| [Cari 1.8 GDI] Prośba o opinie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | michmiel   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8GDI 125KM (XII.98r)
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Lut 2010
 Posty: 5
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |    Wysłany: 25-02-2010, 23:03   [Cari 1.8 GDI] Prośba o opinie |   
 |  
               | 
 |  
               | Na wstępie witam wszystkich ! Jako, że jest to mój pierwszy post, to proszę o wyrozumiałość
  Przeszperałem forum, temat często wałkowany, ale co post to inna opinia. Pewnie i teraz będzie podobnie, ale i tak proszę o opinie. Tyle wstępu, teraz do rzeczy ;> Zaczęło się wczoraj od falowania obrotów. Rano było wszystko OK, ale wracając z pracy obroty zaczęły falować na "luzie". Zamiast standardowych  ok. 800obr, wskoczyły na zakres od 1,5-2tys (sam sobie tak "gazował" w tym zakresie). Dzisiaj rano po włączeniu zimnego auta po nocy obroty wskoczyły od razu na 3tyś i po ok 30sec spadły do zakresu 1,5-2tyś. Do pracy dojechałem bez problemu -ok 15km. W pracy odpiąłem akumulator ("+" klemę) i po jakimś czasie podpoiłem z powrotem. Zastosowałem się do instrukcji nauki obrotów GDI z forum (co nie wiele zmieniło). Wracając do domu przez połowę drogi wszystko było jak najbardziej OK, ale po 2 połowie sytuacja się powtórzyła.  Jadąc później pozałatwiać parę spraw w czasie jazdy zaświeciła się kontrolka "CE", auto straciło "powera" i od 3tyś obrotów zaczęło go "dusić". [Na liczniku najechane 140tyś (przywiezione z Austrii, w PL kupione w grudniu 09 -stan licznika teoretycznie 134tyś. Zanim zacząłem jeździć wymienne na nowe zostały: rozrząd,pasek, simmeringi,pompa wody,świece,filtry (poza paliwa, bo leży i czeka na założenie),wszystkie płyny,olej].
 
 Proszę o opinie co może być przyczyną
   Z góry wielkie dzięki
       |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gigant87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW 3GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 15 Gru 2005
 Posty: 1877
 Skąd: OOL & DW
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sylwan   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 31 Gru 2008
 Posty: 310
 Skąd: WD / LBI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-02-2010, 23:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może przepustnicę przeczyść... |  
				| _________________ Pozdrawiam
 Sylwan
 Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r -  2007-2023
 Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
 Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | michmiel   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8GDI 125KM (XII.98r)
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Lut 2010
 Posty: 5
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-02-2010, 00:00 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | gigant87 napisał/a: |  	  | wymrugaj błędy... | 
 A GDI wymruga ? Bo w jakimś poście na forum widziałem, że GDI nie wymruga i tylko ASO zostaje :/
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Robson86   Forumowicz
 Life is a Race
 
  
 Auto: Carisma GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 216 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 4858
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-02-2010, 00:07 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | michmiel napisał/a: |  	  | Bo w jakimś poście na forum widziałem, że GDI nie wymruga i tylko ASO zostaje :/ | 
 czyli podpiecie do MUT'a. Tylko to zostaje bo inaczej to bedzie tylko zgadywanie na oslep...
 Z tego co napisales wiele wskazuje na usterke pompy (najprawdopodobniej) wysokiego cisnienia. Do czasu kiedy nie bedziesz mial wynikow to beda tylko spekulacje.
 Pozdroo
 |  
				| _________________ Robson- Kielce
 Mitsubishi Carisma GDI Elegance
 -00149/KMM -
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | michmiel   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8GDI 125KM (XII.98r)
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Lut 2010
 Posty: 5
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-02-2010, 07:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jadąc dzisiaj rano do pracy CE się nie zaświeciło i auta nie dusiło. Po odpaleniu (auto zimne po nocy, stojące na zewnątrz) wskoczylo na 3tys obr i po drodze stojąc na światłach obroty na pozimie 1,8-2,2 tys. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gigant87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW 3GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 15 Gru 2005
 Posty: 1877
 Skąd: OOL & DW
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | michmiel   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8GDI 125KM (XII.98r)
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Lut 2010
 Posty: 5
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-02-2010, 11:35 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | gigant87 napisał/a: |  	  | Masz 98 rok, wiec wymrugasz bez problemu. Ja mam 99 i wymrugałem   | 
 A jak to sie ma do http://forum.mitsumaniaki...ht=check+engine
 bo "jeśli ktoś szuka podobnego opisu do GDI to niestety takiego nie ma bo GDI to tylko w serwisie zbadamy
 cytując Marcino diagnozując GDI według tego opisu wychodzą głupoty "
 Więc nie wiem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-02-2010, 11:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | michmiel napisał/a: |  	  |  	  | gigant87 napisał/a: |  	  | Masz 98 rok, wiec wymrugasz bez problemu. Ja mam 99 i wymrugałem   | 
 A jak to sie ma do http://forum.mitsumaniaki...ht=check+engine
 bo "jeśli ktoś szuka podobnego opisu do GDI to niestety takiego nie ma bo GDI to tylko w serwisie zbadamy
 cytując Marcino diagnozując GDI według tego opisu wychodzą głupoty "
 Więc nie wiem.
 | 
 
 ale on tek stwierdził w 2006 roku napisz do niego bo może zmienił zdanie.
 
 Jakbyś przestudiował posty to w gdi również tak testują na którejś stronie są podane nawet numery błędów
 |  
				| _________________ ===========================
 carisma i ja
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gigant87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW 3GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 15 Gru 2005
 Posty: 1877
 Skąd: OOL & DW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-02-2010, 16:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie, tamto stwierdzenie jest nieaktualne. Więc michmiel, weź spinacz, włóż jego końce w 1 i 4 pin i patrz na CE
   |  
				| _________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
 
 Obecnie: F34
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | michmiel   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8GDI 125KM (XII.98r)
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Lut 2010
 Posty: 5
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-03-2010, 20:56 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | gigant87 napisał/a: |  	  | Dokładnie, tamto stwierdzenie jest nieaktualne. Więc michmiel, weź spinacz, włóż jego końce w 1 i 4 pin i patrz na CE
   | 
 Od mojego ostatniego posta "CE" się już nie zaświeciło. Wymruganie błedów jednak nic nie pokazuje
   Po połączeniu 1 z 4 mrugają tylko na przemian "CE" z ABS i tyle -nic z serii długo i krótko.
 Czyżby nie było żadnego błędu ?
 
 [ Dodano: 06-03-2010, 20:59 ]
 Aaaa, dodam jeszcze, że krokowy i przepustnica OK.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Budrys   Forumowicz
 
  
 Auto: Astra H
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 24 Lis 2008
 Posty: 390
 Skąd: Best
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-03-2010, 21:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | To dziwne ponieważ jakikolwiek błąd musiał się zapamiętać. Chyba że odłaczyłeś na chwilę akumulator ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gogan1   Forumowicz
 
 Auto: Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Paź 2009
 Posty: 100
 Skąd: Oława
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-03-2010, 21:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja bym zajrzał do przepustnicy jak wyglada miałem ten sam problem i była do czyszczenia przepustnica |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |