Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Strajk!!Więcej Mocy dla TD!!
Autor Wiadomość
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2006, 16:41   

podstawowe pytanie: skoro diesle są takie BE to dlaczego praktycznie we wszystkich firmach podstawą floty są samochody oparte na dieslach, w dużej części z koncernu VAG?
jeśliby to złe było, nikt by tego nie kupował.
i co z tego że turbo diesel wymaga tyle dodatków żeby chodzić jak benzyna. A GDI, FSI itp to nie są dodatki? równie dobrze możnaby stwierdzić że jedynym uczciwym porównaniem jest porównanie gołego diesla do gaźnikowca.

poza tym - jeśli turbo diesle są takie złe i awaryjne, to pokażcie mi Tir'a jeżdżącego na benzynie.
pozdro.

ps.
a gaz i tak śmierdzi.
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2006, 17:17   

shovel napisał/a:
podstawowe pytanie: skoro diesle są takie BE to dlaczego praktycznie we wszystkich firmach podstawą floty są samochody oparte na dieslach, w dużej części z koncernu VAG?

EEE... Przesadzasz. Nie w każdej firmie diesle, a jeśli to niekoniecznie niemieckie. Są i france, są i fordy, ople, daewoo, fiaty, są i toyoty.
Zazwyczaj przeważa rachunek ekonomiczny. Czasem taniej wyjdzie kupić jakieś małe benzynki, zwłaszcza jeśli auta nie robią dużych przebiegów.


Cytat:

i co z tego że turbo diesel wymaga tyle dodatków żeby chodzić jak benzyna. A GDI, FSI itp to nie są dodatki? równie dobrze możnaby stwierdzić że jedynym uczciwym porównaniem jest porównanie gołego diesla do gaźnikowca.

Nie dzielmy włosa na czworo z zasilaniem. Doskonalenie systemów wtryskowych zachodzi dla obydwu paliw równolegle. Jednak paliwo jest paliwem, a doładowanie jest doładowaniem. Dwie różne sprawy.

Cytat:
poza tym - jeśli turbo diesle są takie złe i awaryjne, to pokażcie mi Tir'a jeżdżącego na benzynie.
E K O N O M I A.
Wspomniane tu przez kogoś zwycięstwo w 24h Lemans - ciekawe na ile wynikało z mocy silników, a na ile z mniejszej ilości tankowań. Zna może ktoś przepisy tego wyścigu dotyczące silników?

Cytat:


a gaz i tak śmierdzi.
No, szczególnie źle wyregulowany. Ale ten smrodek szybko się ulatnia. Przecież to gaz.
Ostatnio zmieniony przez gondoljerzy 07-09-2006, 17:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-09-2006, 17:25   

shovel napisał/a:
A GDI, FSI itp to nie są dodatki

:roll:
Chrzanisz :lol:

porównaj GDI lub FSI (nomen omen z VAG ale cos mi sie kojarzy że to GDI kupione przez VAG) do SDI - to będzie uczciwe porównanie. Albo TFSI do TDI jak tak bardzo lubisz koncern VAG.
shovel napisał/a:
równie dobrze możnaby stwierdzić że jedynym uczciwym porównaniem jest porównanie gołego diesla do gaźnikowca.

Znów chrzanisz - do gaźnikowca to można porównac diesla na pompie wirowej z komorą wstępną.
Potem wtrysk benzyny wielopunkt do pompy streowanej elektronicznie


shovel, skończ już swoje wywody bo sam się pogrążasz :roll: :wink:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
przyczlapus
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2006, 17:41   

shovel napisał/a:
poza tym - jeśli turbo diesle są takie złe i awaryjne, to pokażcie mi Tir'a jeżdżącego na benzynie.



Tylko,że tir z 12 - 16 litrów moc 380-480 koniów i pracuje w zakresie obrotów 5-1500/2500 zależnie od auta...
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2006, 21:13   

hubert: nie że lubię koncern VAG - jest mi totalnie obojętny.
realia są takie - do diesli dołożyli turbiny żeby chodziły jak benzyniaki jeśli chodzi o moc. udało się ? udało. spala mało? spala. przebiegi robią z reguły duże.wiadomo - zawsze znajdzie się "zły model" ale w benzyniakach jest tak samo.
fakty są takie:
TDi głośniej chodzi, ma mniejsze użyteczne obroty, ale dzięki turbinie dorównuje benzynie o tej samej pojemności. mimo wszystko jest konstrukcją trwalszą od benzyny. i spala połowę z tego co benzyniak o tej samej pojemności.
benzyna jest cichsza i lepsza do "zabawy" ale spali swoje.
mi osobiście lepiej jeździ się samochodem z silnikiem benzynowym, ale doceniam trwałość diesli (szczególnie starych - od dłuższego czasu poluję na beczkę coupe z 300D) i mniejszą awaryjność (znowu - przede wszystkim starsze konstrukcje).

