Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 2,5 v6 manual czu automat ??
Autor Wiadomość
mefi25 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 6
Skąd: Legn ica
Wysłany: 13-03-2010, 12:20   Galant 2,5 v6 manual czu automat ??

Witam chce zakupić Galanta w roczniku 98-2000 napewno silnik 2,5 v6 bo raczej najlepszy..
problem mam tylko taki ze wciaz sie zastanawiam nad tym jaka skrzynie wybrac automat ktory ponoc jest super ( ale boje sie serwisowania juz tego :P ) no i manual jak kazdy troche trza se pomachac :) . Dlatego wysuwam pytanie do was jak te automaty maja z zywotnoscia czy warto brac automata ?? prosze o pare uzasadnien na swoich przykladach najlepiej
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-03-2010, 12:35   

Niestety obie skrzynie mają swoje wady i zalety:

Manual:
+ szybsze auto
+ niższe spalanie

- zrobiony z plasteliny i sreberek od czekolady - zmielenie 4 biegu nie stanowi wyzwania, łożyska i synchonizatory należy traktować jako część eksploatacyjną
- trzeba się nawachlować

Automat:
+ komfort jazdy
+ rzadsze awarie

- awarie konwertera - nie znasz dnia ani godziny, kiedy stanie
- większe spalanie (ok. 2l/100)
- znacznie słabsze doznania z jazdy

[ Dodano: 13-03-2010, 12:36 ]
PS. Jeżdżę tylko automatami :D
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 13-03-2010, 15:00   

ktoś kiedyś powiedział ze jak raz kupisz kombi to zawsze będziesz jeździł kombikami
i jak raz bedziesz mial automat to juz nie bedziesz chcial manuala


moze nie zawsze jest to w 100 prawda ale w moim przypadku tak wlasnie sie stalo
_________________

 
 
 
sewkor 
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 2,5 v 6 i inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 98
Skąd: Radom
Wysłany: 13-03-2010, 18:56   

Zdecydowanie automat. Mniej awaryjny i przewidywalny w kosztach naprawy ( regeneracja konwertera kosztuje tyle samo co wymiana kompletu sprzegla w manualu ). Moze i troche woniejszy ale komfort rewelacyjny.

Jak raz pojezdzisz dobrym automatem z mocnym silnikiem to zdecydowanie zapomnisz o manualu :D
_________________
007 " Diamenty są wieczne "
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 13-03-2010, 19:06   

Cytat:
Zdecydowanie automat. Mniej awaryjny i przewidywalny w kosztach naprawy ( regeneracja konwertera kosztuje tyle samo co wymiana kompletu sprzegla w manualu ). Moze i troche woniejszy ale komfort rewelacyjny.

Jak raz pojezdzisz dobrym automatem z mocnym silnikiem to zdecydowanie zapomnisz o manualu :D

zdecydowanie manual
nie wiem jak jest z automatem z tiptronic'em, natomiast zwykly jest strasznie powolny, manual bierze go o jakies 2-2,5 dlugosci i robi niestety z gala powolny samochod .
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 13-03-2010, 19:22   

Rafal_Szczecin napisał/a:
natomiast zwykły jest strasznie powolny,


ja mam zwykły automat i nie narzekam ze jest powolny,2 rok już jeżdżę i nie miałem sytuacji żeby się nie zebrał w porę,fakt ze TIP by się przydał bo na nim jest żywszy,ale zawsze jest jeszcze kick down pomocny w ostateczności :D

Jak dla mnie to tylko automat :supz: :supz: :supz:
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-03-2010, 19:39   

Każdy bedzie mial swoje zdanie za i przeciw danej opcji, ja jezdzilem różnymi autami, z róznymi skrzyniami biegów, faktem niezaprzeczalnym jest to że automat jest poprostu wygodny, powiedziałbym że dla leniwych ludzi, jednakże są sytuacje gdzie bedziesz narzekał na automat, bo wajcha daje Ci pewność, gdyż sam kontrolujesz auto i nie czekasz na reakcje automatu, zwłaszcza w takim silniczku jakim jest 2.5V6 (nigdy nie zrozumie ludzi co kupuja sobie auta o pojemności ledwo przekraczającej 1300ccm z automatem :? ), zaś w innych sytuacjach będziesz zmeczony ciagłym wachlowaniem lewarkiem biegów, to wszystko zależy od Twoich predyspozycji, lubisz wajchować, albo lubisz jak ktos wykonuje to za Ciebie.

Osobiście wychodze z założenia, że automat to do silnika conajmniej 3.0

W automacie jak już wspominali poprzednicy potrafi się rozsypać konwerter, przeciętny koszt naprawy w zakładzie (robocizna i części) to około 3 500zł Post kolegi z forum który to ostatnio robił
Skrzynia manualna takze ma swoje bolaczki, podstawowa rzecz sprzęgło - element który wiadomo zużywa się ze wzrostem kilometrow, przykładowe ceny kompletów sprzęglowych bez zniżek:
Luk ~ 760żł
Sachs ~ 981zł
Łożyska do skrzyni, dokładnie się nie orientuje, ale powiedzmy że kosztowałyby ok 1000zł
Synchronizator powiedzmy że kosztowałby ~ 700zł
Olej do skrzyni ~ 200zł
Koszta demontaż-montaż skrzyni i jej naprawa ~ 500zł

Licząc najdroższym kosztem wychodzi zrobienie wszystkiego naraz w granicach 3381zł, do tego nalezy dodać pewnie jeszcze jakiś zimering, pierdoły, także koszta porównywalne co do serwisu (jednakże jeżeli będzie zniszczony więcej niż jeden synchronizator albo jakaś zębatka się zmieli, wiadomo cena idzie automatycznie do góry), a wrażenia z jazdy nieporównywalne.

