 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.0 V6] Cykanie silnika i kilka innych kwestii |
Autor |
Wiadomość |
conrader
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II Long 3.0V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 15-03-2010, 10:41 [3.0 V6] Cykanie silnika i kilka innych kwestii
|
|
|
Witam,
od czwartku jestem szczęśliwym posiadaczem Pajero II '93. Trafił mi się naprawdę udany egzemplarz, którego szukałem ponad miesiąc (obejrzałem w sumie 7 różnych Pajero). Większość była w fatalnym stanie - mój egzemplarz wygląda wręcz fantastycznie, nie jest łatwo znaleźć dobre Pajero II. Ale do rzeczy:
1. Spalanie mojego Pajero w gazie zwykłym (nie sekwencja) to 15 litrów na trasie przy prędkości około 90-100 km/h. Przy czym opony to 265, pompowane na 1.6 BAR'a. Czy to dobry wynik? Czy zmieniając koła na węższe mogę znacząco obniżyć spalanie, czy raczej tylko kosmetycznie?
2. Jakie ciśnienie powinienem utrzymać w oponach?
3. Czy jest możliwość przeniesienia rozsądnego butli z gazem w inne miejsce niż bagażnik? Chciałem skorzystać z możliwości "leżanki" z 2giego i 3ciego rzędu siedzeń. Butla mi na to niestety nie pozwala.
4. Co znajduje się w bagazniku po prawej stronie w rogu (przy klapie)? U mnie jest taśma trzymająca, ale brakuje elementu, który tam się znajduje.
5. Czy robiąc upgrade gazu do sekwencji mogę spodziewać się znaczącego zysku mocy/spalania?
6. W moim silniku przy zwiększaniu obrotów (ale tylko na zapiętym biegu) słychać cykanie - tak jakby popychacza zaworu. Cykanie troszkę się uspokaja przy nagrzanym silniku, ale generalnie trwa cały czas. Odpuszczając gaz i tocząc się cykanie zanika całkowicie, a im więcej gazu dodaje tym intensywniejsze się staje. Czy to groźne, czy raczej się tym nie przejmować? Chyba powinienem udać się do mechanika.
Z góry dzięki za pomoc w rozwiązaniu powyższych problemów. |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-03-2010, 17:38
|
|
|
conrader napisał/a: | 2. Jakie ciśnienie powinienem utrzymać w oponach? |
1.8 przód i 2.0 tył. Ale jeśli chcesz przyoszczędzić na paliwie to podnieś tak na 2.2 <-> 2.3 Bar |
|
|
|
 |
Passenger
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero2,8TDi(SupSel)+Galloper
Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 24 Skąd: Polska
|
Wysłany: 15-03-2010, 19:42
|
|
|
Wstęp: Witaj w klubie! Cieszę się, też, że znalazłeś się na mitsu-forum
Odpowiedzi początek:
1. Według mnie gazowanie terenówki jest pomyłką samą w sobie, ale trudno... Natomiast dziwi mnie, że ktoś pytając o spalanie podaje rozmiar i ciśnienie opon, a zapomina o pojemności silnika... Możesz mieć 3 lub 3,5... jest różnica... no i sama prędkość to nie wszystko, co decyduje o spalaniu, prawda?
2. Rzuć okiem na papierową wklejkę widoczną na słupku po otwarciu drzwi kierowcy.
3. Słyszałem o zastępowaniu zbiornika paliwa kompilacją specjalnego zbiornika ciśnieniowego, uzupełniającego się kształtem z plastikowym zbiornikiem na benzynę. Kurcze.. Wystarczy, że to sobie wyobrażę, a moje wątpliwości są jeszcze większe...
4. A jaką masz wersję nadwozia? A co nazywasz klapą? A prawa strona jest patrząc z zewnątrz czy z wnętrza? Bo może chodzi Ci o brak latarki??? Daj więcej konkretów...
5. Tak. (no comments)
6. Jak to nie zawory, to nie wiem...
pozdrówy |
|
|
|
 |
conrader
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II Long 3.0V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 16-03-2010, 13:24
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi. Odnośnie cykania to martwię się, że to panewki - jeśli tak to czeka mnie remont kapitalny silnika. Oby zawory.
Zna ktoś kogoś w Warszawie (osoba/warsztat) kto mógłby zdiagnozować problem na 100%? AutoTW powidziało, że nie ma miejsca na warsztacie na moje autko (za duże). |
|
|
|
 |
watson1911
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 90 Skąd: Iława
|
Wysłany: 16-03-2010, 14:42 Re: Cykanie silnika i kilka innych kwestii
|
|
|
conrader napisał/a: |
3. Czy jest możliwość przeniesienia rozsądnego butli z gazem w inne miejsce niż bagażnik? Chciałem skorzystać z możliwości "leżanki" z 2giego i 3ciego rzędu siedzeń. Butla mi na to niestety nie pozwala.
|
Znajomy w Jeepie Grandzie wywalił oryginalny zbiornik paliwa i zamontował w tym miejscu dwa,jeden na gaz drugi na benzynę,zdawało to u niego egzamin,był zadowolony
[ Dodano: 16-03-2010, 14:44 ]
conrader napisał/a: | 4. Co znajduje się w bagazniku po prawej stronie w rogu (przy klapie)? U mnie jest taśma trzymająca, ale brakuje elementu, który tam się znajduje.
|
W tym miejscu jest plastikowa apteczka,po przeciwnej stronie latarka
[ Dodano: 16-03-2010, 14:45 ]
Zapodaj jakieś fotki,pochwal się |
_________________

 |
|
|
|
 |
|
|