czasie :mrgreen: Koszt całe 150 PLN brutto
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 20-02-2010, 17:33   

Odkryłem dzisij ciekawą i wkurzająca rzecz. Klima na R12 i R 134a jest zupełnie inna.
Kupiłem jakiś czas temu chłodnicę klimy dzisiaj chciałem ją wymienić i kicha. Inne przyłącze do kompresora inne średnice złączek na przewodach, inne podłączenie do osuszacza. Już nie miałem siły(ze złości) sprawdzać czy złączki wymiennika też są inne.

Jakby ktoś chciał kupować kompresor na R134a i wsadzać do układu na R12 to się niestety nie uda :evil:

Przy okazji ma ktoś chłodnicę klimy na R134a - złącze przewodu po lewej jest na klucz 19(R12 -> 17) złącze węża łączącego chłodnicę z kompresorem na klucze 19 i 21(r12->17 i 19)
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20-02-2010, 17:54   

kosior zmieniał chyba , musieli mu przewody przerabiać itd , oprócz kompresora , trzeba parę przewodów zrobić :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 20-02-2010, 19:52   

konkretnie 2 przewody dochodzące do kompresora. Po kiego grzyba tak nakombinowali :/ wydałem 90zł na niepasującą chłodnicę. :evil: :evil: :evil: :evil: Za zmiane końcówek pewnie 2 tyle przyjdzie zapłacić. Już chyba poszukam jakiejś nowej o podobnych gabarytach bo używki wyglądają niewiele lepiej niż moja dziurawa. i wtedy przerobię węże.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20-02-2010, 19:54   

pytaj kosiora - on nie płacił aż tak dużo.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2010, 18:23   

A nie płaciłem zbyt dużo :mrgreen: dokładnie jest to tak: nowy filtr osuszacza 90 pln, Przeróbka węży czyli wycinanie starych i spawanie na nowych krócicach do tego wspawanie nowych zaworów do napełniania złożenie wszystkiego do kupy nabicie układu azotem z barwnikiem a wiec sprawdzenie szczelności + nabicie klimy gazem R134a wszystko razem 350pln + przeróbka kompresora z r12 na r134a 150 pln. Wszystko razem 590 pln materiał z robocizną i klima hula jak wściekła. Nowa chłodnica klimy kosztuje około 500 pln
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 21-02-2010, 21:24   

Piszesz o nowej do Sigmy? Bo nowe do passata widziałem po 200zł, Wymiary pasują na oko (dokładnie nie mierzyłem) a mocowanie się przerobi. Spawanie alu mam free w pracy. Osuszacz 90zł w IC i powinno hulać( o ile w IC przyślą właściwy osuszacz :evil: ) :D

Tylko że pilniejsze wydatki są, chociażby sekwencja i uszczelnienie silnika. Wyjdzie na to, że kolejne lato bez klimy przejeżdżę.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.