| Światła cofania - jak poprawić? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | kamilek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.4 A/T '87
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 44 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2006
 Posty: 1107
 Skąd: Legionowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-03-2010, 11:29   Światła cofania - jak poprawić? |   
 |  
               | 
 |  
               | Słuchajcie, tym razem piszę w dość nietypowej sprawie. Chodzi o światła wsteczne. Wszystko jest z nimi ok, zapalają się jak trzeba, gasną, żarówki świecą mocno, styki nie są zaśniedziałe.  Ale...no właśnie, ale. Te światła są, moim zdaniem, dużo za słabe. Tzn cofając w nocy, jadę w ciemno, nic nie widzę praktycznie. Zawsze wspieram się przeciwmgielnymi tylnimi, ale i tak jest słabo. W E16 są sporo mocniejsze te światła, dużo oświetlają i spokojnie można cofać. Ale to kwestia tego że te "białe kwadraciki" w lampach są większe i bardziej przezroczyste (taka "faktura" tego plastiku). Co można w tej sprawie zrobić? Jakieś pomysły?
   |  
				| _________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
   
 Galant E33 - koniec przygody
 
 "Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" -  by Burst
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu_pl   Forumowicz
 
  
 Auto: Subaru Forester
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 14 Lip 2007
 Posty: 1301
 Skąd: Grajewo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-03-2010, 12:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nic na to nie poradzisz, możesz sobie jedynie zamontować dodatkową lampę. W sedanie są trochę większe kwadraciki i nie mogę narzekać, świecą bardzo dobrze. |  
				| _________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
 Subaru Forester SF - 1999r.
 Subaru Outback BI - 2005r.
 Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-03-2010, 19:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja tam nie narzekam, moje bardzo ładnie oświetlają   |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamilek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.4 A/T '87
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 44 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2006
 Posty: 1107
 Skąd: Legionowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-03-2010, 21:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marek, a jak Ci świecą w sedanie? Mocniej niż w hb? |  
				| _________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
   
 Galant E33 - koniec przygody
 
 "Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" -  by Burst
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-03-2010, 08:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zobaczę dziś wieczorem  Wydaje mi się, że tak samo, tyle, że w sedanie więcej widać przez tylną szybę   |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | u157   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant E 33, EA5W
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 19 Mar 2008
 Posty: 344
 Skąd: Złotów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-03-2010, 23:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jakiej mocy masz wstawione te żarówki? |  
				| _________________ E33 1991
 EA5W 1997
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-03-2010, 23:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | u157, ja czy Kamilek ? |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamilek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.4 A/T '87
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 44 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2006
 Posty: 1107
 Skąd: Legionowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-03-2010, 13:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli chodzi o mnie, mam tam zwykłą, najzwyklejszą żarówkę 21W, i w E16 i w E33. 
   
 Zrobiłem też fotkę tych świateł:
 E16
 
   (linijka w tle, światło ma szerokość 6,5cm)
 E33
 
   (tu już tylko 5cm)
 Dodatkowo, co widać na zdjęciu, w E3 mam jakby lekko przypalony klosz. Ale dlaczego, skoro żarówka jest normalna? Zresztą to przypalenie jest na małym odcinku i nie sądzę żęby wpływało mocno na jakość świecenia.
 
 Dla porównania - akurat jak robiłem fotki to sąsiad wyjeżdżał swoim vlewo S60, i ten to wsteczne ma takie kobyły
  Jak u mnie pozycyjne. A sąsiadka (jego żona) jak wyjeżdża swoją nową A-klasą (mieszkają naprzeciwko), to mam aż widno na podwórku! Też chcę takie światła   |  
				| _________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
   
 Galant E33 - koniec przygody
 
 "Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" -  by Burst
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | u157   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant E 33, EA5W
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 19 Mar 2008
 Posty: 344
 Skąd: Złotów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-03-2010, 23:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Też mam żarówki 21 W ale muszę powiedzieć, że jestem raczej zadowolony z oświetlenia przy cofaniu. Myślałem że możne masz słabsze  żarówki. |  
				| _________________ E33 1991
 EA5W 1997
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |