[CAxA] Diagnoza ECU |
Autor |
Wiadomość |
Zielik
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 16V CA4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 23 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: 11-03-2010, 21:24 [CAxA] Diagnoza ECU
|
|
|
witam,
wiem ze temat juz byl pewnie nie raz ale szukajac nie moge go odnalezc teraz:( czy moglby ktos albo odeslac mnie albo napisac jak sprawdzic ecu w naszch ciortach? test z ta dioda... bo glupieje mi ecu. check engine zapala sie i gasnie po kilku kilometrach... chcialbym go sprawdzic. byc moze tez wypada zmienic kondensatory... moze ktos cos poradzi... plisssss |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 27-03-2010, 04:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 11-03-2010, 21:32
|
|
|
Wtyczka diagnostyczna jest na wysokości lewego kolana obok skrzynki z bezpiecznikami (taka biała-u mnie nie ma wszystkich pinów pokazanych na zdjęciu, ale dwa najważniejsze są:)). Podłączasz diodę wg. schematu (pamiętaj o kierunkowości diody- anoda na ground, katoda na self diagnostic terminal):
Wszystko masz na zdjęciu opisane. Co do kondensatorów w ECU to wymień koniecznie. Jak umiesz się posługiwać lutownicą to będzie Cię to kosztowało 3 zł:) Jak nie umiesz to dokładasz zero i Ci to fachowcy robią. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
Zielik
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 16V CA4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 23 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: 11-03-2010, 21:41
|
|
|
ok czyli podlaczam miernik pod 1 i 12 wg rysunku tak? domyslam sie ze mozna do tego uzyc wlasnie diody z rezystorem na 12v? a jakas tabela bledow? czyli jesli mryga krotko przez caly czas jest wszystko ok. a jesli dluzej to dziesiatki a nastepnie krotkie jednostki tak? |
_________________
 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 11-03-2010, 21:48
|
|
|
Zielik napisał/a: | dluzej to dziesiatki a nastepnie krotkie jednostki tak? |
Dokładnie tak.
Zielik napisał/a: | czyli jesli mryga krotko przez caly czas jest wszystko ok |
Tu również masz rację:)
Możesz użyć diody z rezystorem lub kupić taką na 12V (ma już rezystor wbudowany), mnie kosztowała poniżej złotówki.
Lista błędów
 |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
Zielik
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 16V CA4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 23 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: 11-03-2010, 21:52
|
|
|
sam zrobie bo mam diod cala szuflade:) dzieki za pomoc koleszko |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-03-2010, 21:57
|
|
|
Zielik napisał/a: | dzieki za pomoc koleszko | Możesz sie odwdzięczyć koledze idas, klikając "pomógł" jak sądze się nalezy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Zielik
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 16V CA4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 23 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: 11-03-2010, 22:02
|
|
|
tak wlasnie zrobilem:) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gonor
Nowy Forumowicz
Auto: CA0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 27 Skąd: ---
|
Wysłany: 24-12-2010, 22:56
|
|
|
Chciałem wymrugać błędy w swoim Colt 1.3 (95r) CA1A załatwiłem sobie diode, startuje pod kierownice, szukam wtyczki koło bezpieczników a tu zonk, wtyczka jest ale jest tylko 1 kabelek wpiety w nią, szukałem jakiegos luznego jeszcze jednego kabelka, ale nie było, ktos grzebał w instalacji ? co mogę teraz zrobić jak znaleźć brakujący kabel ? |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 25-12-2010, 21:31
|
|
|
Gonor, pewnie piszesz o bialej wtyczce.
Zobacz wtyczne czarna-tam masz wiecej kabli |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Gonor
Nowy Forumowicz
Auto: CA0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 27 Skąd: ---
|
Wysłany: 25-12-2010, 22:29
|
|
|
No tak, mowie o białej bo ta jedynie odpowiadała graficznie i iloscia pinów, jedyna czarna ktora posiadam różni się i to bardzo, najwyzej zrobie fotke jutro, mam nadzieje ze sie myliłem co do wtyczki, bo traciłem juz nadzieje a chciałbym zrobić samochód, nie chce sie go pozbywać ;/
bylem pewny ze to to
a jedyna czarna to ta
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 26-12-2010, 14:12
|
|
|
Gonor napisał/a: | a jedyna czarna to ta |
napisalem przeciez ze czarna
PS. slabo patrzyles na forum. Sa nawet zdjecia. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 27-12-2010, 11:56
|
|
|
Wepnij sie + w ten jeden kabel w bialej wtyczce a mase wez z zapalniczki. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Gonor
Nowy Forumowicz
Auto: CA0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 27 Skąd: ---
|
Wysłany: 02-01-2011, 12:16
|
|
|
londolut, Niestety w bialej mam minus :/
KaWu, przeszukalem ostro forum i nie znalazlem nic o tej wtyczce czarnej, jedynie o podlaczeniu 1 pinu do masy i niby tu ma mi kontrolka silnika pokazac lecz u mnie nic :/ |
|
|
|
 |
maciej 63
Forumowicz

Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 163 Skąd: sława
|
Wysłany: 02-01-2011, 20:49
|
|
|
kolego w dziale WARSZTAT jest ponad 240 postów w tym temacie ze zdjęciami i schematami |
|
|
|
 |
Zielik
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 16V CA4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 23 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: 23-01-2011, 15:57
|
|
|
koledzy mam problem. od kilku dni swieci mi sie check engine. wiec dzis sie zawzialem i zczytalem dioda kod. wyszlo mi jeden dlugi jeden krotki czyli rozumiem ze "11" co oznacza "oxygen sensor fault" wiec blad sondy lambda tak? moze ktos cos mial z tym do czynienia? ja ok 3lata temu zmienialem sonde na nowa wiec po tak krotkim czasie uszkodzilaby sie? moze ktos pomoze... plissss bo nie wiem czy kupywac nowa czy moze ktos ma jakas rade? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|