[E52A 1.8] Działanie układu wspomagania kierosu |
Autor |
Wiadomość |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 18-03-2010, 17:19 [E52A 1.8] Działanie układu wspomagania kierosu
|
|
|
Naczytałem się o problemach ze wspomaganiem kierownicy,ale nie znalazłem informacji na temat,jak działa reduktor ciśnienia płynu.Oczywiście,o ile taki występuje.Mianowicie chodzi mi o to,że podczas kręcenia kierą na postoju,powinna chodzić lżej,niż podczas jazdy.
Więc pytanie moje,to co odpowiada za takie zachowanie,i gdzie się to znajduje.
U mnie kierownica działa cały czas tak samo ciężko |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-03-2010, 11:23
|
|
|
A ja zapytam przy okazji: zauważyłem wczoraj, że gdy silnik pracuje i nie kręcę kierownicą to w zbiorniczku wyrównawczym płynu wspomagania kierownicy mocno bąbluje płyn. Wcześniej pokonałem trasę 15 km. Czy to jest normalne czy coś jest nie tak? Wspomaganie działa OK. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-03-2010, 12:09
|
|
|
jacek11, a w galu jest serwotronic? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 19-03-2010, 15:44
|
|
|
Owczar napisał/a: | jacek11, a w galu jest serwotronic? |
Przyznam,że nie wiem co to takiego.Ale układ jest zwykły,i nie ma tam czegoś,czego bym nie widział w innych autach. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-03-2010, 15:45
|
|
|
Serwotronic odpowiada za to co opisałeś. Wydaje mi się, że w Galancie go nie ma... |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 19-03-2010, 16:08
|
|
|
Znakiem tego,pompa jest do wymiany,bo wątpię żeby kierownica miała chodzić tak ciężko.
Troszkę to dziwne,bo nawet nie wyje |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-03-2010, 16:08
|
|
|
Nie ma serwotronica - jest natomiast banalnie prosty system ograniczania ciśnienia w układzie wspomagania w funkcji obrotów silnika. Wkręć silnik na 3000 obrotów i spróbuj kręcić kierownicą na postoju . Stare Galanty E33 w wersji szwajcarskiej miały EPS (Electronic Power Steering) działający na podstawie prędkości (od 0 do 40 km/h płynnie zmniejsza siłę wspomagania do 0)..... ale prawdziwe samochody już się skończyły |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 20-03-2010, 16:08
|
|
|
Bartek napisał/a: | Wkręć silnik na 3000 obrotów i spróbuj kręcić kierownicą na postoju |
Jak ksiądz kazali Nie ma żadnej różnicy To co w takim razie jest do naprawy? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 21-03-2010, 06:28
|
|
|
Przyczyn może być dużo - albo pompa, albo zawor odśrodkowy ( też w pompie), albo zawór proporcjujący w maglownicy. Pomiar ciśnienia w układzie dałby światło na sprawę. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 21-03-2010, 13:19
|
|
|
Pamiętam,że jak kupiłem to auto lat temu parę,to pompa cicho wyła.Teraz nie wyje.Coś się naprawiło samo
Bartek napisał/a: | Pomiar ciśnienia w układzie dałby światło na sprawę. |
Poszukam odpowiedniego warsztatu |
_________________
 |
|
|
|
 |
|