GDI Nieszczęsny zaworek ciśnienia pompy olejowej |
Autor |
Wiadomość |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 22-03-2010, 21:54 GDI Nieszczęsny zaworek ciśnienia pompy olejowej
|
|
|
http://www.auto-parts.spb...gp8xl2CDDLBhw==
Czy wie ktoś pod jakim numerem się on znajduje ta tym obrazku ? |
Ostatnio zmieniony przez Matejko 23-03-2010, 09:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 23-03-2010, 01:25
|
|
|
04085Q PLUG,ENG OIL PUMP INR
04211 PLUNGER,ENG OIL RELIEF
04217 SPRING,ENG OIL RELIEF PLUNGER
tak mi siem wydaje |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-03-2010, 07:39
|
|
|
Budrys
A co masz probemy z cykającymi zaworami i prubujesz podnieść ciśnienie oleju? Mierzyłeś może manometrem ile jest u Ciebie? Pytam bo też o tym myślałem ale nie miałem jeszcze czasu by to sprawdzić. |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 23-03-2010, 08:53
|
|
|
Mam problemy z ciśnieniem, nie mierzyłem ale wszystko sprawdziłem i kontrolka się świeci na wolnych obrotach przy gorącym silniku, mocniej klepie. Zajechałem silnik i jak będzię pogoda to dobiorę się do panewek korbowodowych i przy okazji chciałem popatrzeć na ten zaworek. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-03-2010, 10:05
|
|
|
Proponuję jednak jeszcze zmierzyć to ciśnienie bo to upewni cię jakie masz napewno. |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 23-03-2010, 20:27
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Proponuję jednak jeszcze zmierzyć to ciśnienie bo to upewni cię jakie masz napewno. |
Jaka wartość tego ciśnienia ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-03-2010, 20:58
|
|
|
Nie mniejsze niz 1 bar na biegu jalowym przy 90-100 stopniach oleju. |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 23-03-2010, 21:00
|
|
|
12.5 jak się nie mylę |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-03-2010, 07:59
|
|
|
przemekx303
W temacie jest mowa o ciśnieniu oleju a nie sprężania. |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 24-03-2010, 15:16
|
|
|
Mam drugą pompę olejową i nic tam innego nie ma oprócz tego niby zaworu olejowego, Zawór ten to tylko mały tłoczek, sprężyna i śruba dociskowa. To tu może być problem wszystkich stukających Carisma ? Co się mogło zużyć ? sprężynka ? bo tłoczek jest w idealnym stanie. Kiedyś zauważyłem że po wymianie oleju przez 30sek silnik chodzi jak złoto po tym czasie zaczyna nagle klepać. Jak by tłoczek pod wpływem pełnej pompy i ciśnienia domykał zaworek zmniejszając ciśnienie co powoduje klepanie jednego popychacza. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-03-2010, 17:32
|
|
|
Ten zawór działa odwrotnie, on się otwiera kiedy ciśnienie jest zbyt durze i wypuszcza nadmiar oleju spowrotem do miski olejowej. Jeśli zaworek się uszkodzi lub sprężyna straci sprężystość to ciśnienie ucieka a nie trafia do kanałów olejowych silnika. |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 24-03-2010, 17:57
|
|
|
Na schemacie wygląda to tak:
Były już eksperymenty z tym zaworkiem nadmiarowym: link do wątku
Efekt: efektu pozytywnego nie było.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 24-03-2010, 17:59
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Ten zawór działa odwrotnie, on się otwiera kiedy ciśnienie jest zbyt durze i wypuszcza nadmiar oleju spowrotem do miski olejowej. Jeśli zaworek się uszkodzi lub sprężyna straci sprężystość to ciśnienie ucieka a nie trafia do kanałów olejowych silnika. |
Hehe, Waśnie też do tego teraz doszedłem. Widać jak na dłoni przepływ oleju w te i we wte. A czym groźi za wysokie ciśnienie ? bo tego nie rozumię. Ma być stałe bez względu na obroty ? |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 24-03-2010, 18:17
|
|
|
Budrys napisał/a: | A czym groźi za wysokie ciśnienie ? |
Uszkodzeniem powierzchni roboczych czopów wału /Erozja – kawitacja/
Cisnienie
Budrys napisał/a: | Ma być stałe bez względu na obroty ? | .
Max jest określony charakterystyką zaworu nadmiarowego, minimum zależy od kondycji pompy olejowej i wielkości luzów na czopach. Lepkość i temperatura oleju też mają na to wpływ. |
|
|
|
 |
|