Problem na gazie |
Autor |
Wiadomość |
stokus
Nowy Forumowicz
Auto: colt 1994r 1,6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2 Skąd: Piotrków Tryb
|
Wysłany: 17-02-2010, 21:28 Problem na gazie
|
|
|
Witam wszystkich.
Posiadam colta z 94 roku ma on 1.6 16 zaworowy silnik.Mam problem na gazie. Załozona jest sekwencja. kiedy przezuca sie na gaz to bo wyzuceniu na luz obroty spadaja do zera. jesli jest on zagrzany to jest lepiej ale wiruja te obroty i nie mam pojecia co moze byc przyczyna. a i jeszcze ile Wam pali taki sprzet bo mi tak 9 w trasie. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi |
|
|
|
 |
PhoenixLBN
Mitsumaniak

Auto: colt 1.3 GLi '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 35 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-02-2010, 22:12
|
|
|
Przykro mi ale nie mogę pomóc Ci w tym temacie bo nie mam instalacji gazowej, ale zapraszam na www.coltmania.pl może tam coś znajdziesz bo znajduje się tam kategoria forum dotycząca właśnie tylko i wyłącznie LPG.
Pozdrawiam i mam nadzieje że szybko uporasz się z problemem. |
|
|
|
 |
wyderka
Mitsumaniak

Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 820 Skąd: ZPL
|
Wysłany: 18-02-2010, 06:51
|
|
|
według mnie prawdopodobnie źle jest wyregulowana instalacja |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2010, 00:28
|
|
|
za nisko ustawiona temp przelaczania i zimne wryskiwacze (objaw przerywania) Jak nie przerywa to albo kalibracja albo reduktor nie trzyma cisnienia. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 19-02-2010, 11:50
|
|
|
stokus napisał/a: | kiedy przezuca sie na gaz to bo wyzuceniu na luz obroty spadaja do zera. |
a jak jest zimny i jedziesz na biegu to jest poszarpywanie itp , czy normalnie jedzie |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Maryjon
Forumowicz
Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 201 Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
|
Wysłany: 19-02-2010, 15:58
|
|
|
Na benzynie obroty nie falują? Jeśli faluja to wyeliminuj najpierw falowanie na benzynie...
Możesz sprawdzić czy podłaczenie instalacji do aku ma dobre styki.
Miałem tak że nie było dobrego styku i komp od gazu głupiał.
Sprawdź ilość płynu w chłodnicy, jeśli masz ubytek to może ci zamarzać reduktor.
Jesli nie pomoże to...
.... proponuję udać się na zakład gaziowy i podpiąć pod komputer. Tam wyjdzie czemu tak się dzieje. |
_________________ Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991 |
|
|
|
 |
crolls [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2010, 21:12
|
|
|
Hej,
zakładam, że instalacja ma trochę już kilometrów za sobą więc obstawiam jakąś nieszczelność w układzie LPG albo zużyte wtryski. Sprawdziłbym też czujnik dolnego położenia przepustnicy.
jaka to instalacja?
Mi zejdzie na trasie do 9, i 10 z klimą ale silniczek nieco większy.
pozdro |
|
|
|
 |
stokus
Nowy Forumowicz
Auto: colt 1994r 1,6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2 Skąd: Piotrków Tryb
|
Wysłany: 19-02-2010, 22:56
|
|
|
na benzynie dobrze dziala.
a poiwem ze instalacja jest od czerwca zalozona i poprostu bd najlepiej jak do niech pojade i zalatwie to u nich.
a jak jade to od czasu do czasu szarpnie ale zadko. |
|
|
|
 |
mirc23
Mitsumaniak

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 392 Skąd: Żory
|
Wysłany: 20-02-2010, 14:21
|
|
|
Miałem podobny problem z gazem, auto póki nie było ciepłe potrafiło przygasać na luzie, u mnie powodem były zabrudzone wtryski. Jeżeli masz Valteki to na 99% będzie to o czym piszę, pomoże wyczyszczenie wtrysków i ich kalibracja. |
|
|
|
 |
crolls [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2010, 18:55
|
|
|
Valteki mają trwałość ok 10-15tys. tip-top. ale i ze 25tys. zrobią.
nie ma sensu czyścić i kalibrować, bo cała listwa kosztuje 150zł z przesyłką.
jak z czerwca to jest gwarancja i nie ma co się przejmować.
pozdrawiam i czekam na wyniki |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 21-02-2010, 00:24
|
|
|
masz prawdopodobnie efekt "bezwładności" cutt-off'a. Nie każda instalka sobie z tym radzi, zwłaszcza jak jest strojona przez autokalibrację. Niektóre sterowniki silników na cutt - off- ie wyłaczają również cewki zapłonowe (podejrzewam, że Twój tego nie ma), ale przejście z wys obrotów do biegu jałowego - wiąże się z krótszym lub dłuższym cutt-off'em (wyłaczeniem wtryskiwaczy). jeśli sygnał prękości obrotowej silnika jest podpięty z wtryskiwacza, lub cewki odcinanej przez cutt off - jest to moment, gdzie instalka "gubi" rzeczywistą prędkość obrotową silnika. Nie mniej jednak po złapaniu obrotów po kilku wahnięciach - 2 -3 razy - wszystko powinno wrócić do normy. |
_________________ ...biała strona mocy....
 |
|
|
|
 |
|