 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Subaru Outback Boxer Diesel |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-03-2010, 10:59
|
|
|
JCH napisał/a: | na Śląsku nie wiem czy ktoś ogarnia LPG w Subaru | No jasne że jest paru takich co to ogarnie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
drout [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2010, 21:24
|
|
|
Ale podobno speca nie ma lepszego od Jako. Sam pewnie sie udam do niego w niedalekiej przyszłości. Chyba z całej Polski sie do niego zjezdzają. Z Outlanderami Turbo zresztą chyba również |
|
|
|
 |
drout [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2010, 21:25
|
|
|
No ale z tymi sprzęgłami to jakis ZONK, poza tym to bajka ten Boxer diesel |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 16-09-2010, 13:20
|
|
|
Stuknęło 30 tys. km - przegląd zrobiony 2 dni temu, koszt 723 zł + własny olej czyli razem ok. 1 tys. zł.
Nic specjalnego się nie dzieje poza tym, że od jakiś 5 tys. km mam wrażenie jakby hamulec był zapowietrzony - każde pierwsze lekkie naciśnięcie pedału hamulca wydaje się, że pedał jest lekko miękki, odpuszczenie i ponowne naciśnięcie - wrażenie jakby pedał robił się bardziej twardy.
Serwis stwierdził, ze jest OK a efekt taki stąd, że klocek/tarcza tak się zużywa, że robią się rowki i dopiero mocniejsze naciśnięcie pedału hamulca powoduje właściwy docisk klocka do tarczy ..... Tłumaczenie jakieś takie ..... pokrętne
W kwestii sprzęgieł .... jest akcja serwisowa (choć nie do końca oficjalna) wymiany oprogramowania silnika, które ma "przenieść" max moment w wyższe partie obrotów. Zamiast występować już przy 1800 ma być dostępny gdzieś powyżej 2000. To dla kierowców, jak to nazwał ich dyrektor SIP, "niekompatybilnych z samochodem". Nie za bardzo wiadomo co ów program zmienia, stwierdziłem więc, że na razie nie wgrywam. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
Ostatnio zmieniony przez JCH 16-09-2010, 15:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 16-09-2010, 14:40
|
|
|
JCH napisał/a: | ...koszt 723 zł + własny olej czyli ok. 1 tys. zł. |
wyglada to tak jakby olej do boxera kosztowal ok 1tys zł czyli wchodzi w niego okolo 20l oleju |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 16-09-2010, 15:47
|
|
|
arturro napisał/a: | JCH napisał/a: | ...koszt 723 zł + własny olej czyli ok. 1 tys. zł. |
wyglada to tak jakby olej do boxera kosztowal ok 1tys zł czyli wchodzi w niego okolo 20l oleju | ok, zedytowałem |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-09-2010, 22:04
|
|
|
Jacek powiedz mi jak oceniasz subaru w porównaniu do miśków. Powiem Ci, że rozglądam się za kilkuletnim autem (3-5 lat) i nie widzę wśród Mitsubishi czegoś co by mnie zadowoliło zarówno wyglądem jak i osiągami (evo pomijam bo nie potrzebuję aż takiego hardcora). Myślę o wrx-ie lub właśnie legacy z mocniejszym silnikiem... Powiedz co myślisz o legacy, serwisie itd. itp. |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 17-09-2010, 19:23
|
|
|
Jeśli chcesz informacji o Subaru poczytaj ich forum – zarówno jedno jak i drugie – kopalnia wiedzy. Moje doświadczenia sprowadzają się jedynie do użytkowania swojego egzemplarza, innymi nie jeździłem. Zbyt wiele Ci nie podpowiem. Poczytaj tamte fora a pewnie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania.
Ogólnie auta są uznawane za trwałe. Proste pod względem wyposażenia ale za to trwałe. Z tematów które teraz mi się przypominają to takie:
- zdaje się, że jest tam jakiś feler z przegrzewaniem się silnika 2,5 litra lecz nie jestem pewien czy dotyczy to tylko STI, czy również WRX
- w Legacy było coś ze sprzęgłami (kołem dwumasowym) świerczały lub wydawały dziwne dźwięki – serwis wymieniał na gwarancji
- w Legacy niektórzy narzekali na stukającą maglownicę - tzw. efekt "krzysioma" - to taki ichniejszy malkontent
- był też temat amortyzatorów w WRX/STI - początkowo wymieniane na gwarancji, później już nie.
Ogólnie musiałbyś sobie przejrzeć w jakich latach jakie były silniki bo w przypadku Legacy 2.0 zaczęło się bodajże od ok. 125/130 KM a doszło do ok. 160 KM. Z Imprezą też było różnie ale specjalnie mnie to nie interesowało więc nie wiem.
