Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przepustnice galant 2.4 gdi
Autor Wiadomość
Mariogda25 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.4 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Gdansk
Wysłany: 21-03-2010, 12:32   Przepustnice galant 2.4 gdi

Witam wszystkich
posiadam Galanta 2.4 gdi 1999 150koni.
pytanie do was mam takie czy wie ktos czym sie roznia przepustnice do tego modelu ,bo jest ich az 5! w tym samym roczniku z tym samym silnikiem ,tyle samo koni... ta sama wersja klimatronik,mam padniety komputer glowny,przepustnice ,i przekaznik do niej, o niepowtarzalnych numerach zaczynajacych sie na MR420 ,znalazlem w necie inny zestaw z auta Galant 2.4 gdi 150 koni klimatronik rok 2000(MD******)caly (przepustnica+ komputer+przekaznik) oczywiscie do komputera caly zestaw jak imobilaizer kluczyk oryg. i moje pytanie brzmi czy jest mozliwosc ze to bedzie nie pasowac? bo jak na moje oko to wymieniam caly system... czyli powinno zatrybic ,ale poki co chcialem sie zapytac was jeszcze....
z góry dziekuje za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 21-03-2010, 12:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tomkar4 
Forumowicz

Auto: EA3A EC5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Bukowina
Wysłany: 21-03-2010, 15:12   

Według mnie powinno działać, wymieniałem u siebie przepustnice na taką z innymi numerami- zero problemów.
 
 
Mariogda25 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.4 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Gdansk
Wysłany: 21-03-2010, 16:29   

i moze dodam jeszcze ze jest to przepustnica bez linki czyli sama elektryka...
_________________
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i Ludzka głupota, chociaż co do pierwszego nie mam pewności"
 
 
 
tomkar4 
Forumowicz

Auto: EA3A EC5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Bukowina
Wysłany: 21-03-2010, 16:36   

Mariogda25 napisał/a:
i moze dodam jeszcze ze jest to przepustnica bez linki czyli sama elektryka...

Innej nie ma w GDI.
 
 
norbiolo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 97
Skąd: On jest
Wysłany: 22-03-2010, 00:03   

Nie jestem, expertem, ale posiadam już jakąś wiedzę i mogę Ci podpowiedzieć żebyś zwrócił uwagę na to czy masz TCL, ponieważ komp musi mieć wsparcie. Jeżeli chodzi o przepustnicę to szukaj wersji z hallotronem (podwyższona niezawodność), co za tym Idzie w późniejszym czasie eksploatacji mniej problemów odnośnie kiepskiego paliwa, jakie jest dostępne w Polsce.

Komputer odczytuje położenie przepustnicy, ilość zasysanego powietrza oraz temperaturę i ciśnienie paliwa a co za tym idzie przepustnica nie wpływa znacząco przy rozwiązaniach seryjnych, jeżeli średnica gardzieli nie odbiega od normy symbole nie powinny mieć znaczenia.

Tak na sam koniec dodam, że co do dystrybutorów spełniających wysokie normy paliwowe jest ich tylko kilku. Zapewne jest kilka osób, które powiedzą NIE, ale poczytajcie a potem test „organoleptyczny” ja osobiście używam paliw ORLEN i NESTE. Parametry zbliżone z tym, że NESTE wyróżnia stała jakość produktu, czego nie można powiedzieć o ORLENIE.

Jeżeli się mylę proszę o sprostowanie.

--------->
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-03-2010, 07:13   

Wszystkie przepustnice w 1.8 i 2.4 Gdi są identyczne pod względem parametrów elektrycznych i wymiarowych. Są 2 rodzaje siłowników i różne podłączenia wodne i elektryczne, więc jeżeli przepustnica pasuje mechanicznie, to będzie działać, przy zmianie rodzaju siłownika długość kabli będzie inna, ale wystarczy przedłużyć i będzie ok. Kompy mogą się różnić nr części ze względu na rynek pochodzenia auta - ważna jest zgodność wyposażenia dawcy i biorcy.

Ps halotronowy tps to marketing wyłącznie - fizycznie niczym się nie różni od oryginału, i oczywiście na jego pracę i żywotność jakość paliwa nie ma znaczenia ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
norbiolo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 97
Skąd: On jest
Wysłany: 22-03-2010, 15:00   

Bartek – Oczywiście, że jakość paliwa nie wpływa na żywotność hallotronu, jednak na ogólny stan techniczny przepustnicy już tak. Nie jestem tak do końca przekonany, co do chwytu reklamowego przepustnica fabryczna jest wyposażona w potencjometr a co za tym idzie jest to element stykowy (bardziej podatny na zafałszowanie odczytu). Hallotron jest elementem bezstykowym, lecz też posiada swoje wady (podatność na zmiany pól magnetycznych), więc tak czy siak obydwa rozwiązania zdają egzamin z tym, że hallotron nie jest podatny na zabrudzenia oraz nie zużywa się.

Ale co do GDI to racja ponieważ jest to wtrysk bezpośredni.

--------->
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-03-2010, 18:10   

Fajnie, tyle, że kupiłem taki "halotronowy" TPS - rozebrałem a tam.........potencjometr :D
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
norbiolo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 97
Skąd: On jest
Wysłany: 22-03-2010, 18:38   

No niestety Bartku taka jest polska rzeczywistość, więc trzeba podchodzić z zasadą ograniczonego zaufania ;(

------>
 
 
bartekino 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 154
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 10-04-2010, 17:58   

Wyczyściłem przepustnice bez jej wyciągania nie była taka brudna. Po wyczyszczeniu jest troche lepiej ale i tak obroty na rozgrzanym silniku są trochę za małe bynajmniej tak mi sie wydaje są na pierwszej kresce przed 1 tys i w samochodzie czuć lekkie wibracje co może być jeszcze przyczyna ??

[ Dodano: 11-04-2010, 19:49 ]
:?:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.