Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
układ hamulcowy ?
Autor Wiadomość
dodgev;) 
Forumowicz

Auto: pajero I 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 48
Skąd: włodawa
Wysłany: 16-02-2010, 19:29   układ hamulcowy ?

witam wszystkich mam pytanie dotyczące tego urządzonka jakie ma zadanie i czy morzna to wykluczyc .Składm od podstaw pajero po odszykowaniu ramy i po powrocie mostów na miejsce chciałbym sie zabrac za hamulce tylko niewiem co to jest bo w 2 autku to zostało oderwane i wisi przy moscie.
http://img15.yfrog.com/i/1000334small.jpg/
 
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 16-02-2010, 20:20   

tez to mam na tylnym moście ale do czego to służy to ja nie wiem ale chętnie się dowiem ok doświadczonych kolegów
_________________
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 
 
shutter 
Mitsumaniak


Auto: Pajero'02 3.2DiD v78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 16-02-2010, 20:43   

Jeśli jest to w układzie hamulcowym, jest w jakiś sposób sprzężone z tylnym mostem, to jest to zapewne korektor siły hamowania. Jego działanie polega na ograniczaniu ciśnienia w tylnych hamulcach w przypadku, gdy tył jest pusty i nieobciążony. Pełna siła hamowania przy nieobciążonym tyle skutkowała by przed wczesnym zablokowaniem hamulców. W miarę obciążania tyłu, a co za tym idzie obniżaniem się tylnego zawieszenia, dozowane jest poprzez ten korektor większe ciśnienie na tylne hamulce.
Generalnie rzecz często stosowana w samochodach dostawczych, zwłaszcza w czasach przed ABS'owych.
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 16-02-2010, 23:48   

shutter napisał/a:
Jeśli jest to w układzie hamulcowym, jest w jakiś sposób sprzężone z tylnym mostem, to jest to zapewne korektor siły hamowania. Jego działanie polega na ograniczaniu ciśnienia w tylnych hamulcach w przypadku, gdy tył jest pusty i nieobciążony. Pełna siła hamowania przy nieobciążonym tyle skutkowała by przed wczesnym zablokowaniem hamulców. W miarę obciążania tyłu, a co za tym idzie obniżaniem się tylnego zawieszenia, dozowane jest poprzez ten korektor większe ciśnienie na tylne hamulce.
Generalnie rzecz często stosowana w samochodach dostawczych, zwłaszcza w czasach przed ABS'owych.

Bez przesady że tylko w dostawczych i fiat 125P też to miał-korektor hamowania. Jak coś z nim nie tak to wywal to a samą korekcję to pedałem hamulca spokojnie przeprowadzisz. :wink:
 
 
 
shutter 
Mitsumaniak


Auto: Pajero'02 3.2DiD v78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Grodzisk Maz.
  Wysłany: 16-02-2010, 23:58   

1405 napisał/a:
Bez przesady że tylko w dostawczych


A czy ja gdzieś napisałem, że tylko? :)
Po prostu znam to urządzenie z posiadanej kiedyś furgonetki.
 
 
dodgev;) 
Forumowicz

Auto: pajero I 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 48
Skąd: włodawa
Wysłany: 17-02-2010, 13:00   

ok wielkie dzieki wszystko jasne
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 19-02-2010, 09:35   

To korektor bez dwóch zdań, ale nie służy on tylko ograniczaniu sił hamowania podczas braku załadunku. Każdy kto widział hamujący pojazd wie zapewne, że podczas hamowania przód auta "nurkuje" spowodowane jest to przesunięciem środka ciężkości, ale niegatywnym skutkiem tego zjawiska jest zmniejszenie nacisku na tylna oś co z kolej zwiększa prawdopodobieństwo poślizgu.

