 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jak uzyskac troche wiecej koni sposobem najprostszym |
Autor |
Wiadomość |
marexi
Mitsumaniak

Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 517 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 21-03-2010, 23:27 Jak uzyskac troche wiecej koni sposobem najprostszym
|
|
|
Szczerze powiem od razu ze jestem laikiem, i to w sumie moje 3 autko na benzyne po Cari GDI, EA5W. I chcialbym sie zapytac co mozna zrobic zeby uzyskac troszke wiecej koni, ale jakby ktos mogl to napisac co daje mniej wiecej ile i co kupic do podniesienia mocy. Czytalem u Kochaja i Swinksa o ich tam rzeczach ale szczerze to nic nie rozumiem, do czego np sluzy boost controler itp, niestey angielski to mam na poziomie dziecka z przedszkola po 2 lekcji...
Dlatego chcialbym sie zapytac Was, moze przydac sie to tez i innym. |
_________________ 92' Colt 1.6 GLXi -
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 22-03-2010, 00:17
|
|
|
Z tego co pamiętam Marek to u ciebie jest przedliftowy Legnum w tiptronicu. Brutalna rzeczywistość jest taka, że istotny przyrost mocy uzyskasz kolosolanym nakładem finansowym i przy sporej dłubaninie.
Po tym wstępie, przygotuj się na zyski rzędu 20 - 30 kucy. I tak sporo, o czym się później przekonasz.
Na przeszkodzie stoi układ dwóch kompów (silnika i a/t) oba pracują wspólnie i zadaniem ecu silnika jest też ocghrona konwertera a/t przed zmieleniem m.in. zbyt dużym momentem obrotowym. Do tego jak masz TCL, to zabawa z obejściem tzw. odcięcia paliwa na całego.
Po krótce, by oszczędzić ci czytania.
1. Musisz przygotować auto do grzebania w nim (mieć kontrolę nad tym co robisz), a więc wyposażasz auto w niezbędne mierniki:
- zegar doładowania
- zegar temp. oleju
- zegar ciśnienia oleju
2.Drugi etap przygotowania, to usunięcie ograniczeń auta, czyli, np.:
- usunięcie katalizatora (przelotka)
- zastąpienie gumowych węży od turbo rurami
- zastosowanie wysokoprzepływowej pompy paliwa
- wstawienie większego intercoolera
Te zabiegi nie przyczyniają się do zwiększenia mocy ale pozwolą na przeprowadzenie właściwych modyfikacji w aucie.
3. Właściwe grzebnięcie, w mojej ocenie powinna byc następujaca kolejność działań:
- kontrola spalanej mieszanki. Najtaniej i najprościej na rynku to Apexi S-AFC. Droższe zestawy to E-Manage Blue lub pełne układy piggy-back np. E-Manage Ultimate, Map-ECU 2, Haltech, Vipec.
Ustawienie takiej zabawki poprawnie uzyskamy na hamowni. W przypadku S-AFC uzyskałem 15 bhp ATW odpowiednio dobierając mieszankę paliwa w całym zakresie obrotów przy standardowym doładowaniu itp. Dodatkowo można uzyskać bardziej ekonomiczną charakterystyke spalania naszego VRa (mniejsze zużycie paliwa).
- zwiększenie doładowania. Najtaniej to będzie MBC (mechaniczny boost controller), drożej to jest EBC (elektroniczny boost controller). W opisanych wcześniej zestawach piggy back tych bardziej zaawansowanych opcja boost controllera jest już wbudowana w funkcje.
Stosowanie własnego kontrolera doładowania pozwala mieć kontrolę nad ciśnieniem doładowania, ustawiając je powyżej zastosowanego przez fabrykę. W przypadku PFL to 0.55bara. Oczywiście nie można podnosić ciśnienia w nieskończoność. Tutaj da znać o sobie tzw. odcięcie paliwa (system ochrony silnika przed zniszczeniem), które w PFL jest ustawione w okolicach 0.9 bara.
Podniesienie ciśnienia do 0.85 bara w moim przypadku to dodatkowe 10bhp na kołach.
Tak więc, jak chcesz niewielkim kosztem coś tam podciągnąć to moja sugestia jest taka:
- zegary
- de-kat
- filtr panelowy HKS lub K&N
- Apexi S-AFC i potem zestrojenie
- elektroniczny boost kontroler, np. HKS EVC 4 (w górę)
- zimniejsz świece Denso IK24
- wzmocnione przewody HT (magnecor 8.5)
Do tego długa wizyta na hamowni by łądnie zestroili wszystko mając odczyty AFR. Powinno być coś koło 25bhp na kołach.
A jak chłopaki z CVR4 uporają się z mapami i dcięciem na 0.9bara na pętli ecu-tcu-tcl, to będzie można go podciągnąć wyżej tak jak facelifty, np. Kochajj'a. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
marexi
Mitsumaniak

Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 517 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 22-03-2010, 01:15
|
|
|
Dziekuje Ci strasznie za to ze chcialo Ci sie tyle pisac. Powiedz, jak usune Kata to nic sie nie stanie Lamba nie bedzie swirowac? (juz nie pamietam gdzie jest, wiem tylko ze jedna, ale czy za czy przed nie pamietam:) dawno temu lezal na ziemi wydech.
Zegary juz mam wiec powoli bede bral sie za drugi etap, tylko pytanie kto w Polsce bedzie potrafil Apexi S-AFC zestroic? |
_________________ 92' Colt 1.6 GLXi -
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 22-03-2010, 01:32
|
|
|
Co do sondy jesteśmy szczęściarzami w VR4. Tylko JEDNA przed katem, więc usunięcie kata nie wpływa na pracę sondy i resztę. Emisja spalin tylko nie będzie się mieścić w żadnej normie (przegląd).
Strojenie wszelkich dodatków (EBC, AFC, inne piggy back) robić na hamowni dla aut 4x4 (dwie osie hamujące) z pomiarem niezależnym obu osi. Musi mieć możliwość pomiaru i logowania AFR, doładowania, momentu, obrotów, mocy za jednym zamachem. Wtedy można najszybciej ustalić zależności.
No i wybrać tego, kto ma doświadczenie z Mitsubishi GTO/3000GT, Evo itd. Polecam PW do Tomka. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
marexi
Mitsumaniak

Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 517 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 23-03-2010, 00:59
|
|
|
http://cgi.ebay.de/Aeromo...=item2a05924ed7
Co to jest:)?
a drugie pytanko czy ktos moze mi powiedziec jaki nr Mitsubishi ma Bagnet od skrzyni biegow bo moj sie niestety juz praktycznie do konca pomalal i przydaloby sie go zmienic. pozdrawiam |
_________________ 92' Colt 1.6 GLXi -
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 23-03-2010, 01:12
|
|
|
To jest regulator ciśnienia szyny paliwowej. Jak wstawisz "większą" pompę paliwa to takie coś się przydaje. W skrócie FPR.
Zła wiadomość jest taka, że to z podanego linka to chińska podróba ("Aeromotive STYLE"), która raczej może ci uszkodzić samochód niż pomóc. W historii mojego VR4 opisałem już zabawę z taką podróbką.
Prawdziwe FPR niestety są drogie, od 100 GBP w górę. Na rynku masz w sumie dwie opcje: japońskie SARD'a albo amerykaskie Aeromotive. Ważne by kupić oryginał a nie podróbkę. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Krzys
Forumowicz SYLVER

Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 470 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 24-03-2010, 07:24
|
|
|
swinks_UK, zapomniales o wydechu cały wraz z downpipe moze dac ok 20-30KM (z opowiadan reszty posiadaczy VR4 ) ja sie własnie przymierzam do takiego upgrade... |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-03-2010, 10:39
|
|
|
Bajki.
Wydech tylko udrażnia i pomaga, gdy modyfikujesz dolot, np. przechodzisz na z MAFu na MAP, wstawiasz piggy-backa, lub inne ecu, kombinujesz z zapłonem itd. Sam z siebie obniży zakres obrotów gdzie uzyskasz max. moment obrotowy.
Na własne oczy widziałem dwa VRy na hamowni jeden ze standardem, drugi z RPW i de-catem (mój). |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
jkrzysztof80
Forumowicz vrmaniak

Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 1127 Skąd: UK, West Midlands
|
Wysłany: 24-03-2010, 22:57
|
|
|
swinks_UK, a podnosząc ciśnienie o 0.8 - 0.9 bara przez np AVC-R nie da kilku kucyków więcej? |
_________________ LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 25-03-2010, 00:33
|
|
|
Krzysiek.... No z tobą to jak z
Post numer 2, punkt 3. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
jkrzysztof80
Forumowicz vrmaniak

Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 1127 Skąd: UK, West Midlands
|
Wysłany: 25-03-2010, 19:23
|
|
|
swinks_UK, sorki nie doczytałem do końca |
_________________ LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 |
|
|
|
 |
|
|