EA2A- klekocze jak diesel/cyka |
Autor |
Wiadomość |
japan_jacek
Mitsumaniak

Auto: było EA2A...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 104 Skąd: Grodzisk Mzw.
|
Wysłany: 25-02-2010, 20:59 EA2A- klekocze jak diesel/cyka
|
|
|
pytanie z serii co to może być... sami posłuchajcie:
http://w409.wrzuta.pl/plik/3301DNYx1WF/glos002
Auto od jakiegoś czasu klekocze niczym diesel, dźwięk nie jest zależny od położenia sprzęgła; po dodaniu gazu dźwięk przyspiesza lub znika na 2,3 sekundy; odgłos dochodzi z/zza silnika
? |
_________________ Made in Japan. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 21:51
|
|
|
To nie są przypadkiem zawory? Pamiętasz od kiedy Ci tak chodzi i w jakiej to było sytuacji? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
japan_jacek
Mitsumaniak

Auto: było EA2A...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 104 Skąd: Grodzisk Mzw.
|
Wysłany: 25-02-2010, 22:04
|
|
|
cykanie zaczelo sie niedlugo po tym jak odebralem go z serwisu(wymiana łożyska sprzęgła)... żadnej konkretnej sytuacji, po ktorej sie to zaczelo nie moge sobie przypomniec... a wlasnie tak sie zastanawiam czy to moga byc popychacze hydrauliczne(o ile sa takowe w tym silniku, brak mi wiedzy na ten temat)? |
_________________ Made in Japan. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 22:07
|
|
|
A z rozrządem jak się sprawa przedstawia? Wymieniałeś? Może się przestawił rozrząd... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
japan_jacek
Mitsumaniak

Auto: było EA2A...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 104 Skąd: Grodzisk Mzw.
|
Wysłany: 25-02-2010, 22:17
|
|
|
rozrząd był wymieniany od razu po zakupie, w czerwcu |
_________________ Made in Japan. |
|
|
|
 |
batman
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 60 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 26-02-2010, 07:59
|
|
|
Miałem taką sama sytuację w swoim galancie.przyjechałem samochodem do domu,wstąpiłem tylko na chwile. Gdy wsiadłem do samochodu i zapaliłem ,zaczą okrutnie klekotac powiedział bym że identycznie jak twój. I tez byłem w szoku co sie stało. Ruszyłem autem i po jakiejś minucie klekotanie ucichło i do tej pory cisza.Do dzis nie wiem co było przyczyną. Myślałem że może obkręciła sie panewka w jakimś stopniu lub zawiesił sie zawór i po chwili puścił. Pisałem o moim przypadku na forum ale nie zabardzo sie czegoś dowiedziałem. Niektórzy pisali że silnik juz umiera hehe. Ale chodzi do dziś i jest ok. |
_________________ Najniebezpieczniejsza pora roku? Jesień ! Dlaczego?
Nie wiadomo kiedy dostaniesz z liścia.
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 26-02-2010, 08:13
|
|
|
japan_jacek, zajrzyj może do zaworów i do rozrządu, czy wszystkie znaki się zgadzają...
[ Dodano: 26-02-2010, 08:15 ]
Po drugie ten odgłos mi przypomina jakby była pęknięta dźwigienka zaworowa, zdejmij pokrywę zaworów i będzie widać. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-02-2010, 09:39
|
|
|
japan_jacek, możesz to nagranie zapodać w innym formacie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-02-2010, 12:17
|
|
|
japan_jacek, nie masz problemów z kontrolką oleju?
Z tego pliku ciężko prorokować, ale dźwięk nie wróży dobrze. Sprawdź czy pali na wszystkie cylindry. Najprościej zdejmując przewody WN.
Ale to może być zatarta panewka... |
|
|
|
 |
japan_jacek
Mitsumaniak

