Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Pierwsze 10 tys. km sezon zima
Autor Wiadomość
wilko 
Nowy Forumowicz

Auto: 2.0 DI-D '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 27-03-2010, 16:11   [II 2.0 DID] Pierwsze 10 tys. km sezon zima

Zrobiłem pierwszy sezon i pierwsze kilometry. Podzielę się z wami wrażeniami z jazdy a nie suchymi faktami

plusy:
    + zajebisty
      + mieszkam na wsi w (okolice Lublina). Największy plus to ta zima i dużo śniegu, im więcej tym lepiej. Było pięknie. Nie musisz już odśnieżać. Nawet mnie wkurzały te pługi
      + wyciągam lub przeciągam wszystkie osobówki i busy sąsiadów. Traktor w zimie nie zapali a ten czołg działa zawsze. Przestraszył mnie tylko człowiek z serwisu, jak pojechałem pokazać mu komunikat "Service requiredt" - "konieczny serwis". Zanim dojechałem do niego, to komunikat sam się zresetował. Myślałem ( tzn. serwisant sugerował), że urwałem jakieś czujniki od ASC. Ostrzegł mnie też, że pewnie wkrótce spalę sprzęgło. Wziąłem sobie to do serca i już od tego spotkania nie wyciągam busów cięższych od siebie.
      + pięknie wchodzi w zakręt na 4wd, że czasami sam się dziwię, że jeszcze jadę po szosie a nie po rowie. Nagle okazało się, że uwielbiam kręte górkowate drogi. Niestety osoby siedzące z tyłu ( dzieci) bywają nieobliczalne i zwracają w czasie jazdy ( a to już duży minus)
      + bardzo fajna zabawa, to wjeżdżanie tam , gdzie czujesz, że nie powinieneś. Przykład - już nawet syna do przedszkola odwoziłem polnymi zasypanymi drogami, bo przecież asfalt mi odśnieżali. Gdzie jest droga a pole, to jest sprawa umowna. Nie ma to znaczenia. Ten czołg nawet jak nie idzie do przodu, to włączam tryb "przygoda - LOCK" i wyjeżdżam do tyłu i atakujemy. Nie wiem jakie macie doświadczenia, ale ja zawsze mam włączone 4WD. Na LOCK nie mogę się wyrwać z zaspy. Gaśnie mi silnik i boję się teraz o sprzęgło.
      + jak jadę w nocy i śnieg nawiewany jest na jezdnię, nie mogę się oprzeć i nacieram na każą napotkaną zaspę. Staram się walić raczej w sypki śnieg. Na chwilę robi się biało, tracisz obraz i jedziesz dalej. Piękna sprawa.
      + mam to sprawdzone zakopuje się dopiero wtedy, jak NIE wyłączysz ASC a śniegu jest tyle, że nie widać świateł i nie możesz otworzyć drzwi. Sprawdziłem to już pierwszego dnia.
      + daje złudne poczucie bezpieczeństwa. Nie wiem czy to plus czy minus.
      + przyspiesza na lodzie i śniegu jak głupi, gorzej jak na tym hamować. Tutaj już bez rewelacji. Potrzebne jest tarcie. Nie oszukasz
      + Mocy ma tyle (chipowany RalliArt), że jak raz próbowałem wyprzedzić z napędem 2WD, to mało co rowu nie zaliczyłem. Od tamtej pory mama stale włączone 4WD. Nie widzę różnicy w spalaniu, to pewnie tak zostanie. Nie wiem jak jest bez chipa, wiec nie mogę porównać.
      + widoczność przy wyprzedzaniu
      + nie musisz się srać, że wpadniesz w koleiny na drodze. Te 3 czarne paski na śniegu zawsze podnosiły mi ciśnienie. Zarzuciło mnie kiedyś dużym fiatem i pojechałem w siną dal. Teraz wyświetla mi się jak "jakiś trójkąt" lub "road possible iced"
      + zajebiste lusterka boczne
      + fajne to do siedzenia w bagażniku



    Minusy:
    - głośny jak traktor ( przynajmniej jest fajnie wyposażony i nagłośnienie wszystko zagłusza)
    - ludzie na wąskich nieodśnieżonych drogach nie zjeżdżają Ci już wcale. Rozwaliłem już się z jednym Transitem. Rozłupałem mu lusterko a w miśku się złożyło. Policjant twierdzi, że sprawcy nie ustalimy i skończy się to w sądzie, więc się rozstaliśmy każdy ze swoją szkodą. Ja mam ryski na plastiku a jemu brakuje lusterka.
    - to radio też mi gubi fale, ale w serwisie wymienią mi przy pierwszym przeglądzie
    - trochę bierze olej.
    - co najgorsze ja muszę go sprawdzać ręcznie - brak wskaźnika poziomu oleju.
    - dach aluminiowy - nie mogę przymocować anteny i chyba zamontuję na stałe, bo mnie to już denerwuje. Jak mam antenę na klapie, to muszę uważać
    - mały bak lub duże spalanie (ok. 8l/100km). Robię na baku tylko do 700 km i muszę się gdzieś tankować po drodze. W megance 1,5dci ( mniejszy silnik) dla porównania na tych samych trasach jadę 1200 na baku i pali mi ok. 5l/100km
    - brakuje mi media center, ale nie stać mnie na ten bajer



