Wymiana akumulatora na nowy |
Autor |
Wiadomość |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 28-02-2010, 14:06
|
|
|
KamilR10, ja mam 64ah 580 albo 640 rozruchu, juz Ci teraz dokładnie nie powiem. jak bede gdzieś jechał to sprawdze dokładnie, ale jestem bardzo zadowolony, mam centre future, dałem za niego 300zł, mam go od sierpnia i zero problemów w te mrozy ani teraz, myślałem jeszcze nad warta, ale na plus centry było to że jest trzy lata gwarancji a warta daje dwa lata
a co do objawów po wymianie akumulatora, to u mnie bardzo obroty falowały po każdym odłaczeniu klemy, jak miałem stary aku to czesto ładowałem i często odłączałem i strasznie mnie te obroty wkurzały, ale od póki założyłem nowy zero problemów. |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-02-2010, 14:13
|
|
|
KamilR10 napisał/a: | A inne dane | Prąd rozrchowy w okolicach 500A (każdy producent ma inny, im wyzszy prad rozruchowy tym lepiej)
wymiary (dł/szer/wys) 230/170/220 [mm], wymiary przybliżone |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
|
|
|
 |
Jonny156
Forumowicz

Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 88 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 05-03-2010, 08:56
|
|
|
Witam
Ja u siebie mam jeszcze (prawdopodobnie) fabryczny oryginalny akumulator, 60Ah prąd rozruchowy 240A, nigdy nie doładowywany i w najgorsze mrozy dawał rade bez problemu i nie daje mi żadnego powodu do wymiany na nowy. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 05-03-2010, 10:48
|
|
|
Jonny156, raczej nie fabryczny, bo z tego co wiem fabryczny mial mniej niż ...
a z prądem rozruchu raczej byś w tą zimę nie odpalil Galanta |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 24-03-2010, 13:27
|
|
|
Podepnę się pod temat, jestem zmuszony do wymiany Akumulatora na nowy. Mój Galant 2.0 EA2AS. Alternator MD317862 (90A). Aktualny akumulator to Varta 62AH 480A. Zamierzam kupić akumulator Centry, który model byście polecili, przykładowo z tej strony:
http://www.eakumulator.pl/auto.html
CA602:
# Napięcie: 12 V
# Pojemność: 60 Ah
# Prąd rozruchowy: 600 A
# Mocowanie: B13
# Polaryzacja: ETN0 - prawy plus
# Długość: 242 mm
# Szerokość: 175 mm
# Wysokość: 175 mm
albo ten mniejszej pojemności: CA531
* Napięcie: 12 V
* Pojemność: 53 Ah
* Prąd rozruchowy: 540 A
* Mocowanie: B13
* Polaryzacja: ETN0 - prawy plus
* Długość: 207 mm
* Szerokość: 175 mm
* Wysokość: 190 mm
Czy ma to być mocowanie B13 i jak dobrze patrzę, prawy plus ?? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-03-2010, 13:46
|
|
|
53Ah może być mało.... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 25-03-2010, 16:52
|
|
|
arturj123, ja mam CA641
* Napięcie: 12 V
* Pojemność: 64 Ah
* Prąd rozruchowy: 640 A
* Mocowanie: B13
* Polaryzacja: ETN1 -lewy plus
* Długość: 242 mm
* Szerokość: 175 mm
* Wysokość: 190 mm
śmiało moge polecić, żadnych problemów z nim nie mam
ja dałem za niego 300zł a nie 340 i w centrze jest na plus to ze trzy latka gwaracnji |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-10-2010, 14:18
|
|
|
Pilna sprawa !
Dzisiaj przychodząc do auta drzwi przednie otwarte, tylne zamknięte ale niedomknięte.
Jakiekolwiek operacje na zamkach bez efektów, tak samo przy stacyjce - żadnej reakcji, żadne kontrolki się nie zaświecają.
Obstawiam pad akumulatora - wszystkie bezpieczniki w porządku.
Zmierzyłem napięcie na aku, i zobaczyłem przerażające 3.5V.... ?????
Żadnych kłopotów wcześniej, żadnych ostrzegawczych kontrolek. Po prostu po 1.5 doby pod chmurką i klops.
Pytanie 1: czy 3.5v na aku to już aku do wyrzucenia, żadne łądowania już mu nie pomogą, i po prostu jechać i kupić nowy ?
Pytanie 2: dlaczego miałem otwarte przednie drzwi. Czy ma elektryka jakieś zabezpieczenie, jak wykrywa zanik napięcia w instalacji, to centralny zamek otwiera się (było by to kuriozalne) ? Wiem, że w innych autach z centralnym zamkiem jak aku padnie, to auta po prostu się otworzyć nie da.
Zwarcie w centralnym zamku, otwierał/zamykał aż umarł ?
Jest druga opcja, nieciekawa - to że zapomniałem zamknąć i prawie 2 doby stało pod domem otwarte...
EDIT: małe zmiany |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-10-2010, 14:52
|
|
|
Paliła się lampka na tylnym słupku i podsufitowa i rozładowały akumulator. |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-10-2010, 15:16
|
|
|
To one nie gasną po jakimś czasie automatycznie ? Ale wszystko by to wyjaśniało.
A wiesz, czy z aku rozładowanego aż do 3.5V będzie jakikolwiek pożytek ?
Nawiasem, wcześniej sugerowałem, jakoby zamykanie/otwieranie z klucza zupełnie nie działało. Działa, działa, po prostu mechanika jest bezgłośna. Więc samochód był zamknięty, otwarłem go sam, dzięki brakowi 'kliku' centralnego po prostu tego moja świadomość nie zanotowała. |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-10-2010, 17:56
|
|
|
xor napisał/a: | A wiesz, czy z aku rozładowanego aż do 3.5V będzie jakikolwiek pożytek ?
| Jeżeli młody akumulator, to muże się gu ida wskrzesić na krótki czas, w przeciwnym wypadku, napięcie na akumulatorze spadło poniżej dopuszczalnej granicy i niestety wewnatrz akumulatora robi sie kiszka, spróbuj podładowac prostownikiem, nic nie stracisz, ewentualnie jezeli wiesz ze aku ma juz swoje latka, poprostu wymien go na nowy. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-10-2010, 23:32
|
|
|
xor napisał/a: | To one nie gasną po jakimś czasie automatycznie ? | Napewno nie w standardowym układzie tego oświetlenia. U mnie gasną po 5 minutach, ale to mam zakodowane w wielofunkcyjnym ściemniaczu oświetlenia wnętrza (dołożony). |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-10-2010, 21:04
|
|
|
Po doładowaniu ruszył od ręki,a karmiony był tylko około 6h 4A 12V - pilnie auta potrzebowałem. Przy niecałych 12V od dotknięcia ruszył.
Jak na razie od soboty bez najmniejszych problemów.
I takie małe lampeczki... ile one mogą mieć, po 1-2W ? |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 11-10-2010, 06:10
|
|
|
C5W?? pewnie 5 watów |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
|