Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
28-05-2009, 12:43
[2.5 TD] Sprzęgło
Autor Wiadomość
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-03-2009, 23:47   [2.5 TD] Sprzęgło

No i stało się... po wymianie oleju sinik zaczął cichutko mruczeć wreszcie, więc można posłuchać co się sypie :/

Po wysprzęgleniu wyraźny (choć cichutki) stukot, przyśpieszający po dodaniu gazu - wniosek docisk sprzęgła, może łożysko dociskowe - jeden pieron trzeba cały komplet wymienić :( i tu pytanie dość poważne: koniecznie warsztat, czy da się podziałać "polowo" samemu? polowo czyli bez kanału czy podnośnika, auto z 20cm w górę, na kobyłki przód, skrzynia wek wymiana i poskładać... w UAZ-ie przechodziło bez większego halo, ale czy w pajero da rade i na ile to będzie ciężka operacja?
Ostatnio zmieniony przez Gene 28-05-2009, 12:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wajc83 
Forumowicz

Auto: Pajero I 2.5 td 88rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 60
Skąd: łódź
Wysłany: 19-03-2009, 07:09   

Witaj spokojnie da rade to zrobic ja na kanale własnie mam Pajero i sprzegło wymieniłem w 2,5 godziny wiec na płaskim zejdzie ze 4. Powodzenia . :lol:
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-03-2009, 07:17   

Mighn napisał/a:
...i tu pytanie dość poważne: koniecznie warsztat?
Nie, koniecznie nie. :wink: Tylko pytanie dlaczego i po co sie mordowac.
Mighn napisał/a:
Mitsubishi Shogun (Pajero) 5DR 2.5 TDI mark II (1991) Super Select, difflock mostu.
Masz II generacje wiec auto nie jest jeszcze napakowane elektronika ale mimo wszystko to nie UAZ. Znasz sie na mechanice, walcz ale taka partyzantka jest dobra na wyprawie gdzie od najblizszego warsztatu dziela Cie dziesiatki lub nawet setki kilometrow. Wtedy jak cos piardnie, nie ma wyboru. Rzucasz sie na glebe i modlisz abys mial wlasciwe czesci zapasowe w bagazniku. :wink:
Oczywiscie jesli wymiana nie sprawi Ci klopotu. Dysponujesz narzedziami i odpowiednimi warunkami walcz. Przy okazji zrob opis i moze zdjecia jakies. :wink:
Powodzenia
p.s. jesli to Ci pomoze na forum w dziale Downloads znajdziesz service manual do II a tam plik "clutch" :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
chudyone 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 209
Skąd: Straszyn
Wysłany: 19-03-2009, 10:32   

Co do wymiany, bez kanalu to bedzie troche ciezko ale da rade. Wszystko da sie zrobic :] Najgorzej jest odkrecic dwie gorne sruby od skrzyni. Najlepiej przygotuj sobie jakas spora przedluzke bo wtedy jest najlatwiej dojsc :)
Pozdro i zycze powodzenia. A i polecam sprzeglo exedy - komplet kosztuje okolo 1200 zl a jest naprawde dobre :)
_________________
Gdyby Bóg wolał napęd na przód chodzilibyśmy na rękach
Ostatnio zmieniony przez Gene 19-03-2009, 10:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-03-2009, 11:03   

Ja namierzyłem za 148 funtów cały komplet (z dociskiem i łożyskiem) od AISIN-a, a o ile się nie mylę to właśnie AISIN był montowany fabrycznie?

A i pytanie - skrzynie trzeba wyjąć, czy da się po odkręceniu przesunąć w tył?

A dla czego się mordować??
1. (ważniejsze) bo lubię grzebać w swoich autach
2. bo za cenę mechanika kupie sobie pięknego przedniego grilla (taka nagroda za pare godzin klęcia :P )
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-03-2009, 11:21   

Mighn napisał/a:
A dla czego się mordować??
1. (ważniejsze) bo lubię grzebać w swoich autach
2. bo za cenę mechanika kupie sobie pięknego przedniego grilla (taka nagroda za pare godzin klęcia :P )

:thumbright:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-03-2009, 13:59   

A może łatwiej skrzynkę zostawić a wyjąć silnik (jest wyciągara pod sufitem w warsztacie)?
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-03-2009, 15:25   

Nie ma tak w Mitsu aby trzeba bylo wyciagac silnik. O ile sie orientuje to cofasz wal, zwalasz kszyne i wymieniasz zestaw sprzegla. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
chudyone 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 209
Skąd: Straszyn
Wysłany: 20-03-2009, 11:50   

bez problemu mozna cofnac:) po cofnieciu wygląda to tak
tylko pamietaj zeby odkrecic docisk od kola zamachowego najpierw bo inaczej nie zdejmiesz skrzyni, odkręca to sie przes otwor po prawej stronie skrzyni biegow zaslepiony kwadratowa gumowa zaslepka. powodzenia:)
_________________
Gdyby Bóg wolał napęd na przód chodzilibyśmy na rękach
 
 
 
maur 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.5 TD SS 1996r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 16
Skąd: Gorzów
Wysłany: 12-03-2010, 22:08   

Odgrzebałem sobie ten temat bo właśnie siada mi sprzęgło...
Kilka dni temu zaczęło byc słyszalne w momencie wyciskania (takie dziwne skrzypienie), potem wyciągałem kogoś z bagna i je przypaliłem a dziś już mi się slizga...
Czy da się coś jeszcze w nim naprawić - (wiem że trudno to zdiagnozować na podstawie takiego opisu sytuacji) ale może ktos poprostu wie?:PP Czy muszę szukac nowego?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 12-03-2010, 22:22   

Musisz niestety szukać nowego.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
maur 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.5 TD SS 1996r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 16
Skąd: Gorzów
Wysłany: 13-03-2010, 21:08   

ahaa..więc kolejne pare stów do skarbonki bez dna.. :(
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 14-03-2010, 07:58   

maur napisał/a:
potem wyciągałem kogoś z bagna i je przypaliłem a dziś już mi się slizga...
Każdy jest kowalem własnego losu :)

Tu również wychodzą na wierzch plusy skrzyni automatycznej z pośród rzeki uniedogodnień
 
 
maur 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.5 TD SS 1996r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 16
Skąd: Gorzów
Wysłany: 17-03-2010, 23:27   

Kupiłem sprzęgło JC Premium za 272 zł - na zniżkach mojego mechanika w Intercarsie. Pojęcia nie mam czy jakościowo jest cokolwiek warte..Przy okazji wymienił mi poduszkę boczną po skrzynią (jest cos takiego?) i olej w skrzyni i reduktorze - podobnież było tam niezłe szambo:P...Wymienił też simmering miedzy skrzynią a silnikiem bo ciekło na nim. Teraz przyjdzie pora na wtryskiwacze i regulację zaworów (bo chyba są regulowalne??) oraz zapłon. Niekończąca się historia...
Ostatnio zmieniony przez maur 20-03-2010, 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-03-2010, 22:21   

maur napisał/a:
Kupiłem sprzęgło JC Premium za 272 zł - .

JA takie sprzęgła 2 szt do 2,8TD musiałem reklamować, od tej pory nie używam sprzęgieł z IC.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.