Również są często poruszane dylematy typu auto z EU czy US - temat rzeka Nie wiem też co masz na myśli pisząc "mocniejsze Legacy" bo takich jest strasznie mało. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 26-12-2010, 20:59
|
|
|
Dzisiaj powrót z gór ...... i sprawdzian dla opon i napędu.
Musiałem (w zasadzie chciałem) podjechać drogą o takim nachyleniu, że gdy tam zjeżdżam na 1 biegu to i tak trzeba jeszcze pomagać hamulcem bo tak się auto napędza
Gdy zjeżdżałem w piątek było czarno i mokro, potem to wszystko zamarzło i spadło jakieś 10-15 cm białego (prawie 0,5 godz drapałem szyby, żeby cokolwiek widzieć). Na drodze mogłem się spodziewać tego samego - z wierzchu świeży puszek a pod spodem "szklanka".
No to VDC off i jedziemy.....
Najpierw jest tak:

Zjeżdżam z głównej drogi gdzie zaczyna się kluczowy moment. Wygląda tak (zdjęcie, jak to zwykle bywa nie oddaje rzeczywistości ale trzeba tam napaść dość ostro, żeby nie brakło "poweru"):
Czyli nikt nie jechał, widać jedynie ślady 2-3 osób. No to 1 i heja .... 2 tys. obr. i nie ma bata, idzie
Na tym lewym winklu czuć było tylko jak coś tam z tyłu śliznęło ale zaraz złapał i poszedł. Potem są jeszcze 2 strome momenty ale bez żadnych zakrętów, tylko ostro w górę a droga wąska na 1 auto.
I wszystko było by fajnie gdyby nie przyszło mi do głowy aby zatrzymać się i zrobić może jakieś zdjęcia. Miejsce niby nie było już tak strome, dodatkowo przez drogę przechodził przepust (znam to miejsce bo dość często tam jeżdżę) pomyślałem, że w razie czego oprę się kołem na tym przepuście i jakoś będzie. I to był błąd
Jak już stanąłem to klapa - nie dało rady ruszyć. Jedna próba, druga... cztery koła mielą w miejscu, przód zaczyna uciekać w prawo ..... a cholera wie co tam jest po prawej pod śniegiem. Nie ma co szaleć. No to opuszczamy się powoli na hamulcu. Na szczęście widzę w lusterku, że po lewej mam wjazd w posesję i jest normalnie czyli "poziomo". Ok, cofniemy sobie w posesję i weźmiemy to z "rozpędki"
Ten 3-4 metry wjazdu w zupełności wystarczyły aby przejść to miejsce z przepustem bez zająknięcia. Dalej już była "bułka z masłem":
Powoli wiem, już gdzie jest albo gdzie może być granica możliwości, tu zabrakło przyczepności, żeby ruszyć tego kloca Dobrze, że było gdzie wjechać, bo cofać kilkadziesiąt metrów po stromym, śliskim i wąskim to mi się nie uśmiechało
Wjazd z powrotem na główną drogę no i oczywiście zawód - jeździł jakiś i odśnieżał:
A tak fajnie biało było |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
Ostatnio zmieniony przez JCH 05-01-2011, 11:25, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-12-2010, 21:38
|
|
|
JCH, chyba masz niedomknięte drzwi kierowcy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 26-12-2010, 21:51
|
|
|
robertdg napisał/a: | chyba masz niedomknięte drzwi kierowcy | Się śmiej.... Prawie że wchodziłem dziś przez bagażnik tak było wszystko zalodzone.
Na zdjęciu rzeczywiście są niedomknięte ale nie posiadłem jeszcze umiejętności robienia zdjęć od tyłu w trakcie jazdy więc za chwilę wsiadłem do auta i drzwi zamknąłem jak należy |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-12-2010, 21:53
|
|
|
Wiesz, niektóre osoby posiadły zdolność holowania auta, bez kierowcy w holowanym aucie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 26-12-2010, 22:51
|
|
|
tylko te dwie rury;) przerost formy nad trescia:) |
|
|
|
 |
Paweł_BB
Mitsumaniak 01657/KMM

Auto: Evo VIII 4T375
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 709 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-12-2010, 06:23
|
|
|
JCH, fajny wyjazd tylko zapomniałeś że to forum Mitsubishi |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24344 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-12-2010, 07:28
|
|
|
Jacku - masz niesprawne auto jakby powiedział niemiecki celnik - zaśnieżona tablica i nie widać nalepki homologacyjnej |
|
|
|
 |
|
|