Głośność kierunkowskazów. |
Autor |
Wiadomość |
tomko
Forumowicz
Auto: Outlander II ,09 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 118 Skąd: Bartenstein
|
Wysłany: 05-03-2010, 22:17
|
|
|
pytalem o to podczas wizyty w ASO i powiedzieli ze mozna to zrobic z poziomu komputera serwisowego. Mowa oczywiscie o "glonojadzie" |
|
|
|
 |
mat109
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 6 Skąd: Mława
|
Wysłany: 19-03-2010, 11:47
|
|
|
Widzę, że ten problem ma wielu. Jest prosty i tani gadżet. W sklepie elektronicznym trzeba zakupić: buzer 12V (tzn."piszczek" podobny do takiego jak w komputerze, który odzywa się podczas włączania. Uwaga! Komputerowy jest na niższe napięcie), oraz mostek prostowniczy np. 2A (element elektroniczny, który służy do prostowania prądu zmiennego na prąd stały). Mostek prostowniczy ma 4 wyprowadzenia:
1) +(plus) podłączamy do + buzera (piszczka)
2) - (minus) do minusa buzera.
3) oraz 4) ~ (zacisk prądu zmiennego) podłączamy (3) do lewej żarówki a (4) do prawej żarówki. I gotowe. Ja zamontowałem to przy skrzynce bezpieczników bez cięcia jakichkolwiek przewodów. Wyjścia na żarówki są w kostkach na skrzynce. Wystarczy odpowiednio wcisnąć pocynowany sztywny kawałek przewodu do kostek połączeniowych obok przewodów.
Jak to działa: Do pracy buzera potrzebny jest + i - zasilania. W momencie włączenia kierunkowskazu (+) jest pobierany z zasilania migającej żarówki a (-) popłynie przez żarówkę, która nie świeci.
Uwaga. Układ nie działa (nie pipczy) na światłach awaryjnych (brak (-) w układzie). Ale to chyba jego zaleta, a nie wada.
Zainteresowanym mogę wysłać schemat (hehe) i punkty wpięcia w kostki elektryczne.
Jak będziecie kupować BUZER, to bierzcie taki bez modulacji. Jednostajny pisk. W sklepie niech sprzedawca podłączy go do bat 9V, to usłyszycie jak to "jęczy". Głośność reguluje się przez zaklejenie otworu buzera.
Montaż wykonujemy po wyjęciu małego schowka obok kierownicy (wyciąga się go w górę po lekkim otwarciu). Układ działa od 1,5roku i jest bezpieczny dla instalacji. |
Ostatnio zmieniony przez mat109 24-03-2010, 01:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PiotrG
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 DID Intense+2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-03-2010, 13:10
|
|
|
W Outlanderze po liftingu można zmienić sygnał kierunkowskazów wchodząc w "Settings menu" na wyświetlaczu za pomocą przycisku "Info" |
|
|
|
 |
etom [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2010, 15:33
|
|
|
Jestem zainteresowany tym schematem i pkt wpięcia na podłączenie buzera pod kierunki , też zdarzyło mi się kilka razy pojechać z kierunkem a....niech to!! |
|
|
|
 |
Steff
Forumowicz
Auto: Glonojad
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 373 Skąd: DC
|
Wysłany: 22-03-2010, 15:54
|
|
|
kurde a nie prościej w czasie jazdy czasami patrzeć w zegary |
_________________ Japończyk ze styropianu i dykty .
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 22-03-2010, 16:19
|
|
|
Steff napisał/a: | kurde a nie prościej w czasie jazdy czasami patrzeć w zegary |
Steff ma rację + mozna nauczyć się lekko dotknąć dżwigni kierunkowskazów i włączają się tylko 3 mrugnięcia i problem z głowy |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
etom [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2010, 16:44
|
|
|
etom, mat109, mimo wszystko...
Jestem zainteresowany tym schematem i pkt wpięcia na podłączenie buzera pod kierunki , wolę to zrobić i mieć z głowy pilnowanie siebie...?? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-03-2010, 17:31
|
|
|
etom
Potrzebny jest buzer i dwie diody prostownicze max 1 amperowe. - buzera podłanczasz do masy a do + buzera podłanczasz te dwie diody równolegle. 2 pozostałe końce diód podłanczasz do dwuch przewodów idących do lamp kierunkowskazów, do lewej i prawej. |
|
|
|
 |
etom [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2010, 16:56
|
|
|
mat109, Uwaga. Układ nie działa (nie pipczy) na światłach awaryjnych (brak (-) w układzie)..... chyba da się temu zaradzić - skasować połączenie (-) modułu do (-) buzera w zamian podłączając (-) buzera na masę, nie mogę dzisiaj tego sprawdzić doświadczalnie , ale jutro dam radę ! -- Właściwie to teraz powstanie układ proponowany przez plecho1 i powinien działać !!
