Dzwon Diamante |
Autor |
Wiadomość |
Tomek210
Forumowicz
Auto: Sigma'96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 109 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-03-2010, 18:22
|
|
|
Do 7 litrów z automatem przy ciągłym butowaniu bo inaczej się nie da Przebieg szacuję na ponad 700tys. |
_________________ Sigma 24V'96r |
|
|
|
 |
Poler [Usunięty]
|
Wysłany: 15-03-2010, 18:34
|
|
|
Tomek210 napisał/a: | Do 7 litrów z automatem przy ciągłym butowaniu bo inaczej się nie da Przebieg szacuję na ponad 700tys. |
To u mnie takie spalanie ale na 50km. Isuzu w mieście ciągnie spokojnie 13-14 litrów na 100km. Dopiero w trasie spada poniżej 10. |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 15-03-2010, 18:59
|
|
|
no to właśnie jest esencja dzisiejszej technologii - niestety moc musi swoje palić musi być energia żeby dać but na koła i trzeba to spalić nie ma rady.. fakt moze sprawniejsze. .ale głownie marketingiem.. Osobiście wolę stare auta i nie kupię nic nowszego niz `99 z dobrych wozów.. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Poler [Usunięty]
|
Wysłany: 15-03-2010, 20:28
|
|
|
Też szukałem Diamanta w zastępstwie swojego rozbitego ale niestety nic nie znalazłem sensownego. Poza tym dostępność części do tego ostatniego Diamanta była znikoma - jakieś blachy, lampy - ciężko to zdobyć, pozostaje ściąganie z USA. |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 15-03-2010, 20:46
|
|
|
Poler, tak po prawdzie dobre diamante to z japana trzeba wieźć. Puki co pewnie zielony będzie pomykał po polskich drogach , i rozglądne się za seville STS koło 98 - ładnego widziałem na allegro. - ciekawe jak sprawdza się w jeździe i użytkowaniu - jeden mod mi strasznie odradzał , ale coś brak merytorycznych argumentów poza tym że to jest syf bo wujek tak powiedział. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Poler [Usunięty]
|
Wysłany: 15-03-2010, 21:56
|
|
|
STS - piękna fura, sąsiad miał i chwalił więc nie przejmuj się negatywną opinią. Jak kupowałem Diamanta w roku 2001 to wszyscy naokoło pukali się w czoło - gdzie kupisz części? padnie ci skrzynia albo będzie palił 30 litrów.
Filtry, uszczelki etc. kupowałem w ASO albo Japancarsie, były co ciekawe tańsze niż do Sigmy (dobierane po VIN-ie) i cenowo nie odbiegające od cen części innych marek. Lampy i inne duperele ściągałem z Nowej Zelandii za grosze. A spalanie - no cóż - w mieście hajcował 15/100 - silnik 3000 musi swoje spalić.
Skrzynia pracowała bezawaryjnie przez kolejne 9 lat - raz zmieniłem olej w skrzyni i filtry. Rozrząd + standardowo co 10 tyś. km olej w silniku. I żadnych awarii. Diamante zawsze odpalało, w drodze nigdy nie nawalił. Jedynie co to pod koniec etapu eksploatacji spadła wydajność klimy, w serwisie mówili że osuszacz, parownik ale już nie zdążyłem wymienić. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 15-03-2010, 22:50
|
|
|
Poler napisał/a: | Tomek210 napisał/a: | Do 7 litrów z automatem przy ciągłym butowaniu bo inaczej się nie da Przebieg szacuję na ponad 700tys. |
To u mnie takie spalanie ale na 50km. Isuzu w mieście ciągnie spokojnie 13-14 litrów na 100km. Dopiero w trasie spada poniżej 10. |
13-14 litrów diesla? Hmmm to Sigma mi wciąga w mieście 18-20 litrów LPG. Koledze który jeździ delikatniej też koło 16-19 (taki sam gaz). To opłacalność diesla średnia, biorąc pod uwagę dodatkowe ryzyko. W trasie mi ostatnio wyszło 15.5 / 125 KM czyli ~ 12.5 / 100. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Poler [Usunięty]
|
Wysłany: 15-03-2010, 23:31
|
|
|
No wiesz, jednak w porównaniu do mojego poprzedniego pali trochę mniej a bierz pod uwagę, że jeszcze w zeszłym roku diesel był tańszy na stacji prawie o 1zł w stosunku do PB95 czyli nawet przy podobnym spalaniu jednak było taniej.
Kupiłem diesla bo nigdy dieslem nie jeździłem a chciałem potestować jak się tym jeździ. A trafił się akurat diesel z przyzwoitymi osiągami to co było się zastanawiać. Miałem do wyboru w tej samej cenie 1.9 albo 3.0 to wziąłem ten większy. Poza tym związana była z tym jeszcze inna sprawa - te największe silniki szły w parze z lepszym wyposażeniem auta. I mało było automatów z 1.9.
Jak to mówiła blondynka do drugiej - "mnie podwyżki cen paliwa nie dotyczą bo ja zawsze tankuję za pięćdziesiąt". Tak samo i ja - zawsze za 200. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-03-2010, 08:57
|
|
|
No ja to wszystko rozumiem, sam bym wziął pewnie to 3.0 ale jak juz miałbym Vectre to chyba 3.2 GTS . Zaskoczylo mnie jednak mimo wszystko spalanie diesla. Rozumiem automat i moc i rozmiary samochodu, ale mimo wszystko. Średnio deptana benzynowa Sigma tyle spala w mieście, a zważyć trzeba jednak że to jest 12 lat konstrukcyjnie starsze auto. Pozatym w przypadku benzyny (tych starszych) zawsze można się poratować LPG i naprawdę - dobra instalacja sekwencyjna nie odbiera nic z osiągów i niezawodności. No cóż - jednak po raz kolejny utwierdza mnie to w przekonaniu że w końcu lat 80 i początkiem 90 Japonia była motoryzacyjną potęga tylko słabo wykorzystali swój potencjał. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 16-03-2010, 19:20
|
|
|
true. mnie pali średnio 15-16 mieszany cykl LPG jeżdzę normalnie ,czasem butuję.. generalnie jest ok. i nie zamienie na inny silnik jedyny słuszny to v6 3.0 albo wiekszy , no v8 northstar mnie kusi , i ogół autka |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 16-03-2010, 19:38
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | No cóż - jednak po raz kolejny utwierdza mnie to w przekonaniu że w końcu lat 80 i początkiem 90 Japonia była motoryzacyjną potęga tylko słabo wykorzystali swój potencjał. |
Niestety Europa w tamtych latach nie była przygotowana na Japońską technologię. Ogólnie mentalność europejczyków była bardzo dziwna w tamtych latach. Nawet porównując silniki 3.0l z tamtych lat to Europejskie konstrukcje wypadały kiepsko… |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
|