[EA6W]Filtr oleju |
Autor |
Wiadomość |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 13-03-2010, 19:34
|
|
|
seki napisał/a: | Rozumiem, że jak kupować podstawę filtra to to są tylko oryginały | tak. Pytałem u Malika i Hanżka i obaj powiedzieli cenę ok 1200 PLN. Jak chcesz zmieniać podstawę to szukaj używki, ale tak ciężko jest znaleźć...
[ Dodano: 13-03-2010, 20:27 ]
seki, zakładałem wcześniej temat o podstawie filtra nie wiem czy widziałeś http://forum.mitsumaniaki...wa+filtra+oleju Wydaje mi się (po konsultacjach z Robertem), że dałoby radę np. dotoczyć tą rurkę z gwintem. Trzeba by było całą podstawę zdemontować i zobaczyć co i jak... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
seki
Forumowicz

Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-03-2010, 11:32
|
|
|
No w tygodniu będę próbował ogarnąć temat. Dam znać co i jak.
Na moje jest kilka opcji:
Zamówić ten sam filtr co mam w aucie i zobaczyć czy faktycznie ma 26mm zamiast 24.
Jeśli ma 26 to spróbować rozebrać i przełożyć górę filtra oleju o ile to w ogóle możliwe.
Jeśli się nie da dobrać filtr od czegoś innego który może pasować.
Jeśli nie znajdziemy pasującego filtra kupić lub ogarnąć w inny sposób podstawę filtra.
Jeszcze pytanko, czy jest możliwe iż motor w aucie może być jakiś inny (nie wiem japońska wersja czy coś) bo jeszcze kwestia postawienia auta do ASO i dobranie filtra po VIN-ie. Tylko wtedy przed zabraniem się za robotę będą musieli mi podać wymiary gwintu bo za nic to płacić nie mam zamiaru. |
_________________ Życie zaczyna się od 8000 RPM |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 14-03-2010, 12:20
|
|
|
seki napisał/a: | czy jest możliwe iż motor w aucie może być jakiś inny (nie wiem japońska wersja czy coś | z tego co pisał jeden użytkownik na forum, na Japonię szły mocniejsze silniki diesla. A co do samego gwintu to nie wiem czy miały inny. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-03-2010, 12:32
|
|
|
seki, jak podasz numer VIN to moge Ci sprawdzić jaki powinienes mieć filtr.
Powiem Ci tak znajomy kiedyś do opla kupił filtr wedle katalogu (nie wiem co to był za katalog) no i wymienił sobie filtr z olejem, na 2gi dzień stracił silnik, bo jego synek dorwał się do auta i dał po garach, filtr oleju wystrzelił z podstawy (bo była wieksza srednica filtra a o dziwo udalo mu sie przykrecic) na poczatku nie zwrócił na to uwagi, dopiero gdy silnik zaczal głośniej pracowac i z kazda chwila coraz głosniej az wkoncu paneweczki odmówiły posłuszeństwa. Póżniej się okazało że do tego silnika były 2 typy filtrów
Możesz próbowac rozebrać góre filtra i ją przełożyć, życze powodzenia, jest ona szczelnie prasowana, jak Ci się uda rozebrać i złozyć denko to ono nie bedzie szczelne i olej Ci bedzie uciekał z kazdej szpary, ponato nie oplaca sie brudzic rak, gdyz przecietna cena dobrego filtra to ~30zł |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
seki
Forumowicz

Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-03-2010, 12:54
|
|
|
JMBLNEA6WVZ000843 - byłbym wdzięczny za wymiary filtra oryginalnego.
Co do rozbiórki filtra to osobiście preferowałbym dobranie filtra z innej marki tylko znając życie skok gwintu też się będzie różnił więc kiszka po całości.
A ten filtr mógł też być kombinowany bo był drobny wyciek spod filtra. Tak sobie myślałem, że ktoś gówniano przykręcił ale faktycznie ktoś mógł kombinować z denkiem.
A kupując auto w danych wpisane było 105KM, wziąłem to na karb niewiedzy sprzedającego ale teraz to już sam nie wiem |
_________________ Życie zaczyna się od 8000 RPM |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
|
|
|
 |
seki
Forumowicz

Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-03-2010, 14:49
|
|
|
Więc wychodzi, że mam pokombinowane coś z podstawą i z filtrem. Będzie trza ogarnąć sprawę.
Ech uwielbiam druciarzy |
_________________ Życie zaczyna się od 8000 RPM |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 14-03-2010, 19:42
|
|
|
seki napisał/a: | Więc wychodzi, że mam pokombinowane coś z podstawą i z filtrem | na 100% ktoś naderwał gwint i kombinował z tym. Spróbuj wykręcić podstawę i podjedź gdzieś do dobrego tokarza, może da radę przerobić... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
seki
Forumowicz

Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-03-2010, 17:22
|
|
|
Czeski film ... dzisiaj zamówiliśmy dokładnie ten filtr który mam na aucie firmy JC i okazało się, że jego gwint to 24mm (choć w katalogu stoi, ze 26mm) i pasuje idealnie .
Normalnie kosmos taki, że się nie wypowiadam. Już nawet nie wiem co myśleć, na wszelki wypadek zostawiłem sobie opakowanie i chyba kupię ze dwa trzy na zapas.
Jak to jest, że Filtron do Galanta nie pasuje, a JC pasuje. |
_________________ Życie zaczyna się od 8000 RPM |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 18:23
|
|
|
JC nie jest za dobrą marką filtrów. Ja miałem taki założony, to przy tych dużych mrozach uszczelka puszczała olej i zakupiłem filtrona i narazie spokój- dodam, że pasował bez problemu... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-03-2010, 18:25
|
|
|
Filtra JC to ja bym u siebie i po torturach nie zamontował...
O filtrach oleju Filtrona też niepochlebne rzeczy słyszałem, choć robi dla jakichś zachodnich marek wkłady. Ale to na tyle istotny element, że jednak nie ryzykował bym. |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
seki
Forumowicz

Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-03-2010, 18:37
|
|
|
andrew84 napisał/a: | JC nie jest za dobrą marką filtrów. Ja miałem taki założony, to przy tych dużych mrozach uszczelka puszczała olej i zakupiłem filtrona i narazie spokój- dodam, że pasował bez problemu... |
Tak u mnie też puszczał więc na pewno będę to kontrolował.
Poza tym nie bardzo mam wyjście skoro tylko ten pasuje, a filtron do tego samego auta nie wiedzieć czemu ma większy otwór gwintu.
Ja już nie wiem o co biegało może nieszczęśliwie udało mi się trafić jakiś fake. |
_________________ Życie zaczyna się od 8000 RPM |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 18:42
|
|
|
seki a patrzyłeś filtry innych marek? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
seki
Forumowicz

Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-03-2010, 18:49
|
|
|
Nie no już chłopaka ze sklepu nie chciałem męczyć co by ściągał wszystkie dostępne filtry do Galanta. Za 8 tysi zamówię innej Man-a i JC i zobaczymy czy Man będzie pasował. |
_________________ Życie zaczyna się od 8000 RPM |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-03-2010, 20:57
|
|
|
No, ja tam bym i tysiąca nie przejechał na takim filtrze.
Jak już szukaj, to Knechta albo Nipparts z takim gwintem, albo Mann (dla nich właśnie Filtron robi chyba wkłady).
Ale ja na Twoim miejscu wykminił bym o co biega z tym dziwacznym gwintem, i jak był dorzeźbiony to przerobić na zwykły. |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
|