Pozdrawiam i dzięki za inspirację !! i pomoc !!
ETOM |
|
|
|
 |
mat109
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 6 Skąd: Mława
|
Wysłany: 25-03-2010, 22:59
|
|
|
Potwierdzam, że układ nie działa na światłach awaryjnych. Jeśli przewód minusowy buzera (czarny na zdjęciu) podłączysz do masy auta, to na światłach awaryjnych także usłyszysz piiiii. Ale zastanów się etom nad tym czy to nie będzie zbyt irytujące piiiii , gdy siedząc w aucie z włączonym światłem awaryjnym ten "pipek dręczyciel" bez końca będzie przypominał o włączonych światłach piiiii. Ja po 1,5 roku użytkowania tego gadżetu, gdy stoję przed skrzyżowaniem z zamiarem skrętu na światłach w lewo lub w prawo, kierunkowskaz włączam chwilę przed włączeniem się zielonego światła. Zgadnijcie dlaczego? Piiiiiiii. Dodam że poziom głośności dobrałem optymalnie. Mam układ bez świateł awaryjnych z wyboru, nie z przypadku.
Układ który ma sygnalizować kierunkowskazy i światła awaryjne wg opisu plecho1 składa się z buzera i 2szt. diod prostowniczych połączonych katodami (wyprowadzenie z paskiem) i plusem buzera. Minus buzera łączymy z masą samochodu. Przepraszam za "plagiat" opisu plecho1. Widzę że czujesz HaHe.
Teoretycznie niewielkim nakładem pracy jest możliwe zrobienie układu, który wyda dźwięk z siebie na przykład po 9-tym mignięciu kierunkowskazu. Piszę "teoretycznie" ponieważ nie zrobiłem go. Taki był pierwotny plan a skończyło się na 10min. pracy a efekt podobny. |
|
|
|
 |
etom [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2010, 09:03
|
|
|
mat109, dla mnie ten układ eliminuje największą wadę tego samochodu i to jest dla mnie bardzo istotne, Jeszcze raz duże dzięki!!!! Reszta to już tylko dopieszczanie tego pomysłu. |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 03-04-2010, 21:22
|
|
|
 |
|
|
|
 |
Krzysiek_slask
Mitsumaniak

Auto: Mondeo MKIII, Out 2.0 DiD Int+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 03-04-2010, 22:06
|
|
|
Kolego, rozumiem - swieta ida cieszysz sie, ok. Ale czy trzabylo do 10 topicow wklejac ten obrazek ?
Nie prosciej zalozyc nowy watek na forum jak juz tak bardzo Ci zalezy, zeby wszystkim pozyczyc wesolych swiat ?
Mam nadzieje, ze glownym powodem nie byla chec nabicia postow. Co prawda ida swieta, mam nadzieje ze w prezencie od zajaczka dostaniesz RB... |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 04-04-2010, 18:29
|
|
|
Krzysiek_slask napisał/a: | Mam nadzieje, ze glownym powodem nie byla chec nabicia postow. Co prawda ida swieta, mam nadzieje ze w prezencie od zajaczka dostaniesz RB |
Kolego ze sląska przykro mi wietrzysz we wszystkim podstęp jak no czynią niektóre kaczk
Nie miałem takiego zamiaru o jakim myślisz życzę Ci po prostu zdrowych wesołych świąt i ciut Lepszego poczucia humoru ZBYSZEK |
|
|
|
 |
Krzysiek_slask
Mitsumaniak

Auto: Mondeo MKIII, Out 2.0 DiD Int+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 04-04-2010, 23:29
|
|
|
13zbyszek13 napisał/a: | Kolego ze sląska przykro mi wietrzysz we wszystkim podstęp jak no czynią niektóre kaczk |
Nie lubie zasmiecania technicznego i pisania nie na temat. Sa ine dzialy w ktorych mozesz sobie taki topik zalozyc i do woli z kim chcesz polemizowac
13zbyszek13 napisał/a: | Nie miałem takiego zamiaru o jakim myślisz życzę Ci po prostu zdrowych wesołych świąt i ciut Lepszego poczucia humoru ZBYSZEK |
Dzieki za zyczenia. Odwazejmniam i zycze ciut wiecej wyobrazni.
Jak dla mnie EOT i przepraszam wszystkich za offtop |
|
|
|
 |
|