Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] ciężko pali
Autor Wiadomość
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 10-01-2010, 21:41   [Cari 1.9TD] ciężko pali

jak postoi długo tz noc ciężko pali świece nowe przyspieszacz kąta wtr. nowy tryka na starym to samo chociaż nie trykał, świece się nagrzewają powietrza w pompie nie ma, rano dla pewności odpowietrzałem . Jak podgrzeję świece z dwa razy odpali ale tak chodzi jak by na jeden gar nie palił i chmura dymu przyspieszacz się załącza nie wiem co może być przyczyną filtra paliwa długo nie wymieniałem jutro wymienię. ale to nie będzie ta przyczyna. Jak letni czy po godz odpalam w czasie grzania świec odpalam i zapala bez problemu usterka zaczeła występować jak temperatura spadła ok do +5 stopni.
Jedyne rzeczy które ma jako źle zrobione to błędy na kompie ale tylko w pamięci i jak rozrząd wymieniałem to nie ustawiałem pompy bo nie mam sprzętu, tyle że jak poprzednio wymieniałem to było ok tej zimy jest problem a na wiosnę wymieniałem rozrząd
proszę o pomoc może jeszcze coś można sprawdzić
Pozdrawiam Piotr
 
 
Pawel35 
Nowy Forumowicz
Pawel35

Auto: Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-01-2010, 22:37   

Mam identyczny problem tzn. po dłuższym postoju (najczęściej noc) ciężko pali (za drugim, za trzecim, czasem bywało że za piątym razem...), ale jak już rano zapali, to potem pali bez zająknięcia. Tak samo jak u Ciebie usterka pojawiła się jak zaczęło się robić chłodniej (II połowa września), przy temperaturach mniej więcej jak u Ciebie.

Oto co u mnie było sprawdzane / wymieniane przez różne serwisy (jako że jestem noga z elektromechaniki):
1. Świece żarowe (wynik: po założeniu nowych brak poprawy).
2. Kontrola wtryskiwaczy - wyjęcie i sprawdzenie (wtryskiwacze ok).
3. Test KTS 500 (nie wykazał żadnych błędów).
4. Sprawdzenie układu zasilania paliwem (szczelny), wymiana przewodu przelewowego.
5. Wymiana filtra paliwa, wymiana filtra powietrza.
6. Sprawdzenie "elektroniki" czy się nie zacięła i nie grzeje świec non-stop (podobno jest ok).
7. Sprawdzenie pompy wtryskowej (sprawna).
8. Sprawdzenie kąta wtrysku (podobno u mnie jest stały i nie podlega regulacji).
9. Sprawdzenie rozrusznika (ok).
10. Podłączenie "pewnego" akumulatora (nie pomogło, objawy takie same)

A teraz moje uwagi:
1. U mnie też był robiony rozrząd bez ustawiania pompy, ale ta zima jest już trzecią od czasu zrobienia rozrządu, a poprzednie dwie zimy fura paliła bez problemów, zawsze za pierwszym razem (nawet przy -20st.C!).
2. Elektrozawór pompy wtryskowej regulujący kąt wyprzedzenia wtrysku mam raczej sprawny (tryka przy grzaniu świec dopóki świeci lampka grzania). Poza tym nie mam ubytków mocy, silnik pracuje równo, nie zapala się kontrolka usterki silnika.
3. Kupiłem nowy akumulator i jestem obecnie na etapie testowania (czasem jeszcze zdarza się, że odpala dopiero za drugim czy trzecim razem :( ) Zauważyłem, że odpala za pierwszym razem wtedy, gdy po zgaśnięciu lampki grzania świec poczekam jeszcze ok. 8-9 sekund (po 8-9 sek. słychać takie "pyknięcie") i dopiero wtedy uruchamiam.
4. Porównywałem sposób grzania świec (takim zwykłym próbnikiem) z dieslem forda (akurat taki miałem pod ręką :) ).
W fordzie jest tak:
Włączony zapłon, świeci lampka grzania świec na desce rozdzielczej --- próbnik świeci
Włączony zapłon, gaśnie lampka grzania świec na desce rozdzielczej --- próbnik świeci o połowę mniej intensywnie
Włączony rozruch, silnik chodzi --- próbnik świeci o połowę mniej intensywnie (tzn tak samo jak punkt wyżej)
W moim mitsu próbnik świeci cały czas tak samo intensywnie (nie wiem czy w innych mitsu też tak jest... ciekawe jak to wygląda u Ciebie?). Może za mocno grzeje te świece po zgaśnięciu lampki? (poprzednie świece spaliły mi się w lutym 2009, kolejne we wrześniu 2009). Gościu, który sprawdzał mi pompę paliwową sugerował, że "tak jakby nie wystarcza prądu na sam rozruch".
5. Jeden z mechaników zwracał mi uwagę, że tak jakby nie dochodziło paliwo przy pierwszym rozruchu (luzował chyba coś przy wtrysku i nic nie tryskało, dopiero za drugim razem tryskało). No ale podobno pompę wtryskową mam ok (dziwne :( ).
6. Pozostał mi do sprawdzenia stopień kompresji, ale na razie daruję sobie.
Jak coś zaobserwujesz lub dowiesz się czegoś więcej to pisz. Obiecuję to samo ze swojej strony.

