[EA6W]Filtr oleju |
Autor |
Wiadomość |
seki
Forumowicz

Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-03-2010, 13:46 [EA6W]Filtr oleju
|
|
|
Witam!
Niedawno sprawiłem sobie kombi w dieslu i przy wymianie oleju pojawił się problem. Otóż po zamówieniu filtra okazało się, że średnica gwintu zamówionego filtra to 26mm, a u mnie filtr ma +/- 24mm i za cholerę nie pasuje. Ba ten filtr dokładnie który posiadam w katalogu powinien mieć średnice gwintu 26mm, jednak w rzeczywistości to 24mm.
Czy ktoś się spotkał z tego typu problemem, bo nie wiem czy jechać do serwisu i olać sprawę, niech oni się męczą, czy próbować dobrać filtr wymiarowo. |
_________________ Życie zaczyna się od 8000 RPM |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 13-03-2010, 14:06
|
|
|
seki, jakiej firmy ten filtr, który zamawiałeś? Być może ktoś kombinował coś przy podstawie. Może był taki przypadek jak jest u mnie, że gwint na podstawie jest zerwany... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
Ostatnio zmieniony przez Andrew 13-03-2010, 15:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
seki
Forumowicz

Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-03-2010, 14:22
|
|
|
Zamówiłem filtrona, z tym, że każdy ma takie same wymiary. Ten który mam to JC. Nawet jak było coś u mnie grzebane przy filtrze to sam gwint zmieniać w filtrze to chyba się nie da. |
_________________ Życie zaczyna się od 8000 RPM |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 13-03-2010, 14:38
|
|
|
Ja mam założony filtron i wszystko ok pasowało. Dziwna sprawa u Ciebie... Z którego roku Twój gal? może rok ma coś do znaczenia... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-03-2010, 15:17
|
|
|
seki, wedle katalogu Knecht http://217.6.60.45/mahle/...=fahrzeugDetail filtr OC274 (gwint M26x15) zamiennik Filtron OP622, moze ktoś u Ciebie przerabiał podstawe filtra, bo moze gwint na podstawie się zerwał. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
seki
Forumowicz

Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-03-2010, 16:29
|
|
|
No katalogi mam przerobione już. Kwestia tylko, że tak jak mówię filtr który jest u mnie ma otwór gwintu 24 a w katalogu pisze, że ten konkretnie filtr powinien mieć 24 jest możliwe, przerobienie gwintu (na mniejszy) w filtrze oleju? |
_________________ Życie zaczyna się od 8000 RPM |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-03-2010, 16:53
|
|
|
seki, przeczytaj tu http://forum.mitsumaniaki...ght=filtr+oleju |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 13-03-2010, 17:16
|
|
|
seki, wydaje mi się, że musiałeś mieć przegwintowywaną podstawę filtra. Pisałem we wcześniejszym poście, że u mnie jest zerwany gwint i któryś z forumowiczów ma podobną sytuację... Stąd mój wniosek jest taki, że sam gwint na podstawie musi być delikatny, no i jeżeli na początku krzywo ktoś zakręci filtr i kręci na siłę to później sprawa oczywista... Nie wydaje mi się, żeby producent wypuścił silnik z dwoma rozmiarami gwintu. Zadzwoń w tej sprawie do sprzedawców polecanych na forum i zapytaj. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
seki
Forumowicz

Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-03-2010, 17:26
|
|
|
Obawiam się, że mogę mieć podobny problem i trza będzie uderzyć do ASO.
Andrew to czy przegwintowana to inna sprawa chodzi mi o to też, że mam filtr w samochodzie który ma gwint 24mm a w katalogu stoi, że ma 26mm tak jak inne do tego silnika. I żeby w filtrze była większa dziura niż podawana to bym mógł dopuścić możliwość rozwiercenia otworu ale zmniejszyć gwint W FILTRZE to już raczej ciężko. |
_________________ Życie zaczyna się od 8000 RPM |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 13-03-2010, 17:32
|
|
|
Nowa podstawa filtra koszt ok. 1200 PLN, a nie możesz sczytać symbolu z tego filtra i sprawdzić do czego on podchodzi? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
pelu
Forumowicz

Auto: GALANT 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 75 Skąd: kraków
|
Wysłany: 13-03-2010, 17:34
|
|
|
andrew84 napisał/a: | Nowa podstawa filtra koszt ok. 1200 PLN, a nie możesz sczytać symbolu z tego filtra i sprawdzić do czego on podchodzi? |
kurde mailem to samo pisac |
|
|
|
 |
seki
Forumowicz

Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-03-2010, 18:42
|
|
|
No właśnie pisze przecież, że od tego Galanta. I katalogowo ma on gwint 26 a nie tak jak ten w aucie 24.
Nie wiem jak to jeszcze prościej napisać.
Katalogi mówią, że ten filtr dokładnie ten który siedzi obecnie w aucie tej firmy i tego oznaczenia to filtr od prawidłowego Galanta tyle tylko, że w katalogu pisze, że on ma 26mm tak jak każdy innej firmy i ten Filtrona który zamówiłem. Jednakże ten konkretny ma 24mm gwint więc wychodzi, że albo coś napierdzielone w katalogach albo ktoś przerabiał filtr tylko nie bardzo widzę taką możliwość. |
_________________ Życie zaczyna się od 8000 RPM |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 13-03-2010, 19:08
|
|
|
Wiem jaki gwint ma katalogowy filtr, dodam, że taki sam gwint ma poprzedni silnik gala, jak też silnik 1.8td 4D65. Skoro ten filtr jest po numerach taki jak podaje katalog, a średnica gwintu jest inna, to nie mam pojęcia o co chodzi |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-03-2010, 19:11
|
|
|
seki, ktoś to musiał przerobić, bo najwidoczniej gwint się zerwał, bo inne wersje galanta 2.0; 2.4; 2.5V6 posiadają wymiar gwintu M20x1.5, spisz oznaczenie ze starego filtra i taki filtr dobierz, jak bedziesz mial kod ze starego filtra to dowiesz sie od jakiego auta on jest |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
seki
Forumowicz

Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-03-2010, 19:16
|
|
|
andrew84 napisał/a: | Wiem jaki gwint ma katalogowy filtr, dodam, że taki sam gwint ma poprzedni silnik gala, jak też silnik 1.8td 4D65. Skoro ten filtr jest po numerach taki jak podaje katalog, a średnica gwintu jest inna, to nie mam pojęcia o co chodzi |
No właśnie chyba próbnie zamówię taki filtr jak mam na aucie i zobaczę co było grzebane.
Rozumiem, że jak kupować podstawę filtra to to są tylko oryginały.
robertdg napisał/a: | seki, ktoś to musiał przerobić, bo najwidoczniej gwint się zerwał, bo inne wersje galanta 2.0; 2.4; 2.5V6 posiadają wymiar gwintu M20x1.5, spisz oznaczenie ze starego filtra i taki filtr dobierz, jak bedziesz mial kod ze starego filtra to dowiesz sie od jakiego auta on jest |
Od mojego Galanta EA6W tak jak pisałem wcześniej.
Przerobić filtr jak rozumiem, może ktoś górę filtra jakoś patentowo przerabiał. Normalnie zalatuje mi tutaj niezłym drutem. |
_________________ Życie zaczyna się od 8000 RPM |
|
|
|
 |
|