Jak kupisz zadbany egzemplarz to bedziesz się cieszył czy to automatem czy manualem, wiadomo z orientacyjnymi kosztami musisz się liczyć, nie ma rzeczy idealnych i wszystko ma swoje wady, jak sobie uszanujesz tak bedziesz zadowolony z auta i jego napedu, ja bym osobiście wybrał manualna skrzynie, co innego jakby ten silnik mial 250KM +
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2010, 19:44   

lektura dla Ciebie - awaryjnosc skrzyn
automatycznych :arrow: http://forum.mitsumaniaki...%B6%E6+skrzy%F1
manualnych http://forum.mitsumaniaki...vote=viewresult

moje auto/automat ma juz prawie 250 tys km i smiga . zrobilem nim 50 tys km od sierpnia 2007r . ale ojelu w skrzyni jeszcze nie wymienilem za co bije sie w piersi :oops: ale tej wiosny napewno to zrobie i tutaj usmiechne sie do Ciebie Kmer bo slyszalem ze Rochowi robiles...

jesli automat to tylko z tiptronikiem czyli po lifcie poniewaz na nim skrzynia nie zastanawia sie tylko daje czadu od razu . kickdown to nie to samo :roll: chociaz jak juz da czadu to wtedy ogien :twisted:

jesli chodzi o mnie to tylko automat + tiptronik nigdy wiecej nie wsiade na manuala bo nie mam zamiaru sie meczyc z wahlowaniem w skrzyni w korkach , to jest totalna tragedia :!: :!: :!:
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 13-03-2010, 19:46   

robertdg napisał/a:
przeciętny koszt naprawy w zakładzie (robocizna i części) to około 3 500zł


robertdg, to chyba z wymiana wszystkich flaków w skrzyni na nowe.
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 13-03-2010, 19:52   

Kmer napisał/a:
ja mam zwykły automat i nie narzekam ze jest powolny,

nie jezdziles manualem :twisted:
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 13-03-2010, 19:54   

cuuube napisał/a:
tutaj uśmiechnę się do Ciebie Kmer bo słyszałem ze Rochowi robiłeś...


U Piotrka była wymiana uszczelniacza na walku,roboty i stresu co niemiara jak i dla mnie tak i dla rocha pierwszy raz wyciągałem skrzynkę w VR-4 ale się udało i misiek hula :D ale 20 godz spędziliśmy w kanale,ale było warte,bynajmniej nowe doświadczenie,szkoda ze już nie miałem siły się karnąć i sprawdzić jak to idzie,jak na razie oglądałem go z zewnątrz i od spodu :D :D :D

Jakoś się zgadamy co do wymiany :D
 
 
 
mefi25 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 6
Skąd: Legn ica
Wysłany: 13-03-2010, 19:58   

dzieki wam wszystkim za odpowiedzi postanowilem : Automat ale tylko z tiptronikiem a jak nie to manual a do tego najlepiej srebny w jasnej skorze oczywiscie tempomat ite sprawy i bedzie cacunio :) teraz tylko znalesc jakiegos w rozsadnej cenie i zadbanego by po 20 tys km nie pluc se w twarz :)
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 13-03-2010, 19:59   

Rafal_Szczecin, jeździłem 2.5 V6 i 2.0 ale tez jeździłem 2.4 GDI na tiptronic,i uważam ze brakuje takiej skrzynki u mnie,ale wszystko jest do zrobienia.
W poprzednim moim aucie miałem skrzynkę 6 biegowa i wachlowanie niekiedy było męczące.

Tak jak napisał cuuube polecam automat z tiptronic,rewelka :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft:
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-03-2010, 19:59   

Kmer napisał/a:
to chyba z wymiana wszystkich flaków w skrzyni na nowe.
dokładnie, wedle linka który podałem do posta kolegi pitbu77 on tam napisał wszystko co było wymieniane, wiadomo to są koszta orientacyjne naprawy w warsztacie, bo jak ktos umie sobie samemu coś zdziałać, to wiadomo cena automatycznie w dół leci. Do tego dochądza wszelakiego rodzaju znizki sklepowe/hurtowe, etc.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mefi25 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 6
Skąd: Legn ica
Wysłany: 13-03-2010, 20:04   

O Kmer ty widze z moich stron :) jawor - Legnica :) z postow widze ze cos mniejwiecej ogarniasz w Galach to jak bym sie przymierzal do zakupu to podzielisz sie zemna swoja wiedza :) co ?? raz juz kupowalem w ciemno Alfe Romeo 156 2,4 JTD po 2 tygodniach se plulem w twarz jak uslyszalem ze turbina do wymiany i wiele innych rzeczy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.