Pozdrawiam
Paweł
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-01-2010, 22:45   

Pawel35 napisał/a:
8. Sprawdzenie kąta wtrysku (podobno u mnie jest stały i nie podlega regulacji).
BZDURA :!:

Z działu download pobierz sobie manual http://www.e-elektron.pl/...Carisma9600.htm
Suplement A, Plik 11.pdf, 15str. masz dział Injection timing check and adjustment (tłumaczenie: sprawdzanie i regulacja kąta wtrysku) ;-)

Zmień mechanika
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 18-01-2010, 22:53   

Pawel35 napisał/a:

3. Test KTS 500 (nie wykazał żadnych błędów).


Paweł


Coś mi się zdaje że kts to do boscha a nie do lucasa

Gdzieś na forum był wątek gdzie KTS sprawdzane nie wykazało błedów a po zwarciu pinu 1i4 ecu wymrugiwało

A co do częstego przepalani świec żarowych to najczęściej przyczyna jest lejący wtryskiwacz
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
RyszardTeterycz 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.9 td
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 6
Skąd: pow:Zamojski
Wysłany: 25-02-2010, 23:02   

ustawienia kata wtrysku oto link:
http://i49.tinypic.com/v4q5uv.jpg

ja sam w carismie robiłem korekte po wymianie paska rozrzadu
dotoczyłem redukcje aby połączyć zegar z pompa paliwową
za dzwignia gazu na pompie jest wkręcona zaślepka na imbus nr.5 odkrencamy ja i wkładamy do srodka bolec o grubości 7 mim. długość bolca trzeba tak wymierzyć ab po zakręceniu redukcji i włożeniu wskażnika zegarowego oparł się na bolcu i wykonał jeszcze ze dwa obroty wskazówka zanim go skręcimy na stałe
ustawiamy znak na kole zamachowym w okienku tak jak widać na załączonym obrazku,
w plastykowej osłonie paska rozrządu przy kole wałka rozrzadu mamy otwierane okienko i tam widac znaki mają sie zgadzać zakładamy klucz 18 fajkowo-oczkowy na srube na srotku koła pasowego na wale i kręcimy w lewo (przeciwną strone wskazówek zegara) do tąd arz wskazówka na naszym zegarze przestanie się ruszać
zerujemy (ustawiamy) nasz zegar na 0 następnie obracamy wałem w prawo powoli do momentu zgrania się zmaków w okienku na kole zamachowym i odczytujemy na naszym zegarze jaki mamy kat wyprzedzenia wtrysku
jesli kąt nam się nie zgadza odkręcamy plastykowy dekielek osłaniający koło pompy poliwowej trzy srubki na klucz 10 potem popuszczamy trzy śrubki na kole pompy z fasolkami kluczem 10 następnie srubą na srotku kręconc w lewo lub prawo kluczem delikatnie i patrzymy na nasz zegar jak nam się kąt zmienia ustawiamy taki jak nam podaje plastykowa tabliczka na dzwigni gazu oczywiscie podczas tej operacji znaki na kole zamachowym w okienku muszą być na sfoim miejscu
 
 
goliat 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-03-2010, 00:06   Problemy z odpaleniem Cari 1,9TD na zimnym silniku