Hubeert : i osobiście nie interesuje mnie Twoje zdanie na mój temat, jeśli coś masz - możesz napisać na gg albo po prostu usunąć mnie z listy użytkowników tego forum.

edit:
przyczłapus: tak, ale np. iveco z którym miałem przyjemność miało 520 koni i 2 turbiny, nie wiem jakie ciśnienie dawały ale patrząc po ich wielkości i tym jak pracują, to sądze że przeciętnego diesla by to powietrze "zdmuchnęło'
a diesle tirów chodzą od 600-800 (zależnie od producenta) do 2800 rpm.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-09-2006, 12:01   

shovel, do diesli dołożyli turbiny żeby poprawić ich sprawność. I nie jest to nowy wynalazek - stosowano to już w połowie XX wieku.
Duże przebiegi bez awarii w dieslu tzn w nowoczesnym dieslu już nie są regułą. raczej wyjątkiem. Zreszta inaczej - mniej się słyszy o takich bo ich właściciele nie szukają pomocy na przykłąd w internecie ale faktem jest że 500000km bez awarii jest już niestety tylko wspomnieniem. I to niewazne czy w VAG czy DC Mitsu PSA Fiacie czy innym produkcie globalnej wioski.
Po prostu stopień skomplikowania takiego silnika jest na tyle duży że szansa wystąpienia awarii jest coraz większa.

Forum dyskusyjne z definicji służy wymianie poglądów. jeżeli to Ci nie pasuje to nie musisz czytać moich postów.

Nie oczekuj tylko ode mnie klaskania temu co piszesz bo widząc nieprawdę będę pisał co wiem i co myślę. Znasz mnie nie od dziś żeby wiedzieć że tak jest.

PW lub gg - na forum nie załatwiamy spraw prywatnych.

Co do tego co napisał przyczłapus - zgadzam się z nim pod względem obrotów użytecznych
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
futro68 
Mitsumaniak


Auto: L-400, Astra H, Nissan NV200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 208
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-09-2006, 21:35   

Hubeeert napisał/a:

Forum dyskusyjne z definicji służy wymianie poglądów. jeżeli to Ci nie pasuje to nie musisz czytać moich postów.

Hubeeert jasne, że forum jest od tego żeby wymieniać poglądy, dlatego tak wiele osób w nim uczestniczy. Warto jednak aby ta dyskusja nie stała się zwykłą pyskówką. Zgadzam się pod tym względem z shovelem, z tobą zresztą też ........ takich postów mi osobiście się czytać nie chce i postaram się ignorować
 
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2006, 21:39   

shovel napisał/a:
...
fakty są takie:
TDi głośniej chodzi, ma mniejsze użyteczne obroty, ale dzięki turbinie dorównuje benzynie o tej samej pojemności. mimo wszystko jest konstrukcją trwalszą od benzyny. i spala połowę z tego co benzyniak o tej samej pojemności.

Nie tylko turbina ma tu swoją zasługę, ale też wtrysk bezpośredni. Przy pośrednim wtrysku (komory wstępne, wirowe itp) głowica nie wytrzymuje i nie da się tak bezawaryjnie windować mocy. Bezpośredni wtrysk dał też następne kilkanaście proent oszczędności w zużyciu paliwa.

Cytat:
doceniam trwałość diesli (szczególnie starych - od dłuższego czasu poluję na beczkę coupe z 300D)
Prawie jak polowanie na jednorożca.
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 08-09-2006, 21:49   

co by niebylo....zeby niekontynuowac niezdrowych dyskusjii...ja sam szczeze chcial bym miec nowoczesnego klekota...cenie je za oszczednosc paliwa ale co by nieprobowac powiedziec i wykrzyczec najszybszy samochod swiata seryjny typu rodzinnego "saloon" to lancer :D i jest benzynowy :>
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.