[2.8 TD] Snorkel do wersji po liftingu |
Autor |
Wiadomość |
kotoy
Mitsumaniak
Auto: pajero II 2.8 TD 3D 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 32 Skąd: jabłonna lacka
|
Wysłany: 21-02-2010, 16:10 [2.8 TD] Snorkel do wersji po liftingu
|
|
|
Mam zamiar zaopatrzyć sie w snorkel do pajero 2.8 1998 po lifcie i zastanawiam się jaki kupić. Może wypowiecie się na temat jakości, czy te za 500-600 pln mocno odbiegają jakością np. od safari? Nie chcę oszczędzać kosztem zniszczenia silnika, wolę zapłacić więcej i mieć spokojną głowę. Zapraszam do wypowiedzi. |
Ostatnio zmieniony przez Gene 22-02-2010, 08:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21-02-2010, 16:17
|
|
|
Już sam sobie odpowiedziałeś cena=jakość. Zwróć przy tym szczególną uwagę na staranny montaż najlepiej gdy wraz ze snorkelem dostaniesz szablon do montażu aby otwory w karoserii były tam gdzie powinny być. Odradzam stalowe gdyż przy kontakcie z... z czymś tam możesz wyrwać snorkel łącznie z karoserią a "plastykowe" no nie każde przy kontakcie z czym tam poddają się nie dziurawiąc się a natomiast powracają do kształtu pierwotnego. Widziałem już snorkela zrobionego z rur PCV do kanalizacji->> niby zdają egzamin ale pociesznie wyglądają->> wszystko zależy jak będziesz użytkował samochód i jakie masz poczucie estetyki no i niestety kasę na to przeznaczoną |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 21-02-2010, 16:30
|
|
|
Tak jak jawaldek napisał
I pamiętaj ze reszta układu dolotowego tez musi być szczelna ( intercooler ;turbina ;obudowa filtra i takie tam inne ) bo to ze nie zassiesz wody przez dolot do filtra to jest opcja ze może dostać się innymi drogami |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
dodgev;)
Forumowicz
Auto: pajero I 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 48 Skąd: włodawa
|
Wysłany: 21-02-2010, 16:37
|
|
|
wtroce sie z pytankiem jak mam snocker samoróbke( nie z pcv:)) przy reszcie układu nic nierobiłem ale jak zatkam ręko snocker to samochud zaras gaśnie czyli teoretycznie jes szczelny? |
|
|
|
 |
kotoy
Mitsumaniak
Auto: pajero II 2.8 TD 3D 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 32 Skąd: jabłonna lacka
|
Wysłany: 21-02-2010, 16:39
|
|
|
No tak, wiem ze cena=jakość, a i nie za bardzo pasuje mi jazda z kibel rurą. Znalazłem coś takiego: http://wyciagarki.pl/skle...products_id/129 tylko nie wiem co to za materiał LLDPE. Nie bardzo mogę też znaleźć snorkel do miśka po lifcie, bo wydaje mi się że będzie inny. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21-02-2010, 18:07
|
|
|
kotoy napisał/a: | tylko nie wiem co to za materiał LLDPE |
" http://wyciagarki.pl/skle...products_id/129 Bardzo starannie i dokładnie wykonany w profesjonalnej fabryce, nie jest to wyrób "garażowy". W komplecie wszelkie potrzebne elementy, oraz szablon rewelacyjnie ułatwiający montaż." ->>> coś mi tu ryżem pachnie. Dla porównania: http://www.sklep4x4.pl/sklep/grupy/33.html kotoy napisał/a: | Nie bardzo mogę też znaleźć snorkel do miśka po lifcie, bo wydaje mi się że będzie inny. | a co oznacza u Ciebie "po lifcie"bo nie wiem jaki ma związek lift ze snorkelem. dodgev;) napisał/a: | ale jak zatkam ręko snocker to samochud zaras gaśnie czyli teoretycznie jes szczelny? | nawet praktycznie szczelny. Warto poczytać http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#627005 |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2010, 19:28
|
|
|
jawaldek napisał/a: | kotoy napisał/a:
Nie bardzo mogę też znaleźć snorkel do miśka po lifcie, bo wydaje mi się że będzie inny.
a co oznacza u Ciebie "po lifcie"bo nie wiem jaki ma związek lift ze snorkelem. |
Koledze chyba chodzi o troszeczkę inny kształt budy, a więc i montażu.
Po '97: http://liveimages.carsale...ec/MITS0693.jpg
Po '91: http://img.alibaba.com/ph...URBO_LATEST.jpg
prawdopodobnie nie wszystkie mogą pasować |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21-02-2010, 20:36
|
|
|
Co ma wspólnego lift do kształtu budy?? Liftuje się zawieszenie i wszystko co jest wspólne z zawieszeniem. Budę można zliftować podnosząc ją do góry ale na pewno nie zmieni to jej kształtu i kupując snorkela dobiera go (snorkela) do rocznika i modelu danego samochodu. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2010, 21:07
|
|
|
jawaldek napisał/a: | Co ma wspólnego lift do kształtu budy?? Liftuje się zawieszenie i wszystko co jest wspólne z zawieszeniem. Budę można zliftować podnosząc ją do góry ale na pewno nie zmieni to jej kształtu i kupując snorkela dobiera go (snorkela) do rocznika i modelu danego samochodu. |
Tu raczej chodziło o lift jako facelifting, czyli właśnie o nieznaczną zmianę kształtu karoserii, a nie o modyfikacje pod kątem jazdy off-road'owej.
