[Cari 1.8 GDI '98] Brak przyspieszenia po wymianie pompy WC |
Autor |
Wiadomość |
lukiex
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 14 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 07-03-2010, 18:30 [Cari 1.8 GDI '98] Brak przyspieszenia po wymianie pompy WC
|
|
|
Witam
Auto nie chciało odpalić, więc po długim diagnozowaniu wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia (mam jeszcze jeden silnik to podmieniłem). Wszystko ładnie poskładałem i autko co prawda odpaliło, z tym ze praktycznie nie da się nim jechać. Przerywa, nie reaguje na "dynamiczne" dodawanie gazu... w końcu gaśnie i zapala się lampka CE (błąd 56 czyli coś z ciśnieniem paliwa).
Czy przy wymianie pompy trzeba na coś uważać? Czy trzeba jakoś cały układ odpowietrzać? |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 07-03-2010, 19:45 Re: [Cari 1.8 GDI '98] Brak przyspieszenia po wymianie pompy
|
|
|
lukiex napisał/a: | Witam
Auto nie chciało odpalić, więc po długim diagnozowaniu wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia (mam jeszcze jeden silnik to podmieniłem). Wszystko ładnie poskładałem i autko co prawda odpaliło, z tym ze praktycznie nie da się nim jechać. Przerywa, nie reaguje na "dynamiczne" dodawanie gazu... w końcu gaśnie i zapala się lampka CE (błąd 56 czyli coś z ciśnieniem paliwa).
Czy przy wymianie pompy trzeba na coś uważać? Czy trzeba jakoś cały układ odpowietrzać? |
A zwróciłeś uwagę na mocowanie napędu pompy do wałka ? To kółko napędowe nie jest zrobione osiowo, uszy nie są na środku. Ja się pomyliłem bo na to nie wpadłem że tak może być i rozwaliłem wałek rozrządu i napęd pompy. Koszt naprawy połowa nowej pompy i nowy wałek i kupę złości. |
|
|
|
 |
lukiex
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 14 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 07-03-2010, 20:48
|
|
|
Dostałem silnik od poprzedniego właściciela mojego miśka. Powiedział, że zainstalował z nim LPG i coś mu się stało z głowicą (dodał, że pompa jest napewno sprawna).
Tak, zwróciłem uwagę na mocowanie, ale dopiero wtedy jak rozwaliłem te "śmigiełko" i musiałem założyć nowe
Wyczyściłem jeszcze w razie czego przepustnice i nie dało to efektu;/ Dalej to samo. Czyli to jednak wina pompy.
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-03-2010, 21:00
|
|
|
lukiex napisał/a: | Powiedział, że zainstalował z nim LPG i coś mu się stało z głowicą | No to wszystko wyjaśnia, bo te silniki nie nadaja sie do gazowania, bynajmniej koszt ich zagazowania jest kolosalny, a pompa WC pewnie nie przetrwala tego eksperymentu, gdyz jest sterowana/napedzana mechanicznie, mozna tylko wydedukowac co sie z nia moglo stac jak silnik pracowal na gazie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
lukiex
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 14 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 08-03-2010, 07:44
|
|
|
Czyli jednak czeka mnie kupno pompy.
Najpierw chciałbym się upewnić czy to jest wina pompy, bo na eksperymenty to droga część.
Da się jakoś sprawdzić ciśnienie?
Pozdrawiam
PS Na biegu jałowym można nawet rozpędzić silnik do wysokich obrotów (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie).
Odkręciłem świece zapłonowe i każda jest koloru czarnego (matowego). |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
|
|
|
 |
lukiex
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 14 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 09-03-2010, 20:24
|
|
|
Po pomiarach na biegu jałowym 3.23V daje czujnik.
Dzisiaj podmieniłem regulator ciśnienia i autko ładnie się rozpędzało... jednak zabrakło mi złocistego płynu w baku Jutro dam znać co i jak.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 09-03-2010, 20:29
|
|
|
lukiex, Ustaw na 3,0 Volt na jałowym i sprawdż co z ciśnieniem na 2000 obr, i w czasie jazdy, potrzebny tylko dłuższy kabelek.....
