Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wskaźnik temperatury.
Autor Wiadomość
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 18-03-2010, 23:12   Wskaźnik temperatury.

Ostatnio jadąc sobie z pracy ZOBACZYŁEM jak wskazówka temperatury wędruje w dół. Mam więc pytanie czy czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest przy termostacie? obiło mi się o uszy że jest ich więcej, podobno do wskaźnika jest inny niż do ECU. Patrząc pod maskę widać że kabelek się oderwał. Tam jest pojedyńczy kabel do tego czujnika? i czy zwyczajne przylutowanie wystarczy?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-03-2010, 23:24   

Twój objaw wygląda na walniety termostat
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marcel1010 
Mitsumaniak
01070/KMM - Chełm


Auto: Carisma 1,9TD 90KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 87
Skąd: Chełm
Wysłany: 19-03-2010, 07:46   

a dlaczego ma nie wystarczyć :?:
tylko musisz to zrobić dobrze aby był przepływ jakiegoś impulsu który "biegnie" tym przewodem,
_________________
jestem oznakowany i widoczny w Chełmie
 
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 19-03-2010, 18:37   

przylutowalem, ale nie działało. Dzisiaj jak rano jechałem do pracy ku mojemu zdziwieniu wskaźnik działał normalnie, ale czujnik znów się oderwał :/
Znów przylutowałem i odrazu sprawdziłem- nie działa........ czy to normalne że zaczyna działać po jakimś czasie? (np. pare godzin) tzn lutowanie, temperatura ma jakiś wpływ na to??
 
 
att 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 glx 96r. LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 42
Skąd: nevermind
Wysłany: 20-03-2010, 15:23   

Hmm...u mnie wskaźnik wariował - to po włączeniu wędrował na mx, to nie żył. Okazało się że "ktos" poprostu oplątał ten przewód. po przylutowaniu, było dobrze. potem mechanik-co-to-jeden-kabel-naprawi-a-dwa-zerwie urwał, przylutował i na drugi dzień powtórka z rozrywki. Zrobiłem prowizorkę na parkingu - kabla dołożył, oplątać, zaizolować. Nie zapeszając - działa. Problemem było też to, iż "ktoś", po oplątaniu kabla, chciał go przytrzymać opaską. opaska po uszkodziła izolację. Spróbuj zajrzeć, czy u Ciebie izolacja nie jest gdzieś uszkodzona - neikoniecznie przy samym czujniku.

PS: na moją intuicję<lol> to jeśli byłoby w porządku to wskaźnik powinien płynnie posuwać się w górę. Żeby się ruszył - naprawdę nie trzeba wielkiej temperatury(długiej pracy silnika. przynajmniej u mnie)
 
 
gw87 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Krosno
Wysłany: 27-03-2010, 13:03   

Panowie a ja mam takie byc moze banalne pytanie, w jakim polozeniu macie wskaznik temperatury jezeli osiagniecie max temp silika?? u mnie w cari 1.9TD /97r/ wskaznik zawsze zatrzymywal sie centralnie na srodku, a wczoraj po trasie 700km, zauwazylem ze wskaznik jest 3 kreseczki tak bardziej na lewo, a zawsze bylo na srodku czym to moze byc spowodowane? nie przejmowac sie tym?
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-03-2010, 19:35   

gw87, Masz walnięty termostat (w pozycji otwartej). Chłodzenie jest na dużym obiegu, więc chłodnica schładza nadmiernie ciecz chłodzącą i wskazówka temperatury silnika spada. Gdyby termostat był sprawny przełączyłby chłodzenie na mały obieg, nie dopuszczając aby temperatura spała poniżej temperatury roboczej.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
gw87 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Krosno
Wysłany: 28-03-2010, 15:50   

czyli mam tak jakby nie dogrzany silnik caly czas? dobrze rozumie? spalania nie zauwazylem zwiekszonego.., czyms powaznym grozi jazda z walnietym w ten sposob termmostatem? (tak jak pisalem dochodzi tak 3 kreseczki na lewo od polowy i caly czas tak sie utrzymuje w czasie jazdy) (jak znajde cos wolnego czasu to trzeba bedzie wymienic<koszt niewielki>)
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-03-2010, 11:57   

Grozi większym spalaniem, gorszą dynamiką, a zimą brakiem ogrzewania.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 26-05-2010, 23:04   

W którym miejscu w mojej Cari 1.6 znajduje się termostat? Chce wymienić więc proszę was o pomoc
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 27-05-2010, 10:09   

Termostat najczęściej znajduje się na końcu górnej rury wychodzącej z chłodnicy, w bloku silnika.
Nie wiem jak dokładnie jest w Cari 1.6 ale możesz sprawdzić rury wychodzące z chłodnicy. Przy jednej z nich będzie termostat... tzn. obudowa termostatu, a wewnątrz niej - termostat.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-05-2010, 10:15   

PiotrekSL4, szukajcie a znajdziecie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47127
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 27-05-2010, 22:03   

robertdg napisał/a:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47127


Kapitalnie wytłumaczone.
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.