Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z ogrzewaniem :(
Autor Wiadomość
Ksazax 
Nowy Forumowicz

Auto: Proton 313; 1997rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 6
Skąd: Okonek
Wysłany: 19-12-2009, 15:13   Problem z ogrzewaniem :(

Cześć, od kilku miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem protonka 313gli :) Niestety w dzień jak dzis (19-12-09) mamy mrozik ok -7 stopni i podczas jazdy mam bardzo niska temperaturę silnika. Na liczniku pokazuje mi 2 kreseczke od dołu. Ustawiając pokrętło na max ciepła, powietrze nawiewu jest letnie, jadąc gdzieś trzeba być cieplutko ubranym ;D heh, to jest może śmieszne ale tylko jak się czyta, bo zmarzłem pożądnie ;P Co można zrobić aby nagrzewnica dawała wyższą temp pow? Chłodnice zakryłem już, kartonem, niestety efekty zauważyłem prawie po zasłonięciu całej chłodnicy. Wiem że to nie zdrowe dla silnika, to rozwiązanie na moment. Możliwe ze mam zapowietrzony uklad, ale w którym miejscu można go odpowietrzyć?
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 19-12-2009, 21:48   

Wskaźnik temperatury silnika po rozgrzaniu powinien być w połowie skali, jeżeli jest niżej to trzeba zacząć od termostatu. Jak stan płynu chłodzącego jest prawidłowy to układ sam się odpowietrzy.
Jeśli z układem chodzenia jest wszystko OK , to miśki grzeją dobrze, wczoraj w czasie trochę dalszej podróży dmuchawa ustawiona na 1 i przymykałem ogrzewanie bo było za ciepło.
_________________
E33 1991
EA5W 1997
 
 
Ksazax 
Nowy Forumowicz

Auto: Proton 313; 1997rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 6
Skąd: Okonek
Wysłany: 20-12-2009, 09:10   

No dzięki wielkie za rade, wymienię termostat bo też o nim myślałem no i zobaczę co będzie się działo, bo mam stan płynu :)

[ Dodano: 20-12-2009, 11:02 ]
a jeszcze zapomniałem zapytać czy ktoś wymieniał juz termostat w protonie np 313, bo nie jestem pewien od którego z miśka będzie pasował. Czy będzie to np CAO?? bo na allegro jest kilka rodzajów i nie jestem pewien który to.
 
 
mirc23 
Mitsumaniak


Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 392
Skąd: Żory
Wysłany: 20-12-2009, 12:35   

Śmiało kupuj termostat taki jak do Colta 1.3 CAO z oznaczeniem silnika 4G13 masz identyczny silnik więc będzie pasowało.
 
 
 
Karol-13 
Forumowicz


Auto: Proton 415(persona) 1,5 r.1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 161
Skąd: Koluszki
Wysłany: 09-02-2010, 11:08   

witam mam podobny problem w swojej 415, mialem przygode z zamarznietym plynem w zbiorniku wyrownawczym, silnik doslownie zaraz po odpaleniu przegrzewał się, wystarczylo dolac koncentratu i po 15 minutach wszystko ladnie chlodzi, tylko ze od tej pory, tez pokazuje mi max 2 kreski temperatury, a jak wlacze ogrzewanie, to spada do zera, powietrze leci letnie....to tez moze byc wina termostatu??
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 09-02-2010, 19:29   

Karol-13 napisał/a:
powietrze leci letnie....to tez moze byc wina termostatu??
raczej tak. A płyn aby na pewno zamarzł Ci tylko w zbiorniczku?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Karol-13 
Forumowicz


Auto: Proton 415(persona) 1,5 r.1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 161
Skąd: Koluszki
Wysłany: 10-02-2010, 03:02   

raczej tak, zaluje ze nie sprawdzilem tego od razu:( historia byla taka ze odpalilem samochod, po tygodniu(az wstyd sie przyznac) przejechalem okolo 2 km i silnik przegrzany, wiec pierwsza mysla byl wlasnie plyn do chlodnicy...otworzylem zbiorniczek a tam.....brylka lodu....wrocilem na 4 przystani na studzenie silnika te 3 kilometry na stacje, dolalem koncentratu i juz wszystko w porzadku, silnik sie nie przegrzewal, tyko od tego momentu, wskazowka powyzej drugiej kreski nie wchodzi, a powietrze i tak zimne...
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 10-02-2010, 07:51   

To dobrze, że tylko w zbiorniczku, bo jakby w silniku, to sam wiesz co potem... Także najpierw wymień termostat i powinno się poprawić. Bo przytkanie chłodnicy nic nie da, a jeżeli silnik nie łapie temperatury to więcej pali...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-02-2010, 09:15   

Jezeli chwycil mróz plyn w układzie chlodzenia to na bank chwycił także w cienkich kanałach/wezykach/nagrzewnicy, pretensje mozna miec do samego siebie, zime zapowiadali kawalek czasu temu, zreszta widac na drodze ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Ksazax 
Nowy Forumowicz

Auto: Proton 313; 1997rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 6
Skąd: Okonek
Wysłany: 25-02-2010, 11:24   

No ja się uporałem bez problemowo z tym problemem ;) kupiłem termostat od CAO za 27zł :P protonik mi grzeje super :) jednak myślę, że mam coś z czujnikiem temperatury, gdyż wskazówka podniosła mi się o 1/2 odległości między kreskami niż było przed wymianą, ale to już mniejsza o to. Ważne że grzeje :P
 
 
Karol-13 
Forumowicz


Auto: Proton 415(persona) 1,5 r.1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 161
Skąd: Koluszki
Wysłany: 26-02-2010, 09:33   

no moj tez grzeje:) ale jak byly te wieksze mrozy to wskazowka sie nie podnosila( ale grzal)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.