[C62A 1.5] Lancer się dusi... |
Autor |
Wiadomość |
Daemon
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 3 Skąd: Bolszewo
|
Wysłany: 16-02-2010, 18:46 [C62A 1.5] Lancer się dusi...
|
|
|
Witam.
Co może być przyczyną, że samochód ten łapie takiego jakby doła (dusi się, muli) między 2500, a 3000 obrotów?
P.S. Jest to lancer z 89 roku, 1.5, 84 konie mechaniczne, 8 zaworowy. |
|
|
|
 |
bartoslaw
Nowy Forumowicz
Auto: lancer c62a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 20 Skąd: Gorzów Wlkp./Mielec
|
Wysłany: 16-02-2010, 19:12
|
|
|
Powodów może być wiele. Sam miałem ten sam problem. Napisz coś więcej. Jest gaz? "check engine" się zapala? Po przekroczeniu 3000 RPM jest ok? Na początek wymień filtr paliwa i ustaw wolne obroty i odpowiedni kont wyprzedzenia zapłonu (wszystko łopatologicznie wyjaśnione na stronie krzyżaka). Jeżeli problemy pojawiają się tylko w zakresie 2500 - 3000 to bardzo możliwe, że masz wtryski zawalone. Napisz jeszcze czy na ciepłym silniku jest lepiej.
[ Dodano: 16-02-2010, 19:22 ]
poprawka kont na kąt (ortografia leży) |
|
|
|
 |
Daemon
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 3 Skąd: Bolszewo
|
Wysłany: 17-02-2010, 13:38
|
|
|
Gazu nie ma.
Check engine się nie zapala.
Po przekroczeniu 3000 jest ok.
Zapłon był ustawiany na lampie przez mechanika.
Możliwe, że wtryski bo samochód przez miesiąc stał i jest po wymianie głowicy. |
|
|
|
 |
bartoslaw
Nowy Forumowicz
Auto: lancer c62a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 20 Skąd: Gorzów Wlkp./Mielec
|
Wysłany: 17-02-2010, 15:14
|
|
|
Jeżeli filtry, kable świece, kopułki itd. są ok to koniecznie sprawdź te wtryski. Przerabiam to samo z moimi wtryskami. Opcje są takie, że albo można kupić całą listwę np. na allegro (cena różna ok 100-150zł jak się uda) albo oddać do czyszczenia (najlepiej myjka ultradźwiękowa). Gdzieś w necie znalazłem, że gość podłączył równolegle zawalone wtryski do przerywacza od kierunkowskazów i wsadził to do wanienki z naftą na noc. Nie testowałem tego także nie mogę potwierdzić skuteczności tej metody. Ponoć dodatki do paliwa pomagają w niektórych przypadkach. Nowe wtryskiwacze do kupienia właściwie tylko w ASO za kosmiczną kwotę (ktoś na forum pisał, że ok 450 zł). |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 17-02-2010, 23:07
|
|
|
Sprawdz przerwy na swiecach. |
|
|
|
 |
ewald [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2010, 20:37
|
|
|
Witam,miałem w swoim C62 1,5 12V podobny problem,zmieniałem filtry ,świece ,przewody,bez efektu.Pewien mechanik poradził mi wypiąć czujnik spalania detonacyjnego tzw.knock sensor,efekt natychmiastowy,zbiera się z każdych obrotów i ciągnie bez zadyszki do samego końca.Złączka znajduje się bodaj między 2a3 wtryskiwaczem,pozdrawiam |
|
|
|
 |
Piter89
Forumowicz ryżostyle... :/
Auto: Mitsubishi Lancer 1.5 8V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 36 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-03-2010, 15:21
|
|
|
Jak się temat zakończył, bo mam ten sam problem.
Czy wymiana kondensatorów w tym przypadku pomoże?? |
_________________ Mój Lancer nie rdzewieje on starzeje się z godnością |
|
|
|
 |
|