Auto: było EA2A...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 104 Skąd: Grodzisk Mzw.
|
Wysłany: 26-02-2010, 14:35
|
|
|
Owczar, z kontrolką oleju nie mam żadnych kłopotów, żadnego braku mocy również nie odczuwam, auto jeździ normalnie... oprócz dźwięku nie dostrzegam żadnych uchybień
dziś będę jechał do warszawy i jak starczy czasu podjadę do autotw na diagnozę. dziękuję wszystkim za sugestie |
_________________ Made in Japan. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-02-2010, 14:38
|
|
|
japan_jacek, mój lancer klekotał identycznie gdy zatarła się jedna panewka. Mocy też nie stracił... Jeździłem tym autem... Silnik i tak miał być już na złom. Po przejechaniu 60km stracił prawie ciśnienie oleju i zaczął grać na 2 panewki.
Drobna sugestia, jedź do najbliższego warsztatu i sprawdź co stuka.. Możesz zakatować silnik. |
|
|
|
 |
funksik
Nowy Forumowicz
Auto: ea5w
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 13 Skąd: Bielany Wrocławskie
|
Wysłany: 27-02-2010, 13:52
|
|
|
O ile można wywnioskować coś po dźwięku, to któraś panewka przestała istnieć. Współczuje. |
|
|
|
 |
Krzychu76
Mitsumaniak Krzychu76
Auto: GALANT 2.0 16V '97 EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2006 Posty: 32 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 14-03-2010, 22:17
|
|
|
Jacenty!!!! Bracie w niedoli nie wiem co postanowiłeś do tej pory bo Twój wpis jest od lutego ale posłuchaj teraz DŻONU co ja Tobie mam do powiedzenia (i wszystkim innym miłym kolegom): Prezentowane stukanie jest niskich tonów - zawory dzwonią wyższymi dźwiękami .......komfabulując goń bracie po panewki najlepiej z buta, auto na lawetę do mechanika i módl się żebyś nie miał takiej jazdy jak ja!!! Mam na myśli pierło,żygło, hukło i stanęło:) Panewki korbowodowe masz już pewnie po zbóju fest a ja miałem nawet jedną przekręconą i zgrzaną. Idąc na ciosem mój 4G63 postanowił rozpierniczyć sworznie zaworowe i pozostałe co się dało. Niniejszym zatem oświadczam, że pomykam perpedes:) znaczy z buta tudzież MPK. A zaczęło się od mrugnięcia kontrolki oleju po tym jak filtr oleju raczył łaskawie przerdzewieć (uległ rudej padalec ) wydalił olej nie wiedzieć kiedy czego czujnik nie wykrył (bo był DEMAGED) no i zaczęło stukać. Wymiana panewek oliwy i filtru nie pomogła dla ogólnego stanu silnika bo postanowił rozpaść się w innym miejscu. Mimo wszystko mam nadzieję, że zdążyłem z poradą i Ciebie to nie spotka. POZDRAWIAM> |
_________________ @4G63 INSIDE!
 |
|
|
|
 |
japan_jacek
Mitsumaniak

Auto: było EA2A...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 104 Skąd: Grodzisk Mzw.
|
Wysłany: 14-03-2010, 23:55
|
|
|
Krzychu76, dziś po takiej lekturze chyba nie zasne Jutro właśnie jedziemy z Misialką do warsztatu(pierwszy wolny termin) i mam nadzieję, że to nie będzie najdłuższe 30 km w moim(i jej) życiu.. Jutro/pojutrze zdam sprawozdanie wycieczki
już wiem co oznacza "jp na 100%"- panewki... |
_________________ Made in Japan. |
|
|
|
 |
Krzychu76
Mitsumaniak Krzychu76
Auto: GALANT 2.0 16V '97 EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2006 Posty: 32 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-03-2010, 14:53
|
|
|
Jacuś - szkoda, że jednak zdecydowałeś się pojechać na kołach........a właściwie to możesz na kołach ale na lince - na zgaszonym sulniku. W innym razie możesz silnik dobić A skoro już wiesz że to panewki to jeszcze sprawdź w jakim stanie są korbowody i wał!! To tak na zaś, żeby za chwilę znowu nie trzeba było rozbebeszać. Daj znać jak już diagnoza będzie pełna i ostateczna. Ciekaw jetem bardzo co to z tego będzie. |
_________________ @4G63 INSIDE!
 |
|
|
|
 |
|