Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
czy "miś" może mi upolować "kangura"
Autor Wiadomość
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 27-03-2010, 15:33   czy "miś" może mi upolować "kangura"

Upolowałem sobie "kangura", znaczy się zakupiłem orurowanie przednie do pajero II, oryginalny produkt MMC z roku `95. Ładny, zgrabny, solidny, dopasowany i nie pogarsza kątów. Wyciągać się bym za niego nie chciał ale funkcję ochronną w chaszczach spełni.
Wiadomo jest jednak, że obecnie, wg. dyrektywy unijnej, nowo rejestrowane pojazdy muszą posiadać homologacje "e" na orurowanie przednie auta. Dotyczy to auto rejestrowanych/produkowanych bodajże po 2006 r. Z drugiej strony polskie przepisy,chyba, w swoich zapisach nie nawiązują w żaden sposób do przedniego orurowania.

Ciekaw jestem, czy już mieliście jakieś problemy bądź z "miśkami" bądź też podczas badań okresowych a jeśli tak to czy udało sie ma je jakoś obejść.
Moje autko jest z `99 roku natomiast rejestrowane w kraju było w 2009.

a rzeczony "kangur", jeszcze przed malowaniem i montażem, wygląda tak:

 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 27-03-2010, 16:40   

diWhizZ napisał/a:
czy udało sie ma je jakoś obejść.
przed przeglądem na stacji zdejmujesz kangura :mrgreen: ale że
diWhizZ napisał/a:
rejestrowane w kraju było w 2009
to misiaczki mogą :roll: :? się czepnąć a w razie kolizji drogowej możesz mieć spore kłopoty jak się "poszkodowany" dopatrzy daty rejestracji. Ale przecież kupiłeś samochód z tym kangurem i przeszedł rejestrację :wink: Ja ten samochód to przecież widziałem w 1999 z podobnym kangurem,tylko był jakiś inny kolor :wink: a może mi się wydawało bo było już ciemnawo :wink:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 27-03-2010, 17:11   

Dobrze prawisz Waldku ;) A w sumie to może sobie gdzieś w widocznym miejscu wygraweruję Original Mitsubishi Genuine Parts i znaczek "e" ( co może znaczyć, że poprzednim właścicielem auta była elżbieta ;) ... i nie się chłopcy radarowcy w MMC dowiadują ;)

A tak ciekaw jestem jak wyglada papier na homologację dla orurowania?
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2010, 09:42   

Poczytaj ten temat o zderzakach:
http://www.pajero.org.pl/...m_pi1[tid]=138]
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
rafaello 
Nowy Forumowicz

Auto: Honda Civic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 12
Skąd: Bytom
Wysłany: 28-03-2010, 13:10   

Dzięki Gene za linki, lekturka postów, powstrzymała moje pytania o zderzak w stylu ARB, który chciałbym wstawić w miejsce oryginalnego i jednocześnie uspokoiła, że ten chwyt jest dozwolony bez homologacji. Pytania więc zbędne :)
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 29-03-2010, 19:35   

Gene napisał/a:
Poczytaj ten temat o zderzakach:
http://www.pajero.org.pl/...m_pi1[tid]=138]


Ciekawy wątek aczkolwiek bardziej zszedł na temat zderzaków niż samego orurowania.
Cały "dowcip" polega na tym, że rozporządzenie ówczesnego ministra transportu (dziś ministra infrastruktury) z dnia 15.10.2007 wdraża dyrektywę unijną 2005/66/WE w sprawie stosowania przednich układów zabezpieczających w pojazdach silnikowych niczym małpa z brzytwą.
Rozporządzenie wprowadza następujący zapis:
Cytat:
w § 7 dodaje si´ ust. 11 w brzmieniu:
„11. W przypadku samochodu osobowego, samochodu
ci´˝arowego lub pojazdu specjalnego,
których dopuszczalna masa caΠkowita nie
przekracza 3,5 t, przednie orurowanie lub
dodatkowy przedni zderzak, majàce sΠu˝yç do
ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie
zderzenia z innym przedmiotem, mogà
byç zamontowane wyΠàcznie w pojazdach,
dla których zostaΠy homologowane. Przepis
ten nie dotyczy urzàdzeƒ, o masie poni˝ej
0,5 kg, które przeznaczone sà wyΠàcznie do
ochrony reflektorów. Dotyczy pojazdów rejestrowanych
po raz pierwszy na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 paêdziernika
2007 r.”;

czyli po 20.10.2007 nie rejestrujemy pojazdów wyposażonych w dodatkowe układy zabezpieczające bez homologacji "e1" - nie ważne kiedy zostały wyprodukowane. Koniec kropka.
Tylko, że nikt nie zwrócił uwagi na to, że owa dyrektywa mówi wyraźnie o nowych typach pojazdów i nowych typach przednich układów zabezpieczających wprowadzonych do użytkowania po 25 sierpnia 2006.
Natomiast zakaz użytkowania i rejestracji pojazdów po 25 maja 2007 dotyczy także pojazdów nowych:
Cytat:
4. Ze skutkiem od dnia 25 maja 2007 r., w odniesieniu do pojazdów niespełniających wymogów z zakresu przednich układów zabezpieczających określonych w załączniku I oraz w załączniku II, Państwa Członkowskie:
a) uznają, że świadectwa zgodności, dołączone do nowych pojazdów zgodnie z dyrektywą 70/156/EWG, utraciły ważność dla celów art. 7 ust. 1 tej dyrektywy;
b) zakazują rejestracji, sprzedaży lub wprowadzenia do eksploatacji nowych pojazdów, do których nie jest dołączone świadectwo zgodności stosownie do dyrektywy 70/156/EWG.


Można się oczywiście nie zgodzić z moją interpretacją ale dla mnie jest jasne jak słońce: dotyczy tylko i wyłącznie przednich układów zabezpieczających oraz wyposażonych w nie pojazdów wyprodukowanych po 25.06.2007. Bo inaczej francuz czy Niemiec śmigający od 10 lat swoim "przednio zabezpieczonym" pajero, w momencie przekroczenia granicy RP może się pożegnać z dowodem rejestracyjnym i vice versa.[/i]

[ Dodano: 29-03-2010, 20:08 ]
rafaello napisał/a:
Dzięki Gene za linki, lekturka postów, powstrzymała moje pytania o zderzak w stylu ARB, który chciałbym wstawić w miejsce oryginalnego i jednocześnie uspokoiła, że ten chwyt jest dozwolony bez homologacji. Pytania więc zbędne :)


Hmmm ... nie był tego tak do końca pewien. Oryginalny zderzak jest częscią homologowaną wraz z pojazdem - IMO, jak się miś uprze to skrzynkę bez "e1" też Ci uwali ... no chyba, że masz pojazd, który zarejestrowałeś i przebadałeś w Polsce przed 2007 a najlepiej 2006 rokiem. A nawet jeśli tak, to jak miś będzie złośliwy to się czepi czegoś innego ;P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.