Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] obroty max 3 tys , problem pojawil sie po wymianie
Autor Wiadomość
muchol 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.5TD 1997r krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: koronowo
Wysłany: 05-03-2010, 20:46   [2.5 TD] obroty max 3 tys , problem pojawil sie po wymianie

Witam Wszystkich Serdecznie

od niedawna jeżdżę Michem - po pierwszych naprawach przyszła kolej na kolejne i tu problem
1.rozrząd zrobiony /nic się nie wydarzyło/
2. Wymiana oleju + filtry , oleju jest trochę za dużo/początkowo nic/
3. resztka wachy - dolewka z beczki od rolnika po kilku kilometrach biały dym i zero mocy /stawiałem na turbinę/ w międzyczasie zdrowo utaplany w błocie /niemoc przyszła mu po kąpieli błotnej i rolniczym paliwie / ??
wymiana filtra oleju + próba odpowietrzenia - nic się nie polepszyło
4.dolewka 20l verwy - obroty po przepaleniu kilku km wróciły prawie do normy /dymienie ustąpiło / ale powyżej 2,5-3 tys obrotów nie chce się wkręcić


Koledzy od czego tu zacząć poszukiwania awarii ??

Dzięki za ewentualne sugestie i serdeczne powitania od nowego mitsumaniaka

poprzednio woziłem swoje dupsko uazem :)
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 05-03-2010, 22:09   

Chyba zupa od rolnika nie była odpowiednia i Miśkowi zaszkodziła. Pajerko to nie Uaz :wink: Jeżeli po verwie pomogło to szedłbym dalej tym tropem. Rozumiem, że wymieniłeś filtr paliwa a nie oleju :wink: Przepłukałbym cały układ paliwowy, ponownie wymienił filtr paliwa nalał zupę /verwę :lol: / i jazda.
Pozdrówka :)

[ Dodano: 05-03-2010, 22:12 ]
A spuszczone paliwo wlał rolnikowi do mleka :wink:
_________________

 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 05-03-2010, 22:45   Re: obroty max 3 tys , problem pojawil sie po wymianie

muchol napisał/a:
Witam Wszystkich Serdecznie

od niedawna jeżdżę Michem - po pierwszych naprawach przyszła kolej na kolejne i tu problem
1.rozrząd zrobiony /nic się nie wydarzyło/
2. Wymiana oleju + filtry , oleju jest trochę za dużo/początkowo nic/
3. resztka wachy - dolewka z beczki od rolnika po kilku kilometrach biały dym i zero mocy /stawiałem na turbinę/ w międzyczasie zdrowo utaplany w błocie /niemoc przyszła mu po kąpieli błotnej i rolniczym paliwie / ??
wymiana filtra oleju + próba odpowietrzenia - nic się nie polepszyło
4.dolewka 20l verwy - obroty po przepaleniu kilku km wróciły prawie do normy /dymienie ustąpiło / ale powyżej 2,5-3 tys obrotów nie chce się wkręcić


Koledzy od czego tu zacząć poszukiwania awarii ??

Dzięki za ewentualne sugestie i serdeczne powitania od nowego mitsumaniaka

poprzednio woziłem swoje dupsko uazem :)

Nie wiem czy twoim silniku jest jakiś komputer od sterowania pompa, ale objawy są podobne do pracy silnika w trybie awaryjnym. Gdyby to był benzyniak to proponowałbym zdjęcie klemy z akumulatora i skasowanie ewentualnych błędów, a u Ciebie to nie wiem czy to coś pomoże. :arrow:
 
 
 
muchol 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.5TD 1997r krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: koronowo
Wysłany: 05-03-2010, 23:49   

Dzięki koledzy

piotr - dzięki taką żywiłem nadzieję na reaktywację mocy pojary - i dalej bedę się tego trzymał -ps dzięki za uwagę - oczywiście filtr paliwa olej wymieniony wcześniej

1405- o klemach też myślałem nie zaszkodzi jedynie zegarek będę musiał ustawić -

walcze od rana dziś już mi się baterie skończyły

pozdro Panowie i dzięki za posty
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-03-2010, 18:08   

