Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
GDi 99 Kontrolka oleju...i nie tylko
Autor Wiadomość
-Vendetta- 
Nowy Forumowicz

Auto: Cari
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 2
Skąd: ŁDZ
  Wysłany: 22-03-2010, 23:03   GDi 99 Kontrolka oleju...i nie tylko

Witam wszystkich

Mam następujący problem. Jakiś czas temu miałem prostowaną miskę olejową bo mi się lekko wgniotła przez co miałem wycieki oleju. Miska naprawiona(jakoś tydz. bez problemowej jazdy nie wiem ile km) i niby wszystko ok aż do dziś. Z miski uciekał olej więc myślałem że ta kontrolka zapalała się od braku oleju ale teraz już sam nie wiem. Dodam że objawiało się to wtedy na zakrętach i gwałtownym hamowaniu ale nie zawsze. W dniu dzisiejszym podczas powrotu do domu zaobserwowałem że znowu pojawia się info. o małej zawartości oleju, więc na stacje i dolewam. Jakie było moje zdziwienie jak nie zagasła po dolaniu na maxa(a nawet dużo za, jedyny plus że popychacze są cicho). Zapala się tylko na wolnych obrotach a dokładnie na luzie, 2 lub 3 razy przed dolaniem zgasła mi jak obroty spadły bardzo nisko. Dodatkowo zauważyłem akurat na 3 biegu że jak jej trochę przycisnąłem i puściłem gas to puszczała bardzo dużą chmurę białego dymu!! Ale tylko wtedy, bo podczas jazdy jest ok. olejem nie pluje i nie leci nigdzie. Poczytałem trochę i wiem że może to być coś z czujnikiem ale nie tylko...
A teraz dodam ciekawostkę(nie wiem czy ważna), autko kupiłem jakieś 6miesięcy temu i niby miało mieć moc około 147km(zakładam ingerencje w kompa)ale jakoś mocy nie czułem. Czasami ma taką dziwną reakcje że jak się jedzie równo nic nie wciska gazu to jest tak jakby szarpniecie silnika(coś jak by jedna poduszka była uszkodzona)i jak wciśnie się wtedy na gas na na parę lub parę naście sekund ma niezłego kopa. Nie wiem jak to wyjaśnić tylko opisu co czuję. A piszę o tym ponieważ, teraz odczuwam że Cari znacznie ale to naprawdę znacznie lepiej zbiera się :shock: tak jakby parę kucyków przybyło... Jestem nie co zmieszany tą cała sytuacją.
Dodam że leje Castrola syntetyka.

Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc to będę bardzo wdzięczny.
 
 
Kamilofone 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-03-2010, 23:21   

Dzisiaj właśnie wróciłem od znajomego mechanika z warsztatu gdzie trafiłem z podobnym problemem co do zapalającej się kontrolki oleju zwłaszcza na wolnych obrotach.
Przede wszystkim zaczęliśmy od sprawdzenie ciśnienia oleju na rozgrzanym oleju oczywiście na wolnych obrotach oraz czy zawór przy pompie oleju działa OK. Test z ciśnienia i zaworu przeszedł pozytywnie więc kolejny krok ściąganie miski i okazało się że trochę była przygięta więc prostowania i na nowo złożenie.
Rezultat pozytywny choć podpadający był czujnik ciśnienia oleju więc proponuje sprawdzić ciśnienie i jak będzie OK to warto podmienić wspomniany czujnik lub wykręcić i wkręcić na nowo gdyż też może być odpowiedzialny za całe to zamieszanie :)
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-03-2010, 08:15   

Kontrolka wskazuje fakt że w układzie smarowania ciśnienie oleju spadło poniżej dopuszczalnej wartości. Radził bym się za to wziąć jak najszybciej, bo jeśli to nie wina czujnika i naprawdę ciśnienie jest tak słabe że pali się kontrolka to koniec silnika może być bliski i raczej będziesz musiał kupować drugi bo naprawa tego co się wtedy popsyje będzie dość kosztowna, może bardziej niż wymiana.
 
 
-Vendetta- 
Nowy Forumowicz

Auto: Cari
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 2
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 23-03-2010, 20:09   

Dzisaj zauważyłem że występuje taka sytuacja tylko jak się rozgrzeje silnik. Jeszcze zaopserwowałęm że zaczełą sobie podosic obroty troche(nie skacze, na wolnym tak kolo 15,tys) i wtedy na bez żadnych info.
A czy komuś przychodzi do głowy czemu Cari szybciej teraz zbiera?
Mama nadzieje że mi się uda jakoś dotrzeć do mechanika...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.