Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning od początku jak i od czego zacząć
Autor Wiadomość
Valdi_1991 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Aleksandrów Kujawski
Wysłany: 19-03-2010, 00:15   Tuning od początku jak i od czego zacząć

Witam.
Widzę że nikt nie porusza tematu od czego zacząć i jak zacząć przeróbkę swojego auta. Niech każdy podzieli się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami jak właściwie ingerować w konstrukcję seryjnego auta. Jakie są podstawy, jak rozsądnie zmieniać moc oraz wygląd tak aby wyglądało to efektownie. Jak nie wydawać pieniędzy na elementy które nie przyniosą żadnego efektu, oraz co warto założyć w aucie. Jak wiadomo większość ludzi którzy zaczynają przygodę z tuningiem nie wrzuca od samego początku dużych sum w przeróbki swego ukochanego autka, więc zachęcam do podpowiedzi jaką część kupić która przyniesie efekt oraz jednocześnie nie będzie kosztowała ogromnych kwot. Co można zrobić samemu bądź z niewielką pomocą w przydomowym garażu, rzeczy które można zrobić bez specjalistycznych narzędzi, lecz do których wystarczy odpowiedni zasób kluczy ewentualnie spawarka lub inne tego typu urządzenia.
To temat dla każdego domorosłego fanatyka tuningu osobiście sam chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na ten temat bo czytanie czasopism mało daje, chętniej wykorzystuje się sprawdzone i polecane metody. Zakładając ten temat mam również nadzieje, że pomożecie również mi. Osobiście posiadam Galanta E33A chciałbym poddać go modyfikacjom które polepszą jego dynamikę oraz moc (nie mówię tu o wyciskaniu mocy rzędu 200koni lecz o realnych rzeczach) choć żeby jednocześnie nie wpłynąć nadto na ekonomię podróżowania ( mówię to o wzroście spalania rzędu ok 4-5 litrów na 100km). I właśnie dlatego zakładam ten temat aby dowiedzieć się co warto przerobić w aucie, od czego zacząć, oraz jak zachować odpowiednie proporcje oraz odrobinę smaku w przeróbkach (mowa o tuningu wizualnym)
A i nie oczekuje na odpowiedzi typu "załóż turbo" albo "kup samochód który spełni twoje oczekiwania", myślę że takie odpowiedzi nie mają sensu ponieważ to nie jest rozwiązanie i ponadto kosztują spore sumy.
Serdecznie zachęcam wszystkich którzy interesują się tuningiem do dyskusji.
_________________
E33A Rulez !!!!!
 
 
 
kuba_195 
Forumowicz

Auto: colt 1.6 turbo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 66
Skąd: Iława
Wysłany: 20-03-2010, 20:37   

kolego sympatyczny, temat o igłach w stogu siana, porusza wszystko i nic. Ja wyznaje wizję, DUŻE KOŁO, DUŻO MOCY, MAŁO FESTYNU..... odnośnie przeróbek to musisz mieć jakąś wizję, potem można coś doradzić,ukierunkować
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2010, 21:08   

Valdi_1991 napisał/a:
A i nie oczekuje na odpowiedzi typu "załóż turbo" albo "kup samochód który spełni twoje oczekiwania", myślę że takie odpowiedzi nie mają sensu ponieważ to nie jest rozwiązanie i ponadto kosztują spore sumy.


hmm skoro powyższe nie wchodzi w grę, to ja słyszałem że magnetyzery pomagają, i strumiennica do tego jeszcze, a 2 pasy przez całe auto a'la małysz dodają +5 pkt do respektu na ulicach :lol: :lol: :wink:
 
 
gem1 
Mitsumaniak

Auto: Galant SE 2.5 V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 131
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-03-2010, 22:24   

myślę, że na poczatek, możesz spróbować doprowadzicć auto do stanu fabrycznego (zawieszenie, silnik i kultura jego pracy, przeniesienie napędu i układ kierowniczy, pozbycie sie rudej z auta...). Wierz mi, że takie auto zrobi na Tobie i innych o wiele lepsze wrażenie, niż nisko budrzetowy tjunink...
I mam nadzieję, że pisząc o tuningu nie masz na myśli oblepienia tanią folią szyb, pomalowania sprayem na czarno felg i kupienia z alle...go tandetnego tłumika za 120 pln a'la mugen....

pozdro
_________________
 
 
Valdi_1991 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Aleksandrów Kujawski
Wysłany: 21-03-2010, 01:39   

