Wentylator chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-03-2010, 20:07 Wentylator chłodnicy
|
|
|
Czy to normalne, że w obecnych warunkach (3-5 st.C), a nawet przy niewielkim mrozie, po jeździe miejskiej włącza się na postoju wentylator i pracuje dłuższą chwilę (ok. 5min) ?
No i jeżeli ma pracować, to jak długo ?
Jak było tak z -5 do -10 to i owszem, wentylator się włączał, ale na chwilę.
I jeszcze takie pytanko: W wielu nowych samochodach wentylator chłodnicy włącza się po jeździe bez względu na to czy ma załączony zapłon czy nie. U nas tak nie jest. Warto w takim razie poczekać, aż po jeździe wentylator się wyłączy, czy nie ma sensu...? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-03-2010, 22:58
|
|
|
Hornet napisał/a: | Czy to normalne, że w obecnych warunkach (3-5 st.C), a nawet przy niewielkim mrozie, po jeździe miejskiej włącza się na postoju wentylator i pracuje dłuższą chwilę (ok. 5min) ? | Nienormalne. Miałby prawo się włączyć jeślibyś przejechał się przez miasto na pełnym "bucie", ale w tym aucie prawidłowo powinien włączać się na kilka sekund, po czym kilka sekund przerwy i tak w kółko. Sprawdź poziom płynu w chłodnicy oraz termostat. Hornet napisał/a: | U nas tak nie jest | I tak ma być. Hornet napisał/a: | Warto w takim razie poczekać, aż po jeździe wentylator się wyłączy, czy nie ma sensu...? | Nie ma najmniejszego sensu. |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 13-03-2010, 15:05
|
|
|
Ok jak nie w naszych miśkach to może tu mi ktoś pomoże;) U mnie sytuacja wygląda tak że wentylator startuje już po przekręceniu kluczyka i chodzi cały czas. Robiłem kilka rzeczy przy aucie i między innymi odłączałem akumulator i po ponownym podłączeniu i wpięciu wszystkich kostek związanych z wentylatorem ten nie odpalił po przekręceniu zapłonu. Już się cieszyłem że wszystko wróciło do normy, zostawiłem chwilę włączony silnik aby się "nauczył obrotów", po czym wentylator zastartował i... znowu chodzi cały czas...Czy to ewidentnie wskazuje na czujnik w chłodnicy (zawiesza się i zwiera ciągle)? Sam czujnik kosztuje 40 zł więc nie jest to duży wydatek, ale trzeba płyn z chłodnicy spuścić a to już trochę czasu zajmuje. Czy możliwe aby coś innego powodowało taki objaw? Dodam tylko że silnik osiąga normalną temperaturę pracy po mniej więcej tym samym czasie co zwykle, jak mi się włączył ten wentylator przy uczeniu obrotów to dolny wąż od chłodnicy nadal był zimny (a temperatura silnika była już dawno ok wg. wskaźnika). Pomocy!:) |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
tadek-l
Mitsumaniak tadek-l
Auto: sigma kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 91 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 13-03-2010, 19:35
|
|
|
Skoro masz dolny wąż zimny tzn. że nie otwiera się drugi obieg ( duży ).Za to odpowiedzialny jest termostat w chłodnicy. Czujnik wentylatora musi się sklejać. Więc masz do wymiany termostat i czujnik od wentylatora. |
_________________ tadek-l tel 794228098 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 13-03-2010, 20:48
|
|
|
Cytat: | Więc masz do wymiany termostat i czujnik od wentylatora. |
Tylko że silnik temperaturę utrzymuje stałą, nie ma wahań i jest prawidłowa przez cały czas. W innym temacie zostałem naprowadzony na zator w chłodnicy więc chyba trzeba będzie wymienić chłodnicę. Jaki jest przybliżony koszt termostatu bo może przy okazji również warto zmienić (choć jak mówię temperaturę roboczą osiąga w normalnym tempie i utrzymuje ją ładnie...). |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-03-2010, 21:00
|
|
|
Koszt termostatu od 30 do 80żł w zalezności od producenta |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-03-2010, 11:36
|
|
|
idas najpierw zmień termowłącznik (czujnik) wentylatora chłodnicy. |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 14-03-2010, 15:55
|
|
|
Jutro zamierzam wymienić ten elektrowłącznik wentylatora, ale wcześniej muszę zrobić trasę Rawicz-Wrocław (70km) i się zastanawiam czy lepiej odpiąć wentylator żeby się nie męczył, czy też zostawić wpięty aby chodził cały czas. Możliwe, że we Wrocławiu natrafiłbym na korki.
