Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adaho_krak
27-06-2008, 17:06
Pęknięty pasek
Autor Wiadomość
michu_872 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 342
Skąd: Fałkowo k. Gniezna
  Wysłany: 10-09-2006, 00:49   Pęknięty pasek

Witam.
Mam mały problem ze SpaceRunnerem.
Po przejechniu ok. 300 km od wymiany wszystkich pasków w aucie pękł pasek od altrnatora.
Myśle sobie jakiś wadliwy czy cóś. Kupiłem następny założyłem i znowu jakieś 450 km i zerwany :evil: :evil: :evil: jak go zakładalem wszystkie koła pasowe chodziły lekko.
Ma ktoś jakiegoś pomysła co to mogło spowodować :?:
Roczek auta: 1997
przekulane (wg licznika) 160000 km
silnik 2 litry td.
Z góry dzięki za pomoc.
_________________
Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-09-2006, 09:31   

Sprawdź osiowość kół, muszą być w jednej lini, czy alernator nie jest źle zamocowany, lub inny niż seria? Jeżeli pasek idzie pod kątem to będzie się zrywał. Może koło pasowe jest uszkodzone, sprawdź czy nie ma zadziorów. No i najważniejsze jakiej firmy pasek kupiłeś?
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-09-2006, 09:45   

Jak dla mnie problem z kołem pasowym na wale. Na 99% będzie krzywo pracować.
Tam jest jakby zespół 2 kół zespolonych przez gumę - stawiam, że guma się trochę zużyła i całość się rozwulkanizowała. Wtedy koło pracuje krzywo i tnie pasek.
 
 
michu_872 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 342
Skąd: Fałkowo k. Gniezna
Wysłany: 10-09-2006, 11:09   

Pasek to Roulunds
dodam że nie widać na nim żeby był gdzieś po bokach przytarty czy cóś.
_________________
Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-09-2006, 21:13   

A obydwa paski były tej firmy? Paski montujemy: Mitsuboshi, Gates, SUN, w najgorszym wypadku BOSCH lub JC.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
michu_872 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 342
Skąd: Fałkowo k. Gniezna
Wysłany: 10-09-2006, 23:40   

Zobacze jeszcze raz te koła pasowe i tak jakoś podejżanie mi alternator chodzi. A tak z ciekawości co na alternatorze robi jakaś pomka czy cóś (nie przypadkiem wspomaganie hamulcy) :?:
_________________
Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-09-2006, 10:16   

Jeszcze jedna rzecz to zwarcie na stojanie alternatora. Alternator robi kosmiczny opór i zabija pasek. Raz spotkałem się z czymś takim
_________________

 
 
michu_872 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 342
Skąd: Fałkowo k. Gniezna
Wysłany: 16-09-2006, 22:05   

To chyba będe musiał sprawdzić alternator, bo obejżałem jeszcze raz kółka i niby ok. Założyłem pasek i według mnie koła są w osi. Po opaleniu wlazłem pad misia patrze na te koła i nic podejżanego nie zauważyłem (kółka nie biją). Tak sobie myśle że to może alternator albo ta pompa na nim. Jest możliwość że to ona robi taki "bałagan" :?:

[ Dodano: 28-09-2006, 00:19 ]
Po konsultacji z kolegą "magikiem" koło pasowe od alternatora poszło do przetoczenia. Stwierdził że na 99% to ono robiło ten bałagan. było troche wytarte ale wydawało mi się ok. Zobaczymy jak teraz będzie. Mam nadzieję że to była przyczyna.
_________________
Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 
 
DarekCz
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2006, 12:59   

i jak efekty toczenia, pomogło :?:
 
 
michu_872 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 342
Skąd: Fałkowo k. Gniezna
Wysłany: 13-10-2006, 20:15   

Jak na razie jest ok :D :D :D .
Ale przejechałem tylko jakieś 1000 km.
Pojeździmy zobaczymy...

[ Dodano: 14-10-2006, 09:54 ]
W morde.....Długo nie trwało.... a uż miałem nadzieje...a tu dziś rano
Pasek znowu w kawałkach :evil: :evil: :evil:
_________________
Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2006, 11:12   

michu_872, a może jednak sprawdzisz alternator czy nie ma zwarcia na stojanie?
_________________

 
 
michu_872 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 342
Skąd: Fałkowo k. Gniezna
Wysłany: 18-10-2006, 14:12   

Zlekka się wkurzyłem i w ogóle nie zaglądając, laweta i zawiozłem go do mechanika.
Padł chyba raczej altrnator lub pompa bo altrnator ciężko chodził. Zobaczymy co dalej jak rozbieże

[ Dodano: 26-10-2006, 11:28 ]
Witam. Mechanik stwierdził, że mechanicznie ok. i że chyba coś z elektryką ("chyba ma gdzieś zwarcie, bo bardzo się grzeje alternator"). Alternator zawiózł do elektryka i niby ok. Ten elektryk to jeden z lepszych elektryków w okolicy, ale mu nie wierze bo tak z ciekawości miernik w łapy i:
-ładuje dobrze,
-przed odpaleniem napięcie troche spada (grzeją świece i jak przestaną to lekko napięcie w górę i trzyma równo, co moim zdaniem wuklucza zwarcie w aucie)
-oszukałem regulator wpinając w przewód od ładowania opornik (R=2,5 ohm, Bardzo dużej mocy) :arrow: Prąd ladowania około 1,5A napięcie na aku 12.5 +/- 0,1V (moim zdaniem to również wyklucza zwarcie)
Co o tym myślicie :?: Regulator czy prostownik :?: Czy może tak jak pisał tomekrvf zwarcia na stojanie I jak to sprawdzić żeby mieć 100% pewność :?:

[ Dodano: 19-11-2006, 08:01 ]
Alternator wykluczony.
Auto było u elektryka ale obawiam się, że nie rozwiązał problemu bo jak wróciłem od niego do domu ta alternator znowu gorący :(
Mam podejżenie, że przyczyna może leżeć w elektryce i tu moje pytanie jak długo po odpaleniu powinny grzać świece :?: (po włączeniu zapłonu grzeją i świeci kontrolka :arrow: kontrolka gaśnie i po opaleniu znowu grzeją jakiś czas.) Co steruje przekaźnikiem od świec :?: Jakiś czujnik temperatury :?:
Zaczynam się troszke pieklić bo auto potrzebne i sporadycznie miało ciągać lawete z fiatem a tu nie wiadomo kiedy znów pasek sobie pęknie i trzeba misia będzie holować :?
_________________
Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.