Zakładając ten temat nie miałem na myśli pasów przez auto, strumiennic i innego tego typu rzeczy które mają pseudo podnosić moc auta.
1 to co było zepsute zostało wymienione czyli wszystkie gumy, tuleje itp
2 układ kierowniczy również zostało wymienione wszystko co miało luzy
3 układ hamulcowy właśnie czekam na klocki i tarcze
4 silnik wymieniony rozrząd + rolki napinacze + pompa wody, świece, przewody zapłonowe, kopułka, wtryski, wszystkie płyny, sprzęgło docisk, tarcza , łożysko.
Silniczek pracuje dobrze ciśnienie na cylindrach 1-12bar, 2-11,9bar, 3-12bar, 4-11,8bar.
Osobiście uważam że nie wymaga remontu.
5 blacharka małe ogniska korozji w górnym narożniku przedniej szyby, dwa bombelki na lewym błotniku wyskoczyły teraz po zimie.
Teraz na remont czekają zderzaki bo są troszke poprzycierane, progi zdrowe podłoga została zakonserwowana przed zimą.
Skoro uważacie że założyłem ten temat żeby czytać odpowiedzi na temat strumiennic, wydechów czy wieśniackiego ospojlerowania czy innego tego typu badziewia to jesteście w błędzie. Od kupna tego auta chciałem doprowadzić je do takiego stanu aby nie było problemów z przejściem przeglądu czy wyjazdem w dłuższą trasę.
Oczekuje odpowiedzi z których dowiem się jak poprawić płynność samochodu, moment obrotowy, czy chociażby elastyczność silnika.
_________________
E33A Rulez !!!!!
 
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2010, 12:44   

Kazde auto moze inaczej zareagowac na dany mod. Np w nissanach podstawa tuningu jest zrobienie ukladu wydechowego czyli kolektor/y + reszta wydechu w zaleznosci od pojemnosci dopiera sie jego srednice. Kolejna rzecza jest dolot. Mozna zakupic filtr stozkowy ale trzeba pamietac, ze zalozenie go byle jak i byle gdzie moze dac odwrotny efekt do zamierzonego. Jak jestesmy przy dolocie to mozna zmierzyc jakiej srednicy mamy przeplywke, przepustnice, kolektor ssacy i tu podobnie jak z wydechem trzeba dobrac srednice do pojemnosci. Dalej to juz raczej trzeba myslec o zmianach w silniku, strojeniu. Nie mozna tez zapominac o seryjnym ukladzie paliwowym ktory ma pewne ograniczenia.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2010, 12:57   

gdy nie ma mozliwosci tanim sposobem podniesc mocy skup sie na obnizeniu i ladnym kole i to wszystko.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 21-03-2010, 13:57   

Valdi_1991 napisał/a:
świece, przewody zapłonowe, wszystkie płyny, sprzęgło

Jakie plyny zalane? Jakie sprzeglo kupione?
Pytam, bo to pozwoli okreslic do czego zmierzasz...
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-03-2010, 19:30   

Valdi_1991 napisał/a:

3 układ hamulcowy właśnie czekam na klocki i tarcze


Tak i to jest dobry kierunek. Silnik da rade zawsze ale hamulce seryjne nie są liczone na sportową jazdę więc pierwsze odpadną. Najlepiej zwiększyć średnicę tarcz (oczywiście zaciski też). Jak już załatwisz hamowanie przed zakrętem to pomyśl o trzymaniu na zakręcie (najłatwiej niższy profil opony, potem możesz pomyśleć o lepszym stabilizatorze i ewentualnie sprężyny i amory sportowe).

A silnik to ktoś próbował splanować głowicę + ostrzejsze wałki zamiast się bawić w doloty/wyloty?
 
 
Valdi_1991 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Aleksandrów Kujawski
Wysłany: 21-03-2010, 20:52   

Wymieniłem olej na Mobil 10W40, płyn hamulcowy nie pamiętam firmy DOT4, w sprzęgle jest ten sam, sprzęgło Valeo(po hurcie 221zł), w chłodnicy Borygo, płynu we wspomaganiu również nie pamiętam firmy.
Galancior otrzyma tarcze TRW nacinane(po cenie hurtowej takiej jaką mój znajomy dostaje na sklep tzn 83zł sztuka) + klocki FERODO. Jak na razie myślałem o przerobieniu dolotu tzn wszystkie seryjne gumowe rury zamienić na aluminiową jednolitą (wypolerowana od środka spowoduje swobodny przepływ powietrza)+ do tego stożek tylko zastanawiam sie czy miejsce seryjnego filtra będzie dla niego odpowiednie tzn czy nie będzie łapał ciepłego powietrza i właśnie zastanawiam się czy nie zrobić jakąś przegrode która odseparuje go od silnika. Kolejna sprawa to wydech wywaliłem katalizator bo był wypalony i na dodatek dziurawy(brakowało ok 5 cm wkładu) szkoda było mi kasy na nowego kata i w jego miejsce została wspawana rurka tej samej średnicy. Ale zastanawiam się też nad przeróbka całego układu z 50mm na 55mm (w hondzie acord mojego kolegi sporo to pomogło) i oczywiście kolektor wydechowy mam znajomego który potrafi robić cuda spawarką i myślę że zrobienie kolektora na 4-2-1 z wypolerowanej rury pomoże.
_________________
E33A Rulez !!!!!
 