Proponuje takie oto rozwiazanie, ktore sam stosuje :D
Wlaczyc zaplon i obserwowac kontrolke swiec zarowych,
Po zgasnieciu kontrolki odliczyc do 7 i odpalac :p
Nie wiem jaka jest przyczyna tego, ze kontrolka zbyt wczesnie gasnie, ale staosuje ten myk i dziala w najwieksze mrozy :D
Nawiasem wspomne, ze swiece zarowe grzeja jeszcze ok 10 sekund po zgasnieciu kontrolki
Pozdro
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 16-03-2010, 18:45   

kolego bo kontrolka pokazuje że można już odpalać a nie mówi o tym że świece się nie hrzeją tak jest w wszystkich samochodch których używałem po zgaśnięciu kontrolki jeszcze z 20 sek świece się grzeją dokładnie nie mierzyłem czasu
 
 
goliat 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-03-2010, 13:59   

Od kilku dni mam problem z odpaleniem Cari 1,9 TD. Swiece zarowe sprawdzilem "na kontrolke" i sa OK.
Na zimnym silniku odpala jakby na 3 gary i dymi na niebiesko. Po rozgrzraniu pali na dotyk, chodzi ladnie rowno nie dymi.
Kontrolka CE dziala prawidlowo.
Kontrolka swiec zarowych swieci 6-7s a swieczki grzeja jeszcze przez 7s.
Dzis wypikalem nastepujace bledy:
12 dźwignia przestawiacza potencjometru
14 czujnik temperatury powietrza zasycanego
18 czujnik prędkosci jazdy
21 zawór elektromagnetyczny ( korekcji wtrysku )
38 czujnik prędkosci jazdy
51 zawór elektromagnetyczny ( korekcji wtrysku )
54 przekaźnik świec żarowych
55 sterownik - napiecie czujnika - (o jaki czujnik chodzi ??)
Czujnik powietrza zasysanego 6,34 Ω
Niestety nie moge wykasowac bledow po odlaczeniu masy ;/
Macie jakies pomysly co to moze byc ?
kurna troche duzo bledow ;/ :evil:
Acha, jeszcze zmierzylem luzy zaworowe.
Wydechy maja od 0.35 do 0,45,
ssace od 0,15 do 0,20.
DZieki za sugestie
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 17-03-2010, 14:26   

55 chodzi o napięcie na czujniki najprościej sprawdzić na potencjometrze na dzwigni na 3 pinie a masą powinny być między 4,5v do 5,5 v

co do pomiarów czujników w manuale wszystko znajdziesz
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
goliat 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-03-2010, 17:03   

pawelsonx napisał/a:
55 chodzi o napięcie na czujniki najprościej sprawdzić na potencjometrze na dzwigni na 3 pinie a masą powinny być między 4,5v do 5,5 v

co do pomiarów czujników w manuale wszystko znajdziesz

Miesiac temu rozladowal sie aku wiec czesc tych bledow moze wynikac wlasnie z tego
Musze wykasowac bledy...
Dzis odpalila za pierwszym razem, ale kopci na niebiesko i chodzi przez chwile jakby na 3 gary ;/
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 17-03-2010, 18:16   

wykasuj błędy

co do świec żarowych sprawdź omomierzem tylko pozdejmuj przewody z nich bo są łączone po dwie równolegle

znam przypadki gdzie fachowcy spędzają na podłączonych i nie mogą pojąć że dwie sprawne świece maja dwa razy mniejszy opór niż para z jedną niedziałającą i gubią się w diagnozach
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
goliat 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-03-2010, 18:28   

Wszystkie swieczki byly odpiete od zasilania. Jutro raz jeszcze sprawdze miernikiem ale "na kontrolke" bylo OK. Pomalu trace cierpliwosc... Jeszcze skrzynia szumi na wolnych obrotach :evil:
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 17-03-2010, 18:30   

Według mnie najprostsza metoda na sprawdzenie świec to je wykręcić i próbować na krótko do aku...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 17-03-2010, 19:02   

czujnik temperatury cos nie tak według manuale powinien mieć 3.3 do 3,8 k ohma przy temperaturze 20 stopni przy 80 stopni 0,32-0,35 kilo

luzy w normie

posprawdzaj czujniki według manulae supplement a rozdział 13E od strony 55
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
goliat 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-03-2010, 19:54   

W garazu mialem + 2 :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.