Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
vr4 sedan i kombi
Autor Wiadomość
dolar2dolar2
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2010, 14:02   vr4 sedan i kombi

Witam
Jeśli ten post zostanie uznany że jest w złym miejscu przepraszam.
Mam możliwość nabycia takich oto dwóch aut. Właśnie kolega dał mi fotki
Są na angliku i z Anglii muszę je ściągnąć. Jestem w temacie mitsu już trochę (odbudowałem e39 vr4) mam co nieco wiadomości na temat Legnum ale jak się ma dokładnie sprawa vr4 w sedanie? Czy był taki model? I czy były różnice techniczne z kombi Legnum? Będę wdzięczny za pomoc.
[edit]
sedan
101879mil
1997rok









kombi
przebieg
78399mil
1997rok














Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 08-04-2010, 09:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2010, 15:14   

kto kupuje w polsce przedliftowe vr4 do przekladki? dodaj troche i zanjdz sobie polifta no chyba ze chcesz dolozyc pozniej z 10tys na zrobienie z niech polifta:
kolektor, przepustnica, zwrotnice, elektryka cala, kompy, hamownia z przodu i ta lista jest dluga ze nie wspomne - podaz na teakie graty jest praktycznie 0. no jak masz wlozyc w przekladke 70% budzetu to 30% przeznaczysz na material znaczy auto? troche, a wlasciwie bardzo niemadre. spytaj w dziale galanta o przedliftowego galanta to zaraz sie zacznie... a to nie jest cywilny galant no i spytales o przedliftowe vr4 i masz. ciesz sie w sumie ze sa ludzie ktorzy maja na tyle doswiadczen i ikry zeby to napisac.
po za tym te przebiegi to sa delikatnie mowiac malo realne jesli auta byly zarejestrowane w gb bo byly.
 
 
dolar2dolar2
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2010, 17:39   

Dziękuję za zwrócenie uwagi na problemy lecz:

Ja akurat wyrobię sobie brytyjskie prawo jazdy i wtedy zachowam angielskie blachy a ubezpieczę w Polsce. Mój kolega tak zrobił z bmw i jeździ sobie śmiało na angliku (miał już kilkanaście kontroli i wszystko ok). Taki mam plan:)

Poza tym gdybym zdecydował się na LHD to tylko i wyłącznie do gołej europejskiej budy tak jak autorR robił. Zakupiłbym budę przed liftową wypruł do końca przełożył wszystko oczywiście nawet zbiornik paliwa który ma inny kształt żeby napęd zamontować, przerzucił elektrykę itd.
Sprawa jest możliwa i wcale nie najdroższa. nie wpłyną bym na sztywność karoserii i musiałbym kupić magiel oraz inne rzeczy nie możliwe do założenia z anglika lub z europejczyka.


tu dyskusja na ten temat
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=15

Jeśli się mylę proszę wyjaśnić mi dlaczego to nie możliwe bo wydaje mi się to najbezpieczniejszą formą przejścia na LHD z zachowaniem sztywności nadwozia? I jednocześnie chyba nie bardzo drogo bo buda to wydatek około 3000zł.

Gdyby zdecydować się na przeróbkę również bez ingerencji w sztywność nadwozia ale robiąc dziury na kierę i itd w angliku było by to moim zdaniem dużo bardziej pracochłonne
i trudniejsze bo prawie wszystko dorabiasz ręcznie. Kibicowałem codziennie na żywo przekładce FTO którego w ogóle nie było w wersji LHD przez mojego mechanika pana Sławka z Lublina który jest drugim w Polsce człowiekiem który tego dokonał. Ogrom prac mających na celu taki wynik jaki osiągnął był wyzwaniem nawet dla niego a nie naprawia nic innego niż mitsubishi.

Nie chcę nikogo urazić ani się mądrzyć po prostu pytam może vr4 przed liftem do euro budy przed liftem i już?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-03-2010, 19:08   

dolar2dolar2 napisał/a:
Poza tym gdybym zdecydował się na LHD to tylko i wyłącznie do gołej europejskiej budy


Nie jestem zwolennikiem tej teorii (w przeciwieństwie co Czarka :) ) - podłogi różnią się dość znacznie, a wolę mieć budę ze starannie przespawaną ścianą niż dospawane WSZYSTKIE mocowania zawieszenia. Jeżeli iść tą drogą - to polecam zakup budy 2.5 v6 po 09.2000 - wtedy przynajmniej przednie zawieszenie masz w oryginale i nie masz problemu z maglownicą. Ale to już zaczyna kosztować.....

Cytat:
Gdyby zdecydować się na przeróbkę również bez ingerencji w sztywność nadwozia ale robiąc dziury na kierę i itd w angliku było by to moim zdaniem dużo bardziej pracochłonne


Tak też można - metoda poniatowska - zalety - szybkość produkcji (nie wyjmujesz nawet przedniej szyby ani silnika) i minimalna ingerencja w strukturę samochodu, do tego chyba najtańsza opcja - kosztuje tyle co arkusz blachy + kilka metrów pręta gwintowanego + trochę magii by PLPynton ;) . Wadą tej metody jest spory bałagan pod deską :roll:


dolar2dolar2 napisał/a:
Ja akurat wyrobię sobie brytyjskie prawo jazdy i wtedy zachowam angielskie blachy a ubezpieczę w Polsce.


BZDURA - polskie prawo jazdy jest tak samo ważne jak brytyjskie.