Powodzenia |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 09-03-2010, 22:15
|
|
|
Za to ja nie mogę teraz odkrecić ani czujnika ani regulatora ciśnienia, Jak to zrobić czujnik za chiny nie chce wyjść a można nim obrócić. Regulator ciśnienia za chiny nie da rady nawet ruszyć można tylko kręcić imbusem. |
|
|
|
 |
lukiex
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 14 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 10-03-2010, 07:39
|
|
|
Budrys napisał/a: | Za to ja nie mogę teraz odkrecić ani czujnika ani regulatora ciśnienia, Jak to zrobić czujnik za chiny nie chce wyjść a można nim obrócić. Regulator ciśnienia za chiny nie da rady nawet ruszyć można tylko kręcić imbusem. |
Regulator to ta metalowa skrzyneczka nad pompą do której idzie kabelek (bodajże 3-żyłowy) i dwa sztywne przewody paliwowe. Może się mylę ale samego czujnika nie da się wyjąć. Mi przynajmniej się nie udało.
Jeżeli chcesz wyciągnąć ten cały regulator to odkręcasz trzy śruby z góry i odkręcasz te przewody paliwowe (uważaj na ciśnienie przy odkręcaniu przewodów bo benzyna lubi trafiać po oczach )
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 10-03-2010, 08:10
|
|
|
lukiex napisał/a: | Budrys napisał/a: | Za to ja nie mogę teraz odkrecić ani czujnika ani regulatora ciśnienia, Jak to zrobić czujnik za chiny nie chce wyjść a można nim obrócić. Regulator ciśnienia za chiny nie da rady nawet ruszyć można tylko kręcić imbusem. |
Regulator to ta metalowa skrzyneczka nad pompą do której idzie kabelek (bodajże 3-żyłowy) i dwa sztywne przewody paliwowe. Może się mylę ale samego czujnika nie da się wyjąć. Mi przynajmniej się nie udało.
Jeżeli chcesz wyciągnąć ten cały regulator to odkręcasz trzy śruby z góry i odkręcasz te przewody paliwowe (uważaj na ciśnienie przy odkręcaniu przewodów bo benzyna lubi trafiać po oczach )
Pozdrawiam |
Mógłbyś ten regulator wskazać na jakimś obrazku ?
Chyba, że to jest górna część pompy z czujnikiem. Mam ja wykręconą i nie dostałem benzyna po oczach tylko coś syczało.
Ja mam problem z nagłym spadkiem ciśnienia do zera, Po jakimś czasie nie da się jeździć. Filterki w pompie nie mogę wyciągnąć i nie mogę ich dokupić. |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 10-03-2010, 08:32
|
|
|
Cytat: | Chyba, że to jest górna część pompy z czujnikiem | Regulator to właśnie ten element w którym znajduje się czujnik ciśnienia.
Sam czujnik demontowałem , idzie opornie, ale idzie. Jak ci się uda go lekko wysunąć, wstrzyknij odrobinę oleju, olej da poślizg temu grubemu oringowi- pójdzie jak po maśle. Samego "organu" regulacyjnego /ten sześciokąt/ nie demontowałem, jak nie idzie, to chyba na klej wkręcali. |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 10-03-2010, 08:55
|
|
|
Jeśli chodzi o naprawę tego elementu to czarno to widzę. Spróbuje wydmuchać ten czujnik i nic więcej nie zrobię. Muszę jeszcze załatwić torxy żeby odkręcić z tego regulatora tą okrągłą bańkę. Poczyszczę wszystko i jak nie będzie działać to nowa pompa, gdzieś na Alle widziałem za niecałe 400zł. Chyba że by ktoś maił sam regulator, bo ja mam druga pompę ale bez tej części. |
|
|
|
 |
lukiex
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 14 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 10-03-2010, 17:02
|
|
|
Jak wcześniej napisałem, podmieniłem ten regulator. Autko ładnie jechało, zrobiłem testowo jakieś 15km, po chwili autko zdechło błąd... numer 54 wymrugałem=immo ;/.
Restart komputera i jadę dalej.
P.S. Budrys napisał/a: | Filterki w pompie nie mogę wyciągnąć i nie mogę ich dokupić. |
Czytałem gdzieś, że nawet w ASO to koszt z rzędu 30zł, tak więc nie jest źle
A jak dopadnę aparat to zrobię zdjęcie tego regulatora |
|
|
|
 |
|