Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E52A 1.8] Działanie układu wspomagania kierosu
Autor Wiadomość
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 18-03-2010, 17:19   [E52A 1.8] Działanie układu wspomagania kierosu

Naczytałem się o problemach ze wspomaganiem kierownicy,ale nie znalazłem informacji na temat,jak działa reduktor ciśnienia płynu.Oczywiście,o ile taki występuje.Mianowicie chodzi mi o to,że podczas kręcenia kierą na postoju,powinna chodzić lżej,niż podczas jazdy.
Więc pytanie moje,to co odpowiada za takie zachowanie,i gdzie się to znajduje.
U mnie kierownica działa cały czas tak samo ciężko :roll:
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-03-2010, 11:23   

A ja zapytam przy okazji: zauważyłem wczoraj, że gdy silnik pracuje i nie kręcę kierownicą to w zbiorniczku wyrównawczym płynu wspomagania kierownicy mocno bąbluje płyn. Wcześniej pokonałem trasę 15 km. Czy to jest normalne czy coś jest nie tak? Wspomaganie działa OK.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-03-2010, 12:09   

jacek11, a w galu jest serwotronic?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 19-03-2010, 15:44   

Owczar napisał/a:
jacek11, a w galu jest serwotronic?

Przyznam,że nie wiem co to takiego.Ale układ jest zwykły,i nie ma tam czegoś,czego bym nie widział w innych autach.
_________________

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-03-2010, 15:45   

Serwotronic odpowiada za to co opisałeś. Wydaje mi się, że w Galancie go nie ma...
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 19-03-2010, 16:08   

Znakiem tego,pompa jest do wymiany,bo wątpię żeby kierownica miała chodzić tak ciężko.
Troszkę to dziwne,bo nawet nie wyje :roll:
_________________

 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 19-03-2010, 16:08   

Nie ma serwotronica - jest natomiast banalnie prosty system ograniczania ciśnienia w układzie wspomagania w funkcji obrotów silnika. Wkręć silnik na 3000 obrotów i spróbuj kręcić kierownicą na postoju ;) . Stare Galanty E33 w wersji szwajcarskiej miały EPS (Electronic Power Steering) działający na podstawie prędkości (od 0 do 40 km/h płynnie zmniejsza siłę wspomagania do 0)..... ale prawdziwe samochody już się skończyły ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 20-03-2010, 16:08   

Bartek napisał/a:
Wkręć silnik na 3000 obrotów i spróbuj kręcić kierownicą na postoju ;)

Jak ksiądz kazali :) Nie ma żadnej różnicy :roll: To co w takim razie jest do naprawy? :?:
_________________

 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 21-03-2010, 06:28   

Przyczyn może być dużo - albo pompa, albo zawor odśrodkowy ( też w pompie), albo zawór proporcjujący w maglownicy. Pomiar ciśnienia w układzie dałby światło na sprawę.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 21-03-2010, 13:19   

Pamiętam,że jak kupiłem to auto lat temu parę,to pompa cicho wyła.Teraz nie wyje.Coś się naprawiło samo :)
Bartek napisał/a:
Pomiar ciśnienia w układzie dałby światło na sprawę.

Poszukam odpowiedniego warsztatu :)
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.