| 
		[E33A 2.0] Łożyska kół | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 misio-1992  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 28-02-2010, 10:47   [E33A 2.0] Łożyska kół
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam.
 
 
Przeglądając ostatnio starsze posty wpadł mi w oko jeden mówiący o wymianie łożysk w piastach kół. Mam w związku z tym pytanie czy rzeczywiście na tylnej osi jeżeli są hamulce tarczowe trzeba wymienić całe piasty łącznie z łożyskami, a dlaczego nie można wybić łożysk z piast i wymienić tylko łożyska. Jeżeli ktoś już przeprowadzał taką operację to proszę o wskazówki. | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 u157  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant E 33, EA5W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-02-2010, 13:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przy hamulcach tarczowych tylna piasta jest kompletnym zespołem a łożysko jest niewymienne, inaczej obudowa piasty jest łożyskiem. Łożyska są kulkowe a nie stożkowe i nie ma możliwości regulacji luzu. Trzeba wymieniać cały kompletny element. | 
             
						
				_________________ E33 1991
 
EA5W 1997
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 misio-1992  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 28-02-2010, 13:37   [E33A 2.0]
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A jak się ma sprawa z piastami przednimi     Jakie są objawy luzu na łożyskach     Czy jest słyszalny "świst" jak by leciach odrzutowiec i są odczuwalne lekkie wibracje. | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Zajc3w  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Toyota Celica 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-03-2010, 22:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wibracje nasilają się na zakrętach a świst przechodzi w terkot? -> przeguby zewnętrzne | 
             
						
				_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
 
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
 
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD  - sprzedana
 
Sigma kombi '95 - sprzedana 
 
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
 
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 misio-1992  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 23-03-2010, 08:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Okazało się że łożyska w tylnych piastach były już zużyte i miały luz. Dlatego występowały drgania i dźwięk (jakby się siedziało na silniku odrzutowym). Po wymianie piast nastąpiła cisza i nic już nie drży.         | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |