Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 27-02-2010, 21:12   

Panowie roponuje wymienić czujnik temperatury cieczy chłodzącej, lub sprawdzić czy nie jest uszkodzony.
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
watson1911 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 90
Skąd: Iława
Wysłany: 27-02-2010, 21:56   

gołąb napisał/a:


witm mam ten sam problem.
u mnie jest tak ze kontrolka os swiec wcale sie nie zapala.
przekaznik robi pyk po jakis 4sek a napiecie do listwy nie dochodzi.
przekazniki przeczyscilem i dalej nic.
czy wlaczanie swiec na "krotko" nic nie popsuje ?
bo zastanawiam sie czy nie ominac wszystkich tych przekaznikow i sterownikow i nie zrobic sobie wlacznika do swiec w kabinie.

Jak koniecznie chcesz na krótko to zamontuj włącznik,który załącza przy trzymaniu go palcem,nie zapomnisz wtedy go wyłączyć,kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym.
_________________

 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 28-02-2010, 21:14   

Mozna zastosowac przekaznik czasowy. Pstrykniesz raz i dzialaja przez iles tam sekund i sie wylaczaja. Albo automatycznie zalaczaja sie na iles sekund po przekreceniu stacyjki.
 
 
watson1911 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 90
Skąd: Iława
Wysłany: 28-02-2010, 23:00   

Faraonix napisał/a:
Mozna zastosowac przekaznik czasowy. Pstrykniesz raz i dzialaja przez iles tam sekund i sie wylaczaja. Albo automatycznie zalaczaja sie na iles sekund po przekreceniu stacyjki.

Można i byłoby lepiej,ale trzeba trochę mieć pojęcie o elektryce,jeśli się nie ma to można prościej...przekażnik zawsze lepszy
_________________

 
 
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-03-2010, 20:45   

dzieki za rady
jutro puszcze kabel i bede zalaczal swiece z kabiny hej!
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 06-03-2010, 19:24   

Zamontowałem dziś przekaźnik,który zakupiłem u Zbyszkam2 i cyka jak tralala z rana :p
 
 
grzesiek1968 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Myszków
Wysłany: 06-03-2010, 21:32   

Anntoni wcale to jest niepotrzebne ciagnięcie kabla z kabiny , ja zrobiłem małą modyfikacje układu sterowania swiec ,poprostu dołorzyłem przekażnik o regulowanym czasie rozłanczania styków i teraz czas grzania świec moge regulowac od 1 s do 150 sekund ,ja mam ustawione na 8 sek i pali od pierwszego strzała ,a koszt przekaznika z przerubką to tylko 38zł i po kłopocie
_________________
grzesiek1968
 
 
piotrjakubowice 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5TD 92r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 15
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-03-2010, 09:07   

gołąb napisał/a:
Pewnie dlatego,że jest cieplej...
poczekaj aż znów przymrozi... :wink:
No i przymroziło! Czar prysł misiek padł. Teraz pewnie gołąb się śmieje z mojej naiwności. A więc temat najprawdopodobniej dotyczy cofania się paliwa , bo jak pokręciłem i podpompowałem ręczną pompką ( ładnych parę razy ) to jakoś z bólem załapał. Więc mam kilka pytań 1. jak prawidłowo używać ręcznej pompki ? 2. czy jeżeli wszystko jest ok to pompka jest tak twarda że nie da jej się wcisnąć ? 3.jaki związek ma mróz z cofaniem się paliwa do zbiornika ?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 12-03-2010, 09:58   

piotrjakubowice napisał/a:
A więc temat najprawdopodobniej dotyczy cofania się paliwa , bo jak pokręciłem i podpompowałem ręczną pompką ( ładnych parę razy ) to jakoś z bólem załapał
na pewno problem tkwi w zapowietrzaniu się układu paliwowego ale jeśli pompowałeś pompką i ciężko zapalił to i świeczki są problematyczne
piotrjakubowice napisał/a:
2. czy jeżeli wszystko jest ok to pompka jest tak twarda że nie da jej się wcisnąć ?
jak napompuje to robi się "twarda"
piotrjakubowice napisał/a:
3.jaki związek ma mróz z cofaniem się paliwa do zbiornika ?
chyba że jakaś mniemanologia stosowana bo można akademicką dywagację rozpocząć o kurczliwości materiałów i cieczy to znajdzie się wytłumaczenie na zależność cofania się paliwa od temperatury zewnętrznej->> sprawdź czy w korku wlewu paliwa odpowietrznik nie jest zatkany.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
piotrjakubowice 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5TD 92r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 15
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-03-2010, 15:59   

jak mam to sprawdzić ? dmuchnąć w korek , czymś podłubać ?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 12-03-2010, 16:27   

piotrjakubowice napisał/a:
jak mam to sprawdzić ? dmuchnąć w korek , czymś podłubać ?
najlepiej to dokładnie umyć pod bieżącą wodą i wysuszyć. "dmuchnąć" też można jeśli lubisz smak ropy :wink: :lol: a tak na poważnie to przyłóż korek do ust i dmuchnij z jednej i z drugiej strony korka. Czasami taka mała rzecz a bardzo upierdliwa w skutkach może być.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 12-03-2010, 22:13   

piotrjakubowice napisał/a:
Teraz pewnie gołąb się śmieje z mojej naiwności

nic z tych żeczy.Tu nie ma nic do śmiacia.Z resztą jakiś czas temu sam z tym walczyłem oporowo...U mnie wtedy była wina simmeringu na pompie,ale nie wiem czy ta przypadłość dotyczy także silnika 2,5

[ Dodano: 12-03-2010, 22:17 ]
jawaldek napisał/a:
chyba że jakaś mniemanologia stosowana bo można akademicką dywagację rozpocząć o kurczliwości materiałów i cieczy to znajdzie się wytłumaczenie na zależność cofania się paliwa od temperatury zewnętrznej-

To proste.materiał się kurczy,powstaje mikro nieszczelność co w tym wypadku ma znaczenie.
Następna sprawa-paliwo jest bardziej gęste i stawia większy opór



[ Dodano: 12-03-2010, 22:20 ]
jawaldek napisał/a:
chyba że jakaś mniemanologia stosowana bo można akademicką dywagację

:)
 
 
grzesiek1968 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Myszków
Wysłany: 18-03-2010, 21:06   

Czy w uszkodzonym simmeringu na pompie paliwo wylewa sie na zewnatrz czy do środka pompy
_________________
grzesiek1968
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 18-03-2010, 21:42   

grzesiek1968 napisał/a:
Czy w uszkodzonym simmeringu na pompie paliwo wylewa sie na zewnatrz czy do środka pompy
Jeśli już to do silnika(podwyższa się wtedy stan oleum),ale to nie zawsze...tylko jak już simmering jest skrajnie "zmęczony".A tak normalnie to po prostu pompa zaciąga lewe powietrze i dodatkowo cofa się paliwo w układzie-co powoduje zapowietrzanie układu.
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
rogal16-91 
Forumowicz
Pajero 4x4


Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Majdan OBL
Wysłany: 19-03-2010, 15:05   

piotrjakubowice, miałem podobny problem, okazało się że przewód który wychodzi zaraz od baku jest przerdzewiały, chodzi o główny przewód paliwowy podający paliwo na pompę, najlepszy dostęp do niego uzyskasz po odkręceniu tego czarnego dekielka w bagażniku który znajduję się nad bakiem. pozdrawiam
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.