Przesunięty przez: glina 29-05-2014, 13:48 |
1,8 GDI, silnik przerywa i szarpie, potrafi zgasnąć |
Autor |
Wiadomość |
gajdoos [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2007, 15:37 1,8 GDI, silnik przerywa i szarpie, potrafi zgasnąć
|
|
|
Pytanie: Carisma 1,8 GDI, 1999 r. 130 tys. km. silnik przerywa i szarpie, potrafi zgasnąć na wolnych obrotach. Co może być przyczyną?
Silnik został sprawdzony w serwisie, komputer nie wykazał żadnych błędów, przepustnica jest w porządku, samochód stał ok. 3 miesiące. Jest po lekkim dzwonie, typowo blacharskim. Mechanicy powiedzieli, że może trzeba wymienić świece i cewki, może też wystarczyć samo ich przeczyszczenie.
Pytanie do Mitsumaniaków: co może być przyczyną poza tym co wskazali mechanicy? Proszę o pomoc. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 07-04-2007, 15:49
|
|
|
Dobrze myślą świece być moze kable WN do wymiany. Przepustnice by pewnie też się przydało wyczyścić i wszytskie filtry zmienić,zwłaszcza paliwa. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 07-04-2007, 17:24
|
|
|
Pytanie w jakim stanie są świece i wtryskiwacze. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
gajdoos [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2007, 19:56
|
|
|
mlun napisał/a: | Dobrze myślą świece być moze kable WN do wymiany. Przepustnice by pewnie też się przydało wyczyścić i wszytskie filtry zmienić,zwłaszcza paliwa. |
Ok, dzięki. Wesołych Świąt!!! |
|
|
|
 |
deadly [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2007, 20:25
|
|
|
mlun napisał/a: | Dobrze myślą świece być moze kable WN do wymiany. Przepustnice by pewnie też się przydało wyczyścić i wszytskie filtry zmienić,zwłaszcza paliwa. |
Kable WN przecież chyba nie mam tam takich kabli albo coś się nie znam
pozdro |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
andy_bdg
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: BDG/Jessheim
|
Wysłany: 11-03-2010, 20:55 Świece czy filtr ?
|
|
|
Heja!
Temat stary od go odświeżę
Moja silnik mojej Cari też zaczyna delikatnie przerywać. Jest to dość słabo odczuwalne ale udaje się to wyczuć.
Wygląda to tak, że jak daje gazu wszystko jest ok. Najbardziej czuję jak jadę stałą prędkością np. 90 km/h, pedał gazu w stałym położeniu.
Auto kupione było od kolegi, który jesienią zeszłego roku oddawał go na przegląd do "spec" mechanika (dlaczego tak w cudzysłowów to napiszę w PS. ).
Facet wykręcał świece i czyścił je. Świadczy to o już powoli kończących się świecach. Ja jednak mam takie odczucie jak by to był jednak filtr paliwa bo jak daje gazu i ciśnienie paliwa wzrasta szarpania nie czuć. Czy dobrze myślę, że przy dodawaniu gazu napięcie elektryczne nie wzrasta na tyle by zapewnić lepszą iskrę czy też "lepszy" prąd .
Autem praktycznie zaraz po zakupie wybrałem się do Norwegii skąd właśnie piszę. Wspominam o tym wyjeździe z uwagi na ceny tutejszych części i trudności z samą naprawą (brak warsztatu, pogoda itd)
Chcę się pozbyć problemu ale nie jestem do końca zdecydowany za co wziąć się najpierw...świece czy filtr paliwa?
Proszę o radę
PS. "Spec" mechanik dobierał się do silnika i stwierdził że jest w tak kiepskim stanie, że zalał do 15W 40... Osioł z niego a ja teraz w tych mrozach mam problem z masłem zamiast oleju w silniku
Pozdrawiam forumowiczów i będę informował o moich norweskich wojażach na bieżąco |
_________________
 |
|
|
|
 |
drd1812
Mitsumaniak

Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 1231 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 12-03-2010, 08:01
|
|
|
Zacznij od sprawdzenia/wymiany świec. Filtr paliwa jest w paskudnym miejscu i jego wymiana wymaga zgrabnych rączek i nielada zabiegów |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 12-03-2010, 13:12 Re: Świece czy filtr ?
|
|
|
andy_bdg napisał/a: | Heja!
