Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju w automacie
Autor Wiadomość
spox10 
Nowy Forumowicz

Auto: Sonata 3.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 11
Skąd: Radzymin
Wysłany: 19-02-2010, 18:15   Wymiana oleju w automacie

Witam Mam pytanko,jakim oleiem zalac automatyczna skrzynie biegow w sonacie 3,0.Czy moglby mi ktos podpowiedziec jak sie robi dynamiczna wymiane oleju.Czy dam sam rade to zrobic?pozdrawiam
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 20-02-2010, 19:50   

Witam
Pewnie że dasz spuszczenie i zalanie skrzyni automatycznej niczym się nie różni niż manualnej co do oleju nie masz dużego wyboru są do automatycznej lub półautomatycznej klasy VG43-49 niektóre z nich stosowane są równierz do wspomagania układu kierowniczego.
Pozdrawiam
 
 
spox10 
Nowy Forumowicz

Auto: Sonata 3.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 11
Skąd: Radzymin
Wysłany: 20-02-2010, 21:24   

Kolego piszesz mi o statycznej wymianie oleju ,taka to zrobie bez pproblemu,ale chodzi mi o dynamiczna wymiane aby przeplukac skrzynie.Oleje sa rozne ale nie kazdy jest dobry czytalem rozne opinie,zalac jakims syfem i zakatowac skrzynie i pozniej koszta wole sie poradzic Pozdrawiam
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 21-02-2010, 21:26   

Witam
Zakatować skrzynie możesz wtedy jak jeździsz bez oleju lub niski stan.Płukanie polega na wprowadzeniu pod ciśnieniem środka myjącego pistoletem z końcówką jak do konserwacji aut z rozbryzgiem i spuszczenie.Osobiście bym nie zalecał .wolał bym dokonać dwukrotnej wymiany oleju.Opiłki zawsze osiadają na magnesie korka spustowego.Może go nie być.
Pozdrawiam
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 21-02-2010, 22:58   

mirekbdeblin, kolega wyraźnie ci napisał, że chodzi o wymianę dynamiczną. To co piszesz... hm... no comments.
Proponuję użycie "szukajki" to będziesz wiedział co to jest wymiana dynamiczna oleju w automatycznej skrzynii biegów.
Tak samo jak zadającemu to pytanie użycie "szukajki" nie zaszkodzi. :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
spox10 
Nowy Forumowicz

Auto: Sonata 3.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 11
Skąd: Radzymin
Wysłany: 22-02-2010, 17:18   

Dziekuje,Znalazlem opis na forum mazdy,Skrzynie mozna zakatowac zlym olejem partacze sprzedail mi olej o nieodpowiedniej specyfikacji i padla mi w mazdzie,tak wiec kolego dbanie o sam poziom oleju nie uchroni skrzyni, samochod nie byl katowany jezdzila zona.W serwisie odradzu powiedzieli ze zostala dobita zlym olejem Pozdrawiam
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 22-02-2010, 21:41   

Tu masz jeszcze instrukcje do automata w Galancie. Pewnie połączenia inne na chłodnicę oleju, ale generalnie zasada ta sama:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=515

a tu do Galanta VR4:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=32790
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
spox10 
Nowy Forumowicz

Auto: Sonata 3.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 11
Skąd: Radzymin
Wysłany: 22-02-2010, 21:50   

Dziekuje kolego ,zagladalem juz u siebie jak ida przewody od skrzyni do chlodnicy gdzie bede musial sie podpiac kupie jeszcze odpowiedni olej bo znow pseudo specialisci chcieli wcisnac jakis syfiasty mineralny olej Pozdrawiam
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-02-2010, 12:31   

Z mojego doświadczenia w skrzyniach Tiptronic, wynika, że najpierw sprawdź jakie specyfikacje oleju masz zalecane w oryginale. Potem, albo kupisz universalny który ma te same specyfikacje, albo najtaniej jednak cię wyniesie zakup w ASO.
W przypadku Misiów, które muszą mieć specyfikację SPII/SPIII w grę wchodzi tylko uniwersalny Castrol Transmax, albo Dia Queeen z ASO (z ASO wychodzi nawet taniej :wink: )
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
spox10 
Nowy Forumowicz

Auto: Sonata 3.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 11
Skąd: Radzymin
Wysłany: 23-02-2010, 13:02   

Dziekuje jeszcze raz u mnie z tego co sie orientuje jest skrzynia miska a w kziazce obslugi mam podany castrol o ktorym pisales,lub hyundai.ten hyundaia podobno ciezko kupic w serwisie,jeszcze nie sprawdzalem.Jak sie ociepli to sie za to wezme bo garaz nie ogrzewany Zadzwonilem do firmy co naprawiaja ASB i sprzedaja czesci ,co mi powiedza na temat oleju,chcieli mi wcisnac mineralny dexron,ale czytalem na forum ze nie jest to dobry olej i skrzynie pracuja roznie.Wole kupic dobry olej i jezdzic spokojnie Zalalem juz raz syfem automat w mazdzie i zdechl Pozdrawiam
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-02-2010, 14:45   

Spróbuj kupić Dia Queen w serwisie MMC. Skoro masz skrzynię Mitsubishi, to wszelkie oleje wg. normy Dexron odpadają. Szukaj tylko takich co mają wyraźnie napisane, że spełniają normę SPII/SPIII.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
watson1911 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 90
Skąd: Iława
Wysłany: 25-02-2010, 00:14   

swinks_UK napisał/a:
mirekbdeblin, kolega wyraźnie ci napisał, że chodzi o wymianę dynamiczną. To co piszesz... hm... no comments.
Proponuję użycie "szukajki" to będziesz wiedział co to jest wymiana dynamiczna oleju w automatycznej skrzynii biegów.
Tak samo jak zadającemu to pytanie użycie "szukajki" nie zaszkodzi. :wink:

dobrze gada.....skrzynia automat to zupełnie insza bajka
_________________

 
 
spox10 
Nowy Forumowicz

Auto: Sonata 3.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 11
Skąd: Radzymin
Wysłany: 25-02-2010, 08:46   

Dziekuje koledzy za pomoc,moge teraz spokojnie zabrac sie za wymiane.Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.