muchol napisał/a:
o klemach też myślałem nie zaszkodzi
zdejmij tylko klemę prądową nie masową na kilkanaście minut->> może się zresetuje??
muchol napisał/a:
biały dym
to znaczy że się zapowietrza->> czy zapala od pierwszego strzału czy potem gaśnie??->> ale ta verwa mi tu nie pasuje dolewałeś bo zabrakło paliwa?? to może cały syf z dna zbiornika zatkał filtr wewnątrz baku?? i jeszcze jedna błahostka aczkolwiek dokuczliwa czasami->> zatkany odpowietrznik w korku do wlewu ->> czy odkręcając korek po tym jak silnik jakiś czas popracuje słyszysz zasysane powietrze?? niech silnik popracuje bez korka. Jeśli nic z tych spraw to pompa do regeneracji->> postaw tylko znaki przed demontażem aby zregenerowaną pompę tak samo zamontować bo potem ciężko jest ustawić. W Twoim rejonie jest spec nad specami w temacie Mitsubishi ->> http://forum.mitsumaniaki...wprofile&u=3942
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
muchol 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.5TD 1997r krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: koronowo
Wysłany: 06-03-2010, 18:51   

jawaldek napisał/a:
muchol napisał/a:
o klemach też myślałem nie zaszkodzi
zdejmij tylko klemę prądową nie masową na kilkanaście minut->> może się zresetuje??
muchol napisał/a:
biały dym
to znaczy że się zapowietrza->> czy zapala od pierwszego strzału czy potem gaśnie??->> ale ta verwa mi tu nie pasuje dolewałeś bo zabrakło paliwa?? to może cały syf z dna zbiornika zatkał filtr wewnątrz baku?? i jeszcze jedna błahostka aczkolwiek dokuczliwa czasami->> zatkany odpowietrznik w korku do wlewu ->> czy odkręcając korek po tym jak silnik jakiś czas popracuje słyszysz zasysane powietrze?? niech silnik popracuje bez korka. Jeśli nic z tych spraw to pompa do regeneracji->> postaw tylko znaki przed demontażem aby zregenerowaną pompę tak samo zamontować bo potem ciężko jest ustawić. W Twoim rejonie jest spec nad specami w temacie Mitsubishi ->> http://forum.mitsumaniaki...wprofile&u=3942



jawaldek - dzięki kolego - DAJ MI NAMIAR NA SPECA POPROSZĘ .

1. klemy /zdjęty prądowy/ nic w zasadzie nie dały.
2. na zimno odpala od pierwszego strzału ale 3 obroty rozrusznika więcej niż przed awarią
3. wchodzi na 3 tys obrotówe i zaczyna dymić na biało
4. lepiej chodzi zimny niż gorący silnik
5. nie zasysa po odkręceniu korka

w zasadzie stawiam na pompę albo wtryski

hmm jakieś sugestie jeszcze koledzy ??

jawaldek dzięki za posta : verwe lałem bo jak zupy zabrakło to zalałem bylejakim z beczki od sąsiada - zaczął zdychać to dolałem 25l verwy i wymieniłem filtr paliwa

zastanawiam się czy za wysoki poziom oleju nie jest w tym wypadku też przyczyną dolegliwości ??
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 06-03-2010, 19:32   

muchol napisał/a:
DAJ MI NAMIAR NA SPECA POPROSZĘ
Przeca dał Ci linka w poście swoim obywatel jawaldek
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-03-2010, 21:27   

muchol napisał/a:
4. lepiej chodzi zimny niż gorący silnik
to raczej nie wróży nic dobrego->>silnik zimny lepiej doszczelniony,gorący ->> rozszerza się wszystko i ..... a olej bierze ponad stan czy norma i jaki olej lejesz mineralny czy syntetyk?? Bardziej konkretne namiary http://www.e-pajero.pl/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 06-03-2010, 23:07   

Posprawdzaj wszystko co możliwe przy pompie i co prowadzi do pompy. Kable, wtyczki, i jak są to i wężyki(podciśnienia). Mi to wygląda na coś w rodzaju pracy na ssaniu...stąd biały dym- niedopalona ropa. :wink:
 
 
 
muchol 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.5TD 1997r krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: koronowo
Wysłany: 07-03-2010, 14:38   

jawaldek napisał/a:
muchol napisał/a:
4. lepiej chodzi zimny niż gorący silnik
to raczej nie wróży nic dobrego->>silnik zimny lepiej doszczelniony,gorący ->> rozszerza się wszystko i ..... a olej bierze ponad stan czy norma i jaki olej lejesz mineralny czy syntetyk?? Bardziej konkretne namiary http://www.e-pajero.pl/


Oleju nie bierze /przynajmniej wcześniej nie brał/ jest świeżo po wymianie na syntetyk valwoline dura blend.
Poziom oleju trochę za wysoki /niestety przelało nam się w trakcie wymiany/ - zbyt wysoki poziom może tu coś namieszać ??

Problemy jak pisałem wcześniej zaczeły się od wymiany oleju i braku zupy w baku ??
odłączenie klem niestety nic nie dało.

