 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[e54a 2.0 V6] Filtr Paliwa, olej w skrzyni, płyn hamulcowy |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-03-2010, 22:45
|
|
|
Arturro-86 napisał/a: | obawiam się o to, że odkręcę świecę, ale nie będę mógł jej wyciągnąć z gniazda... | Jak ma specjalna gumke w srodku na swiece to wzjdyie. Porzadny klucz do swiec powinien ja miec. |
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 03-03-2010, 16:48
|
|
|
Aha, w takim razie już wiem czego szukać w razie zakupów
A co do wymiany filtra, pokażę jak to wygląda, a co mnie "trapi":
Co prawda to nie ten silnik, który ja posiadam, ale układ w którym znajduje się filtr powietrza wygląda identycznie.
Na czerwono zaznaczyłem te zatrzaski... i tu jest problem - nie wiem, czy to wszystkie... na zdjęciu widać trzy i tak samo w samochodzie, wiecej nie znalazłem.
Druga sprawa do tego: którą część rozsunąć? Tę zaznaczoną na zielono, czy tę zaznaczoną na niebiesko? I czy przy tym trzeba odkręcać jeszcze coś dodatkowo?
I do samej wymiany... ta część która jest zaznaczona na żółto to przepływomierz? Powinienem z niego odłączyć "kostkę" na czas wymiany, aby czegoś nie urwać (bo tak zrobiłem)? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-03-2010, 17:35
|
|
|
Filtr powietrza zamykany jest na cztery zatrzaski.To jedyne zamknięcia.Powinien dać się odsunąć na tyle żeby wymienić filtr.Ewentualnie,możesz odkręcić gumę doprowadzającą powietrze z filtra do przepustnicy.
Jeśli chodzi o klucz,to kiedyś złamałem taki na zapieczonej świecy.
Kupując klucz,zwróć uwagę na to,żeby miał w środku chwytak.
Pozdro. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 03-03-2010, 20:59
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Filtr powietrza zamykany jest na cztery zatrzaski.To jedyne zamknięcia.
|
W sumie to powiedziałbym, że albo:
-ja mam inaczej to zrobione (bo za Chiny nie umiem znaleźć czwartego)
-albo źle szukam...
A co do tego:
jacek11 napisał/a: | Powinien dać się odsunąć na tyle żeby wymienić filtr.Ewentualnie,możesz odkręcić gumę doprowadzającą powietrze z filtra do przepustnicy. |
Chyba na to się będę musiał i tak zdecydować, bo szczerze mówiąc, to nie bardzo da się tę obudowę w jakąś stronę przesunąć... chyba blokuje ją jakiś przewód z LPG, którego nie jestem w stanie odsunąć (przynajmniej jak do tej pory mi się nie udało).
I tu tylko pytanie:
Chodzi Ci o ten zacisk zaznaczony na żółto, czy na czerwono? I czy przy tym trzeba na coś uważać, żeby czegoś nie urwać... i czy będą mi potrzebne jakieś uszczelki po tym jak to zdejmę (obym nie musiał) |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-03-2010, 21:47
|
|
|
Arturro-86 napisał/a: | -ja mam inaczej to zrobione (bo za Chiny nie umiem znaleźć czwartego) |
Zrobione jest na pewno tak samo.
Arturro-86 napisał/a: | albo źle szukam... |
Pewnie tak,aczkolwiek może ktoś wcześniej nie założył czwartej sprężyny.
Powinna być na rogu obudowy filtra(dokładnie tak jak pozostałe trzy).
Popatrz dokładnie w szczelinę między obudowę filtra,a kielich amortyzatora.
Znajdziesz ją na samym dole obudowy.
Arturro-86 napisał/a: | Chodzi Ci o ten zacisk zaznaczony na żółto, czy na czerwono? I czy przy tym trzeba na coś uważać, żeby czegoś nie urwać... i czy będą mi potrzebne jakieś uszczelki po tym jak to zdejmę (obym nie musiał) |
Odkręć obie obejmy,i odsuń gumę na bok.Żadne uszczelki nie będą potrzebne |
_________________
 |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 03-03-2010, 22:29
|
|
|
Arturro-86, odkręć opaskę którą zaznaczyłeś na czerwono i zdejmij wąż z przpustnicy - będzie łatwiej niż odchylac
Co do świec - zwykła długa nasadka 16" przedłużka grzechotka i odkręcasz, jak już śrube odkręcisz weź nałóż z powrotem na świece fajke od przewodu i wyciągnij - bez zbędnego kupowania złomu - bułka z masłem |
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 04-03-2010, 17:29
|
|
|
A więc tak:
Panowie, należą się Wam ode mnie ogromne podziękowania i wyrazy uznania za Waszą wiedzę i chęć pomocy ;]
Właśnie wymieniłem filtr, wymagało to wbrew pozorom użycia niewielkiej siły, żeby odsunąć "wąż" od przepustnicy, aczkolwiek wystarczyło właśnie to, o czym napisał frost83, odkręciłem tę opaskę i odsunąłem wąż
Potem dostęp do filtra już prosty, odkurzyłem trochę obudowę i założyłem nowy filtr
Teraz tylko wymienić jeszcze świece i przewody i można powiedzieć, że jestem gotowy na kolejny sezon
Zatem jeszcze raz, wielkie dzięki (chciałbym dać "Pomógł", ale niestety to nie mój temat) |
|
|
|
 |
|
|