Temat stary od go odświeżę
Moja silnik mojej Cari też zaczyna delikatnie przerywać. Jest to dość słabo odczuwalne ale udaje się to wyczuć.
Wygląda to tak, że jak daje gazu wszystko jest ok. Najbardziej czuję jak jadę stałą prędkością np. 90 km/h, pedał gazu w stałym położeniu.
|
A czy to nie jest przypadkiem słynny efekt przechodzenia GDI na ubogą mieszankę? Okoliczności właśnie na to by wskazywały. Niejeden już o tym pisał. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 12-03-2010, 13:41
|
|
|
Moomin napisał/a: | A czy to nie jest przypadkiem słynny efekt przechodzenia GDI na ubogą mieszankę |
Możliwe bo ja wymieniłem wszystkie filtry, czyściłem przepust... (mi nie gaśnie mam ładne obroty) i nadal jest coś takiego, w sumie to przy stałej predkości jak by się przytykał - dodanie gazu i oki, jaki morał nie latać ze stałą prędkością i na niskich obrotach Misie tego nie lubią Japoniec = obroty pozdro |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 12-03-2010, 15:28
|
|
|
SHARK1979 napisał/a: | Moomin napisał/a: | A czy to nie jest przypadkiem słynny efekt przechodzenia GDI na ubogą mieszankę |
Możliwe bo ja wymieniłem wszystkie filtry, czyściłem przepust... (mi nie gaśnie mam ładne obroty) i nadal jest coś takiego, w sumie to przy stałej predkości jak by się przytykał - dodanie gazu i oki, jaki morał nie latać ze stałą prędkością i na niskich obrotach Misie tego nie lubią Japoniec = obroty pozdro |
No to na pewno o to chodzi. Przy stałej prędkości przechodzi w tryb ubogiej mieszanki, a to szarpnięcie to właśnie objaw. Nie raz już tu były dyskusje na ten temat. Jedni to zauważają, inni nie. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
andy_bdg
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: BDG/Jessheim
|
Wysłany: 12-03-2010, 17:32
|
|
|
Moomin napisał/a: | SHARK1979 napisał/a: | Moomin napisał/a: | A czy to nie jest przypadkiem słynny efekt przechodzenia GDI na ubogą mieszankę |
Możliwe bo ja wymieniłem wszystkie filtry, czyściłem przepust... (mi nie gaśnie mam ładne obroty) i nadal jest coś takiego, w sumie to przy stałej predkości jak by się przytykał - dodanie gazu i oki, jaki morał nie latać ze stałą prędkością i na niskich obrotach Misie tego nie lubią Japoniec = obroty pozdro |
No to na pewno o to chodzi. Przy stałej prędkości przechodzi w tryb ubogiej mieszanki, a to szarpnięcie to właśnie objaw. Nie raz już tu były dyskusje na ten temat. Jedni to zauważają, inni nie. |
Dokładnie jak SHARK opisał... jak by sie przytykał. Dlatego obstawiałem filtr paliwa i śmieci jakieś tam pływające .
Jestem w sytuacji kryzysowo-finansowej dlatego jak tylko wskoczę na bane to staram się jechać te 90-100 km/h żeby jak najmniej spalił:)
Nie mam jaj z gaśnięciem i obroty też mi dobre trzyma.
Ja to jestem dość wyczulony na silnik bo serwisuje już jakiś czas silniki ale disela i sporo sporo większe. Z benzyniakami nie miałem do czynienia wiele więc moją wiedzę chciałem uzupełnić właśnie tutaj:)
Puki co będę tak jeździł a jak spadnie kasa to wezmę się za świece. Czytałem o filtrze i faktycznie trochę może być ciężkawo
Auto dopiero co kupione więc chcę je trochę podpimpować tzn. zadbać
Dzięki za odpowiedź i tak na koniec może przerzucimy temat do technicznych |
_________________
 |
|
|
|
 |
|