Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C12] 1,5L 8v 1987'
Autor Wiadomość
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2010, 08:33   [C12] 1,5L 8v 1987'

Witam,

Mam do rozwiązania pewną kwestię związaną z samochodem mojej dziewczyny (Lancer '87 4G15) :

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=49473


Najogólniej, jeżeli silnik jest już rozgrzany to jeśli wyłączy się światła to zgaśnie. Obroty spadają, spadają, aż off ;) Żeby silnik chodził muszą być włączone przynajmniej (w sensie poboru prądu) pozycyjne albo delikatnie wcisnąć gaz. Gdy silnik pracuje na ssaniu problem nie występuje. Oczywiście zawsze jeździmy na światłach dlatego nie jest to uciążliwe ale bardzo mnie ten problem interesuje. Z tego co mi wiadomo to ten silnik nie posiada ECU ,prawda? Wnioskuje to po tym, że auto jest z '87 oraz o braku kontrolki CE. Co ma w takim razie pobór prądu do pracy gaźnika ? Informacje, które mogą być pomocne w diagnozie:

- mam już nowe świece i filtr powietrza ale jeszcze nie było okazji zmienić
- obroty delikatnie falują zarówno na ssaniu jak też po rozgrzaniu (na moje oko +- 50RPM)


Bardzo dziękujemy za wszelkie wskazówki.
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 11-03-2010, 09:54   

wygląda to tak jak by ktoś podłączył dyszę wolnych obrotów pod światła,gdy zgasisz światła zamyka się dysza nie dostaje paliwa i gaśnie,a czy zapala na zgaszonych światłach bez gazu?
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2010, 11:58   

Chyba masz rację , na zimnym odpala - wiadomo ssanie. Na ciepłym trzeba albo włączyć światła albo pomagać pedałem gazu.

Czego w takim razie szukać i jak to powinno być połączone ? Serwisówka jest po niemiecku :(

Rozumiem że po powrocie z pracy zajrzeć pod maskę i poszukać "dziwnych" połączeń elektrycznych z gaźnika do .... świateł ?

[ Dodano: 11-03-2010, 18:13 ]
A więc rzuciłem okiem dookoła gaźnika i żadnego kombinatorstwa nie widzę... Może łatwiej by mi było jakbym wiedział o który elektrozawór(?) chodzi. On się jakoś nazywa po niemiecku ?:)
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 11-03-2010, 20:00   

nie mam pojęcia jak to będzie po niemiecku,nie wiem też jak to wygląda przy tym gaźniku nie widziałem nigdy tego silnika,ale będzie to dysza do której podłączony jest jeden kabelek na którym powinien być +po zapłonie ,u Ciebie + będzie po włączeniu świateł,może jest coś pokopane w bezpiecznikach bo pod maską raczej nikt nie ciągną kabla od lampy do gaźnika,jeśli znajdziesz ten czujnik to podłącz do niego + po zapłonie i wszystko będzie działać,napisz jak coś wymyślisz.

[ Dodano: 11-03-2010, 20:03 ]
lub wrzuć fotke gaźnika to podpowiem który to zawór.
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2010, 20:34   

Nie pomyślałem o bezpiecznikach. Jutro to sprawdze bo już ciemno ;-)

Tu jest gaźnik z kilku rzutów z manuala:

http://develop.euroimpex..../gaznik/085.jpg
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 12-03-2010, 17:51   

Z tego co widać na tych rysunkach jest jedno gniazdo na 5albo 6 pinów przy tym gaźniku,wyjmij wtyczkę i sprawdz kontrolką w tej wtyczce na którym przewodzie pokaże się prąd gdy włączysz światła,gdy znajdziesz ,podłącz pod niego + po zapłonie podciągnij kabel np,od cewki jak nie chcesz rozkopywać połowy instalacji ,i będzie ok
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 14-03-2010, 19:29   

Sprawa okazała się jeszcze dziwniejsza. Zauważyłem, że zamiast świateł wystarczy nawiew ;)

Reasumując, rozgrzane auto gaśnie chyba że włączę światła LUB nawiew ;)
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 14-03-2010, 19:44   

musi tam być dobrze namieszane w instalacji,musisz sprawdzić we wtyczce dochodzącej do gaźnika co się dzieje po włączeniu świateł lub nawiewu,inaczej raczej się nie dojdzie o co tam chodzi,kontrolka i sprawdzaj co się dzieje po włączeniu świateł na każdym z przewodów dochodzących do wtyczki,jak sprawdzisz napisz.
_________________
Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2010, 12:35   

Przyczyna była prozaiczna - regulacja wolnych obrotów. Gaźnik ma dwie regulacje wolnych - pod obciążeniem prądowym i bez. Wystarczyło podkręcić śrubkę i jest cycuś.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.