 
 
gem1 
Mitsumaniak

Auto: Galant SE 2.5 V6 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 131
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-03-2010, 00:01   

olej - kiepski
sprzęgło - kiepskie
borygo - kolejna taniocha
tarcze Lucasa i klocki ferodo - oj chyba będzie piszczeć :)
rury aluminiowe..ładnie wygladaja..i dobrze przewodzą ciepło
jeżeli stożek, to suchy..ale te kosztuja, więc pewnie wpadnie, patrząc na powyższe kolejna tandeta za max 100 pln z allegro
wywalenie kata, skoro był zniszczony o.k., zastępowanie go rurka, bo szkoda na sportowy... druciarstwo
żeby zrobic kolektor, nie trzeba być spawaczem, ale trzeba mieć pojecie o fizyce..i to spore i odpowiednie programy, które będą w stanie robić między innymi symulacje przepływów..to co zrobisz za pomocą kolegi i kawałka rury..
Boże..szkoda mi tego Gala ;/
_________________
 
 
Valdi_1991 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Aleksandrów Kujawski
Wysłany: 22-03-2010, 12:09   

Sprzęgło, olej i reszte płynów wymieniłem kilka dni po kupnie samochodu, wtedy nie myślałem o tym że zostanie dla mnie. A poza tym wtedy martwiłem się o to żeby dojechać nim do domu a nie tym żeby wstawić do niego sprzęgło spiekowe za ponad 2,5 tysiaka, podobnie z resztą rzeczy. Jak zapadła decyzja że zostaje bo to całkiem dobre auto, po tym jak władowałem w niego kupe kasy zastanawiam się do dalej z nim zrobić.
A widzę że kolega nie potrafi czytać, bo nie napisałem że wspawałem rure bo szkoda mi było kasy na sportowy tylko mowa była o fabrycznym. Kolektor wydechowy ma być zrobiony na wzór dedykowanego do tego silnika.
Cytat:
Boże..szkoda mi tego Gala ;/

Chyba poza krytyką nie masz innego zajęcia :evil: , może tak zamiast krytyki byś podpowiadał...
_________________
E33A Rulez !!!!!
 
 
 
KamykGdynia
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2010, 16:07   

Pytanie zasadnicze: do czego to auto ma służyć?
 
 
Valdi_1991 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Aleksandrów Kujawski
Wysłany: 22-03-2010, 16:24   

Do jazdy codziennej więcej swojej jazdy spędza poza miastem, nawet jak śmigam nim do szkoły to w mieście spędzam mało czasu. Chce żeby zrobił się żwawszy, żeby w trakcie wyprzedzania nie zabrakło mi nagle zapasu pod pedałem.
_________________
E33A Rulez !!!!!
 
 
 
KamykGdynia
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2010, 17:05   

Valdi_1991 napisał/a:
Do jazdy codziennej więcej swojej jazdy spędza poza miastem, nawet jak śmigam nim do szkoły to w mieście spędzam mało czasu. Chce żeby zrobił się żwawszy, żeby w trakcie wyprzedzania nie zabrakło mi nagle zapasu pod pedałem.

Rozumiem.
Prawdę mówiąc na tuningu się znam jak świnia na pomarańczach ale w życiu staram się ludziom pomagać wiec napiszę swoje 2 zdania - czy weźmiesz to pod uwagę to inna sprawa.
Do jazdy codziennej służą zwykłe auta. Takie zwykłe auto ma się nie psuć, być w miarę komfortowe i bezpieczne. Ma być też w finansowym zasięgu swojego właściciela żeby jego koszty nie zjadały całego budżetu.
Jeżeli faktycznie potrzebujesz auto do jazdy w trasie to kup Maxime z 3l motorem. Pali niewiele, bardzo wygodne i eksploatacja tego auta jest tańsza niż wielu osobom się wydaje. Do tego bdb sie prowadzi i naprawdę jest czym "depnąć".
Trzeba patrzeć na pieniądze wydane na cokolwiek (w tym przypadku na tuning) przez pryzmat użyteczności jaką wtedy nabywasz. W przypadku twojego auta nakłady będą spore a efekty mizerne - no a przecież nie o to chodzi.

Pozdrawiam
Kamyk
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.