Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1,9 DiD Piski ok 1500-2000 obr....
Autor Wiadomość
haribo99 
Mitsumaniak
02104/KMM


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-02-2010, 20:22   1,9 DiD Piski ok 1500-2000 obr....

Witam

Mam problem z moja Carisemka (1.9 DiD, 2002 r. 172000km). Odkad ja kupilem slyszalem jakis pisk na obrotach od ok 1500-2000... Wszyscy, ktorzy ze mna jezdzili mowili, ze mi sie wydaje, ale ostatnio jak sie cieplo zrobilo otworzylem okno i faktycznie pisk slyszac... Dzieje sie tak zarowno na postoju jak i podczas jazdy!
Dodam, ze niedawno wymienialem caly rozrzad (lacznie z pompa wody), plyn chlodniczy i olej. Co to moze byc? Dzieje sie tak tylko na obr 1500-2000 i tak do 100km/h, jak go troszke depne slysze jak sie turbina zalacza (glosniejsza praca silnika) i pisk ustaje.
Moge prosic o opinie co to moze byc i jak to sprawdzic?
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-02-2010, 20:28   

haribo99, sprawdź pasek alternatora ewentualnie rolki: prowadzącą lub napinająca alternatora...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
haribo99 
Mitsumaniak
02104/KMM


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-02-2010, 20:33   

da rade samemu to sprawdzic? Co z tymi rolkami moze byc nie tak?! Jakie sa symptomy uszkodzenia?
Z tego co widzialem u mnie jest kiepski dostep do alternatora... Rozumiem, ze koniecznie mechanik?!
I jeszcze pytanko jedno - jak grozne to jest? Czy moze cos powazneij pierdyknac, czy tylko piszczec bedzie?
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-02-2010, 21:00   

haribo99 napisał/a:
Co z tymi rolkami moze byc nie tak?!
Zużywają się tak samo jak w rozrządzie.
haribo99 napisał/a:
Jakie sa symptomy uszkodzenia?
właśnie może być pisk, którejś z rolek, ale może także hałasować sam pasek...
haribo99 napisał/a:
da rade samemu to sprawdzic?
otwórz maskę i nasłuchuj skąd odgłos dobiega.
haribo99 napisał/a:
I jeszcze pytanko jedno - jak grozne to jest?

jeżeli, któraś z rolek się kończy, to może się zatrzymać, może spaść pasek alternatora, no a późniejszą konsekwencją tego może być m. in. brak ładowania... Jeżeli sam pasek piszczy to raczej nie powinno się nic wydarzyć.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 26-02-2010, 22:31   

jak dobrze kojarzę koło pasowe w di-d jest przedzielone przekładka gumowa sprawdź czy się nie rozwarstwiło. czasami się wyrabiają rowki w kole pasowym i pasek się ślizga
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
haribo99 
Mitsumaniak
02104/KMM


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-02-2010, 15:39   

Dobra na 100% to nie alternator, ani nic z tym zwiazane. Alternator polozony jest z przodu silnika, natomiast piszczenie wydobywa sie blizej kabiny.
Jest to taki odglos jakby "cos" przyspieszalo razem ze mna :? ....
Na zdjeciach widac mniej wiecej miejsce skad dobiega piszczenie/swist, niestety dokladnie nie potrafie zlokalizowac.. :? Jest to mniej wiecej gdzies za oslona silnika, a przed kabina :?


 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 28-02-2010, 19:32   

Być może jakaś nieszczelność w okolicach turbiny...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
haribo99 
Mitsumaniak
02104/KMM


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-02-2010, 20:14   

a jak to sprawdzic?
czy jak jeszcze z tym pojezdze to cos sie mocniej rozpierdzieli czy na gwalt leciec do mechaniora?
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 28-02-2010, 20:16   

haribo99, mnie się wydaję, że lepiej być przezornym i podjechać do dobrego mechanika i posprawdzać wszystko, żeby z małej rzeczy nie zrobił się wielki problem.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
haribo99 
Mitsumaniak
02104/KMM


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-04-2010, 18:27   

no i podobno dupa nie turbina... Polecony mechanior obejrzal i pokazal mi ze mam "przebicie" przy kolektorze i spierniczaja tamtedy spaliny. Dzisiaj chcial to podspawac, ale okazalo sie, ze katalizator jest walniety.... I tu rodza sie moje pytania:
1. Czy mozna jezdzic bez katalizatora? Czytalem, ze nie bardzo, a jak sie okazuje na uwalonym przez jakis czas jezdzilem... Zglupialem juz...
2. Czy mozna uzyc czegos takiego zamiast oryginalu:
Tlumik przelotowy
czy moze lepszy bedzie:
Katalizator uniwersalny.
_________________
---- Tylko uczciwi pozostana dluzej zywi! Beda umierac powoli, tak znacznie bardziej boli, wiec zastanow sie co wolisz....----
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 09-04-2010, 18:35   

w di-d nie ma sondy lambda więc brak katalizatora nie wpłynie na prace silnika
 
 
 
haribo99 
Mitsumaniak
02104/KMM


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-04-2010, 18:39   

Wogole? To po cholere to montowali?
_________________
---- Tylko uczciwi pozostana dluzej zywi! Beda umierac powoli, tak znacznie bardziej boli, wiec zastanow sie co wolisz....----
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 09-04-2010, 18:44   

po to żeby spełniał normy euro 3
 
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 09-04-2010, 18:45   

do eliminacji tlenków azotu


możesz jeździć bez tak samo jak w benzyniakach,

ewentualnie jak przy przeglądzie zrobią ci diagnostykę spalin i nie zmieści się w normach - nie dostaniesz pieczątki
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 09-04-2010, 18:48   

http://www.infosamochody....amochodowy.html
Kod:

W silnikach Diesel'a stosowane są katalizatory, które tylko utleniają tlenek węgla i węglowodory. Ze względu na specyfikę pracy tych silników (praca na ubogiej mieszance) niemożliwa jest jednoczesna redukcja tlenków azotu. Aby zredukować tlenki azotu coraz częściej stosowane są dodatkowe katalizatory np. wykorzystujące mocznik jako katalizator reakcji. Taki katalizator ulega jednak zużyciu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.