Legalne ubezpieczenie VR-4 w Polsce jest możliwe tylko w 2 firmach ubezpieczeniowych - PZU (450 zł/mc) i Warta (290 zł/mc) - nieszczególnie korzystne warunki ;) - problem - pojazd nie posiada nr VIN, na który ubezpieczasz auto na zagranicznych numerach (lub bez nr rejestracyjnych). Ubezpieczenie w innych firmach może skutkować niewypłaceniem odszkodowania w razie wypadku - nie życzę.....

Trzecia sprawa - co zrobisz jak się skończy MOT? Podpowiem Ci - przymusowa wycieczka na Wyspy ;)

dolar2dolar2 napisał/a:
Mój kolega tak zrobił z bmw i jeździ sobie śmiało na angliku


Brawa dla tego pana :? :? :? - Typowe - żeby zaoszczędzić parę zł, człowiek gotowy jest własnym kałem chleb smarować......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
pawliku 
Forumowicz
Mitasubishi :D


Auto: za dużo :P
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 3165
Skąd: Zabrze
Wysłany: 16-03-2010, 19:15   

Bartek napisał/a:
Wadą tej metody jest spory bałagan pod deską
wiesz co jak zrobisz wszystko na TIP TOP to nie ma wcale taiego bałaganu ...

i wydaje mi sie że opcja przeróbki przez Roberta jest dużo bezpieczniejsza nioż przespawanie sciany ...
_________________
Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był :(
Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie :)
Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca :)
Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą :)
Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek :P
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-03-2010, 19:22   

pawliku napisał/a:
wydaje mi sie że opcja przeróbki przez Roberta jest dużo bezpieczniejsza nioż przespawanie sciany
Za chwile nastąpi wzmożona dyskusja, w tym temacie, powiem tak, jestem za przekładką ściany grodziowej jeżeli robi to ktoś z głową na karku, oraz jestem za dostosowaniem ściany grodziowej RHD ---> LHD jeżeli robi to ktoś z głową na karku.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-03-2010, 19:25   

pawliku, jak zrobisz to z głową, to śmiem twierdzić, że buda nie traci sztywności, wręcz przeciwnie - bruzdy spawów usztywniają blachę. Jak wszystko jest z modelarską dokładnością spasowane, zespawane ze sobą właściwe płaty blachy (są 2 ;) ) i na dokładkę na całe łączenie masz punktowo przyspawany dodatkowy pas blachy. Robert widział moje auto.... na golasa wygląda jak LHD z fabryki..... Wszystko pod deską pasuje jak w oryginale.....

[ Dodano: 16-03-2010, 19:27 ]
robertdg, zgadzam się - obie drogi są poprawne tylko pod warunkiem używania szarych komórek przy pracy....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2010, 19:42   

auto Bartka jest zrobione dobrze no i tam nie jest wymieniona cala sciana, tj stara nie zostala na wariata usunieta lecz jej czesc zostala wymieniona.
 
 
pawliku 
Forumowicz
Mitasubishi :D


Auto: za dużo :P
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 3165
Skąd: Zabrze
Wysłany: 16-03-2010, 20:23   

acha no to inaa gadka :) ale tak jak pisałeś takie coś to musio być bardzo fachowo zrobione :)
_________________
Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był :(
Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie :)
Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca :)
Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą :)
Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek :P
 
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 16-03-2010, 21:39   

Przekładałem dach i jechałem z tym do blacharza przez cala polskie
Jemu dal bym przespawać ścianę
Vr4 została przełożona z dostosowaniem ściany jest Oki
A tak naprawdę myślę ze może się na ten temat wypowiadać osoba która zrobiła to obydwoma sposobami
_________________

 
 
 
tomkar4 
Forumowicz

Auto: EA3A EC5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Bukowina
Wysłany: 16-03-2010, 21:55   

[quote="Bartek"] dospawane WSZYSTKIE mocowania zawieszenia.
Jesteś pewny że wszystkie?
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2010, 22:12   

byle nie pytac niemieckich kolegow (maja nore niedaleko pl granicy), robili dwoma sposobami i hymmmm lipa, za to dobrze sobie radza z elektronika i niedlugo bedzie o nich cus slychac bo zrobili po cichu sprzet pod flashowanie 7203
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 16-03-2010, 22:45   Re: vr4 sedan i kombi

dolar2dolar2 napisał/a:
...mam co nieco wiadomości na temat Legnum ale jak się ma dokładnie sprawa vr4 w sedanie? Czy był taki model? I czy były różnice techniczne z kombi Legnum?

Jak to czy był taki model?? Masz go na zdjęciach przecież :wink:
Różnice jedynie w kształcie budy, tylnej kanapy, tylnych amortyzatorów albo sprężyn (nie pamiętam już).

Robert, co do przebiegu to moze być autentyk. Ja mam 102k mil (z czego 76k km) a auto jest od 2005 w UK. Na Wyspach raczej import Ralliartowy ma duże przebiegi 120 - 160k mil.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-03-2010, 07:10   

[quote="tomkar4"]
Bartek napisał/a:
dospawane WSZYSTKIE mocowania zawieszenia.
Jesteś pewny że wszystkie?


OK nie jestem pewny ;) - górne mocowania zostają na pewno, ale najważniejsze mocowania przedniej belki do podłużnic na pewno są dospawane
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 17-03-2010, 11:34   

gdybym miał oceniać jaki sposób przekładki jest najlepszy to ustawił bym to następująco:
- nowa grodź
- rzeźba przy starej grodzi
- swap

co do stopnia trudności to kolejność podobna.
co do sposobu Plpytona to dla mnie twój sposób jest po najniższej lini oporu... szybko, szybko, szybko bez dużych nakładów... typowy dla handlarzy... czy dobry????... nie widziałem nie wypowiem się, ale jedna opinia na forum była i to niezbyt dobra...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.