Zaczekajmy jednak na wypowiedź samego zainteresowanego |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-02-2010, 08:13
|
|
|
Kotoy moim zdaniem nie uda Ci sie dobrac snorkla do Twojego auta. Z tego co sie orientuje wiekszosc jak nie wszystkie produkty na rynku polskim sa przeznaczone do Pajero z przed liftingu.
Oczywiscie szukaj i pytaj bo chetnych na cos do II-ek z koncowki produkcji jest wiecej.
Jawaldek napisał/a: | kupując snorkela dobiera go sie do rocznika i modelu danego samochodu. |
Gdyby to bylo takie proste pewnie kolega nie pytalby sie na forum.
Kotoy powinienes zadajac pytanie sprzedawcy, od razu powiedziec, ze chodzi o V20/40 po zmianie blotnikow. Oczywiscie polecam markowe pordukty. Podrobki sa coraz lepsze i ksztaltem odpowiadaja markowym ale nasladowcy nie potrafia (jeszcze) odpowiednio dobrac tworzywa. Moim zdaniem jesli auto ma sluzyc do upalania to motaj jak chcesz aby dzialalo jesli jednak walory estetyczne odgrywaja role to szukaj. Dopasowanie calego zestawu ma duze znaczenie. Jesli "komin" bedzie odstawal moze przeszkadzac w jezdzie. Szumy beda nieznosne a wytrzymalosc gorsza. Sprawa jest istotna przy aucie uzywanym do codziennej jazdy po czarnym lub do turystyki. Jezdzac tylko w patyki nie ma to az takiego znaczenia.
Mozna jeszcze samemu pokusic sie o wykonanie "zewnetrznej" czesci. Jest to robota iscie modelarska ale daje szanse na solidne dopasowanie i estetyczny wyglad. Ponizej wlasnej roboty snorkel do Hilux'a Surf'a:
Koncowka jesli dobrze pamietam jest od Zetora.
A tu przyklad druciarstwa. Okropne ale skuteczne:
 |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 22-02-2010, 11:32
|
|
|
Gene napisał/a: | Jawaldek napisał/a:
kupując snorkela dobiera go sie do rocznika i modelu danego samochodu.
Gdyby to bylo takie proste pewnie kolega nie pytalby sie na forum. | Jedynie budowa cepa jest prosta A tak na poważnie to z ilości modeli i typów wynika że zakup musi być przemyślany i dokonany u rzetelnego dostawcy/producenta znającego się na sprawie.kotoy ma problem do rozwiązania->> jakiego snorkela zakupić ale jak na razie milczy Gene napisał/a: | Mozna jeszcze samemu pokusic sie o wykonanie "zewnetrznej" czesci. Jest to robota iscie modelarska ale daje szanse na solidne dopasowanie i estetyczny wyglad. | tylko czy będzie robił to sam czy zleci jakiemuś warsztatowi?? jeśli warsztatowi to niech Oni się o to martwią ale jako priorytet postawił bym na 1) szczelność połączeń 2) połączoną z rodzajem materiału z jakiego będzie wykonany snorkel i 3) estetyką |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 22-02-2010, 22:14
|
|
|
Kilka osób już polecało mi z racji na dość dobry stosunek jakości do ceny wyrób sprzedawany przez RawTech. Jednakże jeszcze tego w ręku nie miałem i nie widziałem zamontowanego na pojarce v2/4 2.8 wiec nie wiem jak to się ma do rzeczywistości i czy nie dusi silnika. |
|
|
|
 |
kotoy
Mitsumaniak
Auto: pajero II 2.8 TD 3D 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 32 Skąd: jabłonna lacka
|
Wysłany: 23-02-2010, 09:55
|
|
|
Chodziło mi właśnie o facelifting, bo w tym miejscu gdzie poprowadzona jest zewnętrzna część snorkela u mnie (tzn. 1998r) jest akurat przetłoczenie błotnika i snorkel musi mieć całkiem inny kształt żeby dolegać do błotnika. W mojej okolicy nie ma warsztatu zajmującego się autami terenowymi, wiec montaż wolę wykonać sam a nie zastanawiać się potem czy ktoś mi wszystko uszczelnił tak jak potzreba. Podobno to będzie pasowało http://www.allegro.pl/show_item.php?item=925603266 ale znowu ciekawe jak kwestia jakości? |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 24-02-2010, 11:04
|
|
|
Niestety muszę Cię zmartwić nie będzie pasowało bo ten model jest dajerki przed liftem i tak jak ktoś wyżej napisał niestety raczej nie dostaniesz do modelu po lifcie i tu twój model wychodził od 97r do 2004. a ten snorkel był dedykowany do aut od 91do 2000 z tego względu że model przed liftem wychodził też po 97r. zostaje Ci tylko samoróbka chyba że poszukaj w stanach tego na ebay-u tam jest zazwyczaj więcej takich rzeczy |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 25-02-2010, 21:06
|
|
|
ja bym próbował szukać nie tylko snorkela do pajero. ty masz błotniki wypukłe takie nadmuchane więc może poszukaj snorkela który wchodzi tak z góry błotnika tak jak Gene, wstawił zdjęcie z takim ten na zdjęciu jest akurat włąsnej roboty raczej (ale trzeba przyznać że niezłe wykonanie) ty poszukaj takiego tylko robionego przez jakąś firmę np coś takiego http://www.moto.allegro.p...ad.html#gallery ten Pan oferuje też robienie snorkela według własnego projektu więc może tędy droga i taki snorkel chowa się częściowo za słupkiem więc nie był by głośny przy prędkościach większych. No ale jak chcesz przeznaczyć te 600 PLN to rozumiem że chciał byś coś oryginalnego do pajero. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|