Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolejny mega problem:(
Autor Wiadomość
czapelka 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 139
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-03-2010, 23:22   Kolejny mega problem:(

Witam dzisiaj po sprawdzeniu stanu oleju zauwazylem iz jest praktycznie minimum. Colta zakupilem w listopadzie i wtedy wymienilem olej.
2 tygodnie temu bylem na przegladzie, mialem analize spalin(wiec wtedy chyba powinno wyjsc jakby palil olej?)
wyciekow z pod klapy zaworow brak
mechanik przy wymianie rozrzadu sprawdzil uszczelke walka i mowil ze jest wporzadku i nie wymieniac(miesiac temu)
Co jeszcze jestem w stanie sprawdzic i czy ktos moze mi powiedziec co jeszcze moze byc tego przyczyna?
Dodam ze przez pierwszy miesiac bylo praktycznie caly czas maksimum oraz ze na ulicy po odjechaniu rano nie ma zadnych plam
Aha plynu chlodniczego nie ubywa, nie ma w nim oleju i pod korkiem oleju tez nie ma zadnych osadow(oprocz tego ze lekko zalatuje benzyna ale to chyba normalne)
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2010, 00:12   

mógł ci puścić siemering na wale korbowym od strony sprzęgła, może sączyć się spod miski lub najzwyczajniej spalać olej. Powiedz ile km robisz autem miesięcznie i ile zrobiłeś od wymiany oleju :)
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 25-03-2010, 00:15   

powiedz tez słowko o stylu jazdy - jesli dajesz silnikowi mocno po garach to zuzuje on pewna ilosc oleju. BTW a jaki to olej..?
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
DiPi
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2010, 07:49   

Ja mam często tak że po wymianie oleju (leja od 3 do 3,5 litra podczas wymiany) po przejechaniu kilkunastu km (miesiąc, dwa) mam stan minimum, dolewam około 0,5 litra oleju i już jest stan ok i tak się trzyma dłuższy czas, po pól roku jakaś kolejna mała dolewka i do kolejnej wymiany starcza.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-03-2010, 08:02   

Prawdopodobnie uszczelniacze zaworów do wymiany albo pierścienie tłokowe ale raczej to pierwsze jak silnik nie był przegrzany.
Ps. Jaki przebieg ma auto?
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 25-03-2010, 09:14   

DiPi, ale co Ty lejesz do silnika :wink: Trochę może zawsze spalić, na przestrzeni tych 10-15 tysiaków.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
czapelka 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 139
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-03-2010, 09:45   

przebieg 164000, styl jazdy moge powiedziec ze do 3000 obrotow na kazdym biegu nie wiecejj:) czy jakby spalal olej to nie wykryloby mi teog na przegladzie na analizatorze spalin?? no od wymiany do teraz zrobiłem ze 2000. Aha i jeszcze jedno pytanie ile na bagnecie jestlitrow miedzy min a max?
 
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2010, 10:12   

Według moich spostrzeżeń między min a max jest jeden litr. Dobrze jednak jeżeli ktoś by to jeszcze potwierdził.
 
 
DiPi
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2010, 10:21   

Fragu napisał/a:
DiPi, ale co Ty lejesz do silnika :wink:

NIE POWIEM :P

czapelka napisał/a:
styl jazdy moge powiedziec ze do 3000 obrotow na kazdym biegu nie wiecejj:)

nie ma frajdy z jazdy :P

dlamer napisał/a:
między min a max jest jeden litr

potwierdzam ok litra :)
 
 
slax 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 97'
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 4
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 25-03-2010, 10:38   

Miałem podobny problem, pomogła wymiana uszczelniaczy zaworów.
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 25-03-2010, 12:53   

DiPi napisał/a:
NIE POWIEM :P



To czego się dziwisz, że Ci spali trochę :P
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
czapelka 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 139
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-03-2010, 15:54   

Panowie dolalem ok 0.7 litra i na bagnecie jest 3 mm powyzej max? czy bte autko moze spalic z te 0.6 na ok 2500 km? Pozdrawiam
Aha zauwazylem lekki wycioek z pod aparatu zaplonowego czy jest tam jakas uszczelka i czy jak jest to jaka i czy trudno ja wymienic??:)
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2010, 16:01   

jest tam oring prosta czynność jeśli ma się lampę stroboskopową do ustawienia zapłonu :)
0.6l na 2,5k km to żaden wynik nie masz czym sie przejmować
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-03-2010, 16:27   

0,6 na 2,5kkm to norma? :roll: Mój lancer na starym silniku, który jeździł w zakresie 3-5 tys /min tyle spalał. Miał zużyte uszczelniacze... Wymiany uszczelniaczy się nie doczekał...

Czy auto kopci po odpaleniu? Czy czujesz zapach spalanego oleju?
 
 
czapelka 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 139
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-03-2010, 16:34   

No wlasnie zadnego kopcenia nie ma. Bylem na analzizie spalin i tez nic. Wczesniej troche lecialo mi z klapy zaworow ale to zrobilem(nie wiem ile moglo wyciec ze 50 ml) a teraz zauwazylem lekki wyciek z pod aparatu zaplonowego tez moze ze 50 ml mi przez ten czas wycieklo wiec na dobra sprawe dolewka 0,5-0,6 litra zostala zrobiona.
Nie wiem czy jest sens tykac narazie uszczelniacze gdyz to sie wiaze ze sporymi kosztami ok. 300 zl z robocizna a mam zamiar pojezdzic nim jeszcze okolo 3-4 lata. Jak myslicie czy dolewka od wymiany do wymiany z 1,5 litra olejui to duzo? i jesli sie tym nie zajme moze cos jeszcze pojsc??
A kopci moze i tak ale sam bialy dyp przez pierwsze 30 sekund pozniej sie stabilizuje. Spalonego oleju nie czuje.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.