Ja bez korektora przejechałem już 10000km i daję radę mimo iż dużo po czarnym śmigam - więc nie jest on niezbędny....
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 21-03-2010, 22:41   

czy jest możliwość dostania przewodów hamulcowych ( sztywnych ) które prowadzą od pompy do samego korektora ( wzdłuż ramy ) albo jakiś pomysł na zrobienie podobnego przewodu ??????????????????????
_________________
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 21-03-2010, 22:49   

waclaw2727 napisał/a:
czy jest możliwość dostania przewodów hamulcowych ( sztywnych ) które prowadzą od pompy do samego korektora ( wzdłuż ramy ) albo jakiś pomysł na zrobienie podobnego przewodu ??????????????????????
Spokojnie...zakłady(warsztaty)
mają coś takiego na metry i można taki przewodzik miedziany bez problemu dorobić. Popytaj w swojej okolicy :arrow:
 
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 21-03-2010, 23:00   

Są do kupienia w sklepach motoryzacyjnych miedziane przewody hamulcowe z zarobionymi końcówkami najdłuższy jaki widziałem to 2 metry i można sobie powyginać w taki sposób jaki Ci potrzeba pamiętając o tym żeby zbyt mocno nie załamać . Od biedy jak będzie za krótki to można połączyć albo kupić z metrażu i samemu po zarabiać końcówki ale to troszkę skomplikowanie i wymagany specjalnego przyrządu do zarabiania końcówek.
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 21-03-2010, 23:14   

dzięki za informacje pozdrawiam
_________________
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 22-03-2010, 08:20   

AndrzejM22 napisał/a:
Są do kupienia w sklepach motoryzacyjnych miedziane przewody hamulcowe z zarobionymi końcówkami najdłuższy jaki widziałem to 2 metry i można sobie powyginać w taki sposób jaki Ci potrzeba pamiętając o tym żeby zbyt mocno nie załamać . Od biedy jak będzie za krótki to można połączyć albo kupić z metrażu i samemu po zarabiać końcówki ale to troszkę skomplikowanie i wymagany specjalnego przyrządu do zarabiania końcówek.


u mnie można chyba kupić dowolnej długości przewód (znaczy w granicach rozsądku:P )
 
 
dodgev;) 
Forumowicz

Auto: pajero I 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 48
Skąd: włodawa
Wysłany: 22-03-2010, 16:35   

waclaw2727 przewody sztywne metalowe są montowane wyłocznie w nowych autach ( tansze niż miedziane ) po ewentualnym uszkodzeniu wymienia sie na miedziane z tego względu ze mozna je łatwo układać . Jak ci peknie przewód przy końcu to łatwo go mozesz zarobić sam jeśli natomiast gdzieś w połowie wtedy muka tylko nowy.
Jak byś był zmuszony do zarabiania daj znać jest kilka skutecznych sposobów:)
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 22-03-2010, 17:59   

dodgev;) napisał/a:
waclaw2727 przewody sztywne metalowe są montowane wyłocznie w nowych autach ( tansze niż miedziane ) po ewentualnym uszkodzeniu wymienia sie na miedziane z tego względu ze mozna je łatwo układać . Jak ci peknie przewód przy końcu to łatwo go mozesz zarobić sam jeśli natomiast gdzieś w połowie wtedy muka tylko nowy.
Jak byś był zmuszony do zarabiania daj znać jest kilka skutecznych sposobów:)


To napisz moze od razu bo szczerze powiem ciekawość mnie zżera - nigdy tego nie praktykowalem:)
 
 
dodgev;) 
Forumowicz

Auto: pajero I 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 48
Skąd: włodawa
Wysłany: 22-03-2010, 18:53   

najskutekczniejszy sposób i ciągle praktykowany - mam zrobiony punktak (durnik) z gwintownika :) przewód jak sie łamie przy odkrecaniu zazwyczaj jest spory zapas - ucinasz przewód potrzebujesz tylko nowej końcówki (nypel z gwintem) zakładasz na przewód małe imadełko blokujesz przewód aby był sztywny i tym durnikiem włorzonym w wiartarke z udarem robisz grzybka i gotowe :) Patent wielokrotnie sprawdzony, czas zarobienia max 10min i 100% satysfakci :lol: na necie widziałem zestawy do zarabiania cena od 300zł to wychodzi taniej i tez skutecznie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.