Co do termostatu to nie wiem co myśleć, bo jak odłączyłem wentylator i odpaliłem auto aby sobie trochę pochodziło to silnik się zagrzał do temperatury roboczej, usłyszałem kliknięcie (tak jak by termostat się załączył), ale dolny wąż wcale nie robił się ciepły (tylko na samej górze przy termostacie. Zastanawiam się czy go trochę nie przegonić na trasie i dopiero wtedy sprawdzić jak z tym wężem bo nie chcę się ładować w niepotrzebne wydatki, niby termostat to z 40zł, ale dla mnie każdy grosz się teraz liczy:). Zatory w chłodnicy też są wątpliwe bo kilka razy był płyn spuszczany i filtrowany, a wody to chłodnica nigdy nie widziała. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-03-2010, 20:01
|
|
|
idas napisał/a: | usłyszałem kliknięcie (tak jak by termostat się załączył | Termostat otwiera się bardzo powoli i bezszelestnie. To kliknięcie mogło pochodzić od przekaźnika wentylatora, tyle, że jeśli przekaźnik by kliknął to wentylator powinien się włączyć. |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 14-03-2010, 20:11
|
|
|
To w takim razie na pewno nie był przekaźnik bo wentylator był odłączony od elektrowłącznika (bo ten styka cały czas). Myślałem że termostat słychać. Ale czegoś nie rozumiem, jeśli miałbym walnięty termostat to byłyby problemy z ogrzewaniem silnika tak? A u mnie takich problemów nie ma...ciepłe powietrze zaczyna lecieć z nawiewów dość szybko (po przejechaniu maks 1,5km). |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-03-2010, 16:12
|
|
|
idas nie kombinuj za dużo, przy takich awariach zacznij od rzeczy najtańszych. Wymień elektrowłącznik wentylatora i jak to nie pomoże to będziemy dalej kombinować. |
|
|
|
 |
Piotras88
Forumowicz Piotras88

Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 143 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-03-2010, 18:17
|
|
|
idas mam dokładnie ten sam problem, u mnie od 2 lat chodzi non stop i nic się nie stało, myślałem, że tak ma być... Zabieram się niedługo za to i zobaczymy. Jak znajdziesz przyczynę usterki to daj znać. Ja też się pochwalę, jak coś zdziałam |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24-03-2010, 18:54
|
|
|
Perypeti z chłodzeniem ciąg dalszy.
Pojeździłem dzisiaj trochę, nawet "ostrzej".
Po przyjechaniu na parking wizyta pod maska.
I tak: wentylator oczywiście chodzi. Odczekałem z dobre 5 min, ale nic to nie dało. Wyłączyłem silnik i zacząłem macać.
Górny wąż gorący, chłodnica gorąca/ciepła u góry, na dole zimna, dolny wąż zimny.
Wskaźnik temperatury nie wykazuje przegrzania, nigdy nie przekroczył połowy.
Płynu w chłodnicy pod korek...
Nie wiem czy taki stan jest normalny, nie chciałbym zamęczyć silnika.
Dziwi mnie też trochę ten wentylator, bo skoro czujnik jest koło dolnego węża,
a ten jest zimny, to dlaczego wentylator się włącza...
Macie jakieś doświadczenie w tym zakresie ?? |
|
|
|
 |
mnisiek1 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2010, 08:41
|
|
|
Hornetobstawiam, że to jednak termostat i termowłącznik wentylatora. ogrzewanie w kabinie działa dobrze? |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25-03-2010, 18:00
|
|
|
Ogrzewanie bez zarzutu. |
|
|
|
 |
|