Teraz trochę pochodził i już jest nieco lepiej ale dochodzi do 3 tys obrotów i zaczyna się dławić i dymić na biało.
do 3 tys chodzi normalnie i nic się nie dzieje

pozdrawiam

[ Dodano: 07-03-2010, 14:40 ]
[quote="1405"]Posprawdzaj wszystko co możliwe przy pompie i co prowadzi do pompy. Kable, wtyczki, i jak są to i wężyki(podciśnienia). Mi to wygląda na coś w rodzaju pracy na ssaniu...stąd biały dym- niedopalona ropa. :wink: [/quo

Przy pompie niby wszystko wygląda OK - ale to dławienie i biały dym przy 3 tys obrotów - jakoś mi to na pompe jednak wygląda - pytanie co mogło się wydarzyć ??
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 07-03-2010, 22:09   

A może coś padło przy turbinie i z jakiegoś powodu silnik się dławi bo nie dostaje powietrza w takiej ilości jakiej potrzebuje. Wydaje mi się ze przy sprężarce jest taki zawór który reguluje przepływem spalin przez turbinę a tym samym stopniem doładowania. Może tu jest coś nie tak. Zobacz jeszcze kolektor ssący czy nie jest zawalony olejem, a tym samym czy turbina nie rzyga olejem... :wink:
 
 
 
muchol 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.5TD 1997r krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: koronowo
Wysłany: 10-03-2010, 19:55   

Szanowni koledzy,

podpowiedzcie poproszę - zawór ERG jest na kanale dolotowym/wylotowym ----- przepraszam za idiotyzmy ale nie jestem mechanikiem ----- i czy erg może być odpowiedzialne za blokowanie obrotów , jak nie to to komputer /jeśli pojara go ma/ na koniec zostawiam pompę bo najdroższa.

zimny erg daje się ruszać w pionie gorący już nie bardzo - pierwsze co zdiagnozowałem.
na ciepłym jak postoi 30sek i odpalę przez chwilę jest lepiej i lepiej wchodzi na obroty ale i tak góra do 3200

jakieś sugestie ??

dzięki z góry za posty

dymienie ustało do 2 tys obrotów wkręca się radośnie potem zaczyna mu brakować wigoru
 
 
Passenger 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero2,8TDi(SupSel)+Galloper
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Polska
Wysłany: 10-03-2010, 19:59   

Zobaczycie, że skończy się co najmniej na robieniu uszczelki pod głowicą... albo pękniętym blokiem i przepływem z kanału wodnego do olejowego... ;) Oleju nie przelałeś, miesza się i dlatego jest go więcej.
 
 
muchol 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.5TD 1997r krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: koronowo
Wysłany: 10-03-2010, 20:04   

Passenger napisał/a:
Zobaczycie, że skończy się co najmniej na robieniu uszczelki pod głowicą... albo pękniętym blokiem i przepływem z kanału wodnego do olejowego... ;) Oleju nie przelałeś, miesza się i dlatego jest go więcej.


jak pisałem wcześniej niestety olej przelany sporo ponad stan - jutro zamierzam upuścić mu krwi
 
 
GIO4x4RUS 
Forumowicz

Auto: MMC DELICA(Space Gear4x4)2.8td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 62
Skąd: malbork
Wysłany: 10-03-2010, 21:13   

-Pajero 2.5td w tym wieky niema komputera(2.8td-EFI od 97r maja komputer)!!! :)
-Obroty moze nie nabierac po 3tys. przez brak otpowiedzniej ilosci powietrza(w jakiem stanie filtr pow???)Wywal i sprawdz!
-Podnios sie stan oleju(SAM!)-ropa przez nieszczelna glowice trafi do oleju-zwalac glowice!
-Zasliepic EGR!(wsadzic kulke w wezyk,dorobic 2 aluminiowe uszczelki i zalozic na flansze)
-Sprawdic,czy dobrze dociera paliwo(sprubowac podlaczyc bezposriednio z bytelki)Jezeli liepiej bedzie chodzic-zwalic zbiornik,wyjacz smok i wszystko umyc.Przewody paliwowe przedmuchac sprezarka.
-Na zasilaniu pompy wtryskowej moze byc filterek(mietalowa siatka)-wykreczyc i sprawdzic,czy czysta!
-Plyn chlodniczy nie ubyba?
_________________
Przed wlączeniem 4x4 wląc mózg!
MMC Delica,95r,2.8td,long,manual,SS,LSD _______________________
Sorry za moja polszczyzne...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.