Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana akumulatora na nowy
Autor Wiadomość
Matik608 
Mitsumaniak


Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 433
Skąd: Sieradz
Wysłany: 28-02-2010, 14:06   

KamilR10, ja mam 64ah 580 albo 640 rozruchu, juz Ci teraz dokładnie nie powiem. jak bede gdzieś jechał to sprawdze dokładnie, ale jestem bardzo zadowolony, mam centre future, dałem za niego 300zł, mam go od sierpnia i zero problemów w te mrozy ani teraz, myślałem jeszcze nad warta, ale na plus centry było to że jest trzy lata gwarancji a warta daje dwa lata :)
a co do objawów po wymianie akumulatora, to u mnie bardzo obroty falowały po każdym odłaczeniu klemy, jak miałem stary aku to czesto ładowałem i często odłączałem i strasznie mnie te obroty wkurzały, ale od póki założyłem nowy zero problemów.
_________________
Był EA2A '98
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-02-2010, 14:13   

KamilR10 napisał/a:
A inne dane
Prąd rozrchowy w okolicach 500A (każdy producent ma inny, im wyzszy prad rozruchowy tym lepiej)
wymiary (dł/szer/wys) 230/170/220 [mm], wymiary przybliżone
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
KamilR10 
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 791
Skąd: Okolice Międzyrzecza
Wysłany: 28-02-2010, 17:12   

O to mi chodziło, dzięki :)
_________________
Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 
 
 
Jonny156 
Forumowicz


Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 88
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 05-03-2010, 08:56   

Witam
Ja u siebie mam jeszcze (prawdopodobnie) fabryczny oryginalny akumulator, 60Ah prąd rozruchowy 240A, nigdy nie doładowywany i w najgorsze mrozy dawał rade bez problemu i nie daje mi żadnego powodu do wymiany na nowy.
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 05-03-2010, 10:48   

Jonny156, raczej nie fabryczny, bo z tego co wiem fabryczny mial mniej niż ...
Jonny156 napisał/a:
60Ah


a z prądem rozruchu
Jonny156 napisał/a:
240A
raczej byś w tą zimę nie odpalil Galanta :)
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 24-03-2010, 13:27   

Podepnę się pod temat, jestem zmuszony do wymiany Akumulatora na nowy. Mój Galant 2.0 EA2AS. Alternator MD317862 (90A). Aktualny akumulator to Varta 62AH 480A. Zamierzam kupić akumulator Centry, który model byście polecili, przykładowo z tej strony:
http://www.eakumulator.pl/auto.html
CA602:
# Napięcie: 12 V
# Pojemność: 60 Ah
# Prąd rozruchowy: 600 A
# Mocowanie: B13
# Polaryzacja: ETN0 - prawy plus
# Długość: 242 mm
# Szerokość: 175 mm
# Wysokość: 175 mm

albo ten mniejszej pojemności: CA531
* Napięcie: 12 V
* Pojemność: 53 Ah
* Prąd rozruchowy: 540 A
* Mocowanie: B13
* Polaryzacja: ETN0 - prawy plus
* Długość: 207 mm
* Szerokość: 175 mm
* Wysokość: 190 mm

Czy ma to być mocowanie B13 i jak dobrze patrzę, prawy plus ??
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-03-2010, 13:46   

53Ah może być mało.... :doubt:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Matik608 
Mitsumaniak


Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 433
Skąd: Sieradz
Wysłany: 25-03-2010, 16:52   

arturj123, ja mam CA641


* Napięcie: 12 V
* Pojemność: 64 Ah
* Prąd rozruchowy: 640 A
* Mocowanie: B13
* Polaryzacja: ETN1 -lewy plus
* Długość: 242 mm
* Szerokość: 175 mm
* Wysokość: 190 mm



śmiało moge polecić, żadnych problemów z nim nie mam :)
ja dałem za niego 300zł a nie 340 :) i w centrze jest na plus to ze trzy latka gwaracnji :)
_________________
Był EA2A '98
 
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 08-10-2010, 14:18   

Pilna sprawa !
Dzisiaj przychodząc do auta drzwi przednie otwarte, tylne zamknięte ale niedomknięte.
Jakiekolwiek operacje na zamkach bez efektów, tak samo przy stacyjce - żadnej reakcji, żadne kontrolki się nie zaświecają.
Obstawiam pad akumulatora - wszystkie bezpieczniki w porządku.
Zmierzyłem napięcie na aku, i zobaczyłem przerażające 3.5V.... ?????

Żadnych kłopotów wcześniej, żadnych ostrzegawczych kontrolek. Po prostu po 1.5 doby pod chmurką i klops.


Pytanie 1: czy 3.5v na aku to już aku do wyrzucenia, żadne łądowania już mu nie pomogą, i po prostu jechać i kupić nowy ?

Pytanie 2: dlaczego miałem otwarte przednie drzwi. Czy ma elektryka jakieś zabezpieczenie, jak wykrywa zanik napięcia w instalacji, to centralny zamek otwiera się (było by to kuriozalne) ? Wiem, że w innych autach z centralnym zamkiem jak aku padnie, to auta po prostu się otworzyć nie da.
Zwarcie w centralnym zamku, otwierał/zamykał aż umarł ?

Jest druga opcja, nieciekawa - to że zapomniałem zamknąć i prawie 2 doby stało pod domem otwarte... :doubt:

EDIT: małe zmiany
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-10-2010, 14:52   

Paliła się lampka na tylnym słupku i podsufitowa i rozładowały akumulator.
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 08-10-2010, 15:16   

To one nie gasną po jakimś czasie automatycznie ? Ale wszystko by to wyjaśniało.

A wiesz, czy z aku rozładowanego aż do 3.5V będzie jakikolwiek pożytek ?

Nawiasem, wcześniej sugerowałem, jakoby zamykanie/otwieranie z klucza zupełnie nie działało. Działa, działa, po prostu mechanika jest bezgłośna. Więc samochód był zamknięty, otwarłem go sam, dzięki brakowi 'kliku' centralnego po prostu tego moja świadomość nie zanotowała.
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-10-2010, 17:56   

xor napisał/a:
A wiesz, czy z aku rozładowanego aż do 3.5V będzie jakikolwiek pożytek ?
Jeżeli młody akumulator, to muże się gu ida wskrzesić na krótki czas, w przeciwnym wypadku, napięcie na akumulatorze spadło poniżej dopuszczalnej granicy i niestety wewnatrz akumulatora robi sie kiszka, spróbuj podładowac prostownikiem, nic nie stracisz, ewentualnie jezeli wiesz ze aku ma juz swoje latka, poprostu wymien go na nowy.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-10-2010, 23:32   

xor napisał/a:
To one nie gasną po jakimś czasie automatycznie ?
Napewno nie w standardowym układzie tego oświetlenia. U mnie gasną po 5 minutach, ale to mam zakodowane w wielofunkcyjnym ściemniaczu oświetlenia wnętrza (dołożony).
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 10-10-2010, 21:04   

Po doładowaniu ruszył od ręki,a karmiony był tylko około 6h 4A 12V - pilnie auta potrzebowałem. Przy niecałych 12V od dotknięcia ruszył.
Jak na razie od soboty bez najmniejszych problemów.

I takie małe lampeczki... ile one mogą mieć, po 1-2W ?
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 11-10-2010, 06:10   

C5W?? pewnie 5 watów
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.