Kolejny mega problem:( |
Autor |
Wiadomość |
czapelka
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 139 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-03-2010, 23:22 Kolejny mega problem:(
|
|
|
Witam dzisiaj po sprawdzeniu stanu oleju zauwazylem iz jest praktycznie minimum. Colta zakupilem w listopadzie i wtedy wymienilem olej.
2 tygodnie temu bylem na przegladzie, mialem analize spalin(wiec wtedy chyba powinno wyjsc jakby palil olej?)
wyciekow z pod klapy zaworow brak
mechanik przy wymianie rozrzadu sprawdzil uszczelke walka i mowil ze jest wporzadku i nie wymieniac(miesiac temu)
Co jeszcze jestem w stanie sprawdzic i czy ktos moze mi powiedziec co jeszcze moze byc tego przyczyna?
Dodam ze przez pierwszy miesiac bylo praktycznie caly czas maksimum oraz ze na ulicy po odjechaniu rano nie ma zadnych plam
Aha plynu chlodniczego nie ubywa, nie ma w nim oleju i pod korkiem oleju tez nie ma zadnych osadow(oprocz tego ze lekko zalatuje benzyna ale to chyba normalne) |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2010, 00:12
|
|
|
mógł ci puścić siemering na wale korbowym od strony sprzęgła, może sączyć się spod miski lub najzwyczajniej spalać olej. Powiedz ile km robisz autem miesięcznie i ile zrobiłeś od wymiany oleju |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25-03-2010, 00:15
|
|
|
powiedz tez słowko o stylu jazdy - jesli dajesz silnikowi mocno po garach to zuzuje on pewna ilosc oleju. BTW a jaki to olej..? |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
DiPi [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2010, 07:49
|
|
|
Ja mam często tak że po wymianie oleju (leja od 3 do 3,5 litra podczas wymiany) po przejechaniu kilkunastu km (miesiąc, dwa) mam stan minimum, dolewam około 0,5 litra oleju i już jest stan ok i tak się trzyma dłuższy czas, po pól roku jakaś kolejna mała dolewka i do kolejnej wymiany starcza. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-03-2010, 08:02
|
|
|
Prawdopodobnie uszczelniacze zaworów do wymiany albo pierścienie tłokowe ale raczej to pierwsze jak silnik nie był przegrzany.
Ps. Jaki przebieg ma auto? |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 25-03-2010, 09:14
|
|
|
DiPi, ale co Ty lejesz do silnika Trochę może zawsze spalić, na przestrzeni tych 10-15 tysiaków. |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
czapelka
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 139 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-03-2010, 09:45
|
|
|
przebieg 164000, styl jazdy moge powiedziec ze do 3000 obrotow na kazdym biegu nie wiecejj:) czy jakby spalal olej to nie wykryloby mi teog na przegladzie na analizatorze spalin?? no od wymiany do teraz zrobiłem ze 2000. Aha i jeszcze jedno pytanie ile na bagnecie jestlitrow miedzy min a max? |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2010, 10:12
|
|
|
Według moich spostrzeżeń między min a max jest jeden litr. Dobrze jednak jeżeli ktoś by to jeszcze potwierdził. |
|
|
|
 |
DiPi [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2010, 10:21
|
|
|
Fragu napisał/a: | DiPi, ale co Ty lejesz do silnika |
NIE POWIEM
czapelka napisał/a: | styl jazdy moge powiedziec ze do 3000 obrotow na kazdym biegu nie wiecejj:) |
nie ma frajdy z jazdy
dlamer napisał/a: | między min a max jest jeden litr |
potwierdzam ok litra |
|
|
|
 |
slax
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 97'
Dołączył: 30 Cze 2008 Posty: 4 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 25-03-2010, 10:38
|
|
|
Miałem podobny problem, pomogła wymiana uszczelniaczy zaworów. |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 25-03-2010, 12:53
|
|
|
DiPi napisał/a: | NIE POWIEM |
To czego się dziwisz, że Ci spali trochę |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
czapelka
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 139 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-03-2010, 15:54
|
|
|
Panowie dolalem ok 0.7 litra i na bagnecie jest 3 mm powyzej max? czy bte autko moze spalic z te 0.6 na ok 2500 km? Pozdrawiam
Aha zauwazylem lekki wycioek z pod aparatu zaplonowego czy jest tam jakas uszczelka i czy jak jest to jaka i czy trudno ja wymienic??:) |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2010, 16:01
|
|
|
jest tam oring prosta czynność jeśli ma się lampę stroboskopową do ustawienia zapłonu
0.6l na 2,5k km to żaden wynik nie masz czym sie przejmować |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-03-2010, 16:27
|
|
|
0,6 na 2,5kkm to norma? Mój lancer na starym silniku, który jeździł w zakresie 3-5 tys /min tyle spalał. Miał zużyte uszczelniacze... Wymiany uszczelniaczy się nie doczekał...
Czy auto kopci po odpaleniu? Czy czujesz zapach spalanego oleju? |
|
|
|
 |
czapelka
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 139 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-03-2010, 16:34
|
|
|
No wlasnie zadnego kopcenia nie ma. Bylem na analzizie spalin i tez nic. Wczesniej troche lecialo mi z klapy zaworow ale to zrobilem(nie wiem ile moglo wyciec ze 50 ml) a teraz zauwazylem lekki wyciek z pod aparatu zaplonowego tez moze ze 50 ml mi przez ten czas wycieklo wiec na dobra sprawe dolewka 0,5-0,6 litra zostala zrobiona.
Nie wiem czy jest sens tykac narazie uszczelniacze gdyz to sie wiaze ze sporymi kosztami ok. 300 zl z robocizna a mam zamiar pojezdzic nim jeszcze okolo 3-4 lata. Jak myslicie czy dolewka od wymiany do wymiany z 1,5 litra olejui to duzo? i jesli sie tym nie zajme moze cos jeszcze pojsc??
A kopci moze i tak ale sam bialy dyp przez pierwsze 30 sekund pozniej sie stabilizuje. Spalonego oleju nie czuje. |
|
|
|
 |
|