Jakie są wasze wrażenia z jazdy z[/code][/list]
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 27-03-2010, 17:19   

To nie jest ciągnik do wyciągania aut. Spalisz na bank sprzęgło i 6 tauzena będziesz musiał dać na wymianę. Misiek nie ma reduktora i dlatego przystopuj z tą uczynnością.... :D Pozatym też mam podobne wrażenia z jazdy moim.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
gajduss
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2010, 17:36   

jak to czytam włosy mi sie jeżą :) hee ja to robiłem fordem rangerem ale miskiem bym sie nie odwazył :wink: jakos mi go szkoda hee ale przyznam ze na mokrej drodze na zakretach trzyma bardzo ładnie nawet w trybie 2h. Czy 4x4 mozna jezdzic cały czas, nic sie nie stanie? w poprzednim aucie tylko na mokrej drodze i max 100km/h. ale tam sila dzieliła sie po połowe na przednia i tylna os. Ale przegladajac forum duzo uzytkowników traktuje to auto bardziej jako terenowe :P moze juz czas spobowac.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 27-03-2010, 17:55   

gajduss napisał/a:
jak to czytam włosy mi sie jeżą :) hee ja to robiłem fordem rangerem ale miskiem bym sie nie odwazył :wink: jakos mi go szkoda hee ale przyznam ze na mokrej drodze na zakretach trzyma bardzo ładnie nawet w trybie 2h. Czy 4x4 mozna jezdzic cały czas, nic sie nie stanie? w poprzednim aucie tylko na mokrej drodze i max 100km/h. ale tam sila dzieliła sie po połowe na przednia i tylna os. Ale przegladajac forum duzo uzytkowników traktuje to auto bardziej jako terenowe :P moze juz czas spobowac.


4WD-AUTOmożesz mieć włączone nonstop. Auto jest wtedy stabilniejsze i lepiej trzyma tor jazdy. 4WD-LOCK dziala do 70-80 km/h, potem automatycznie przechodzi w tryb 4WD-AUTO. Zasada jednak jest taka: na prostej, suchej nawierzchni typ ekspresówka/autostrada - 2WD; Na mokrym i zimą- 4WD-AUTO; zima, cięższe warunki - 4WD-LOCK i ASC OFF.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2010, 18:28   

mitsu00 napisał/a:
6 tauzena będziesz musiał dać na wymianę

2.0 DID jest taniej :)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 27-03-2010, 18:36   

wilko napisał/a:
brakuje mi media center, ale nie stać mnie na ten bajer
to kup sobie ROF1701 i z naddatkiem zrekompensujesz ten brak za 1/4 ceny media center.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Balugass 
Nowy Forumowicz
diesel power

Auto: outlander 2.0 DiD BSY
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 23
Skąd: NGI
Wysłany: 27-03-2010, 18:45   

ja sie przyznam ze od nowosci moze ze 2 razy jechałem po lesie a tak reszta to asfalt :D jakos nie moge sie przekonac do jego mozliwosci terenowych od brudnej roboty mam Nissana Patrola Gr :twisted:
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 27-03-2010, 19:14   

Balugass napisał/a:
ja sie przyznam ze od nowosci moze ze 2 razy jechałem po lesie a tak reszta to asfalt :D jakos nie moge sie przekonac do jego mozliwosci terenowych od brudnej roboty mam Nissana Patrola Gr :twisted:

Błotko, szuterek, lekki OFF Road typu piach da radę. jedynym ograniczeniem jest mizerny prześwit i małe kąty natarcia :evil:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Steff 
Forumowicz

Auto: Glonojad
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 373
Skąd: DC
Wysłany: 27-03-2010, 19:51   

jak nie ma czujnika jak mi po zapaleniu pisze oil ok
_________________
Japończyk ze styropianu i dykty .
 
 
venglin
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2010, 22:25   

Steff napisał/a:
jak nie ma czujnika jak mi po zapaleniu pisze oil ok


trudno powiedzieć, czy jest. w instrukcji (str. 3-62) przy opisie ostrzeżenia o niskim poziomie oleju jest gwiazdka. czyli jest to wyposażenie opcjonalne. to może być podobnie, jak z podgrzewaniem przednich wycieraczek. też jest w instrukcji wygwiazdkowane. i tylko mitsu00 ma to w swoim samochodzie :)
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 27-03-2010, 22:31   

Ja tam wolę prewencyjnie sprawdzać sam na bagnecie. Raz w 330D zapalila mi się kontrolka o niskim stanie oleju i jak juz dolałem to weszło ponad prawie 1,5 litra. Zatem suchutko..... :wink:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 28-03-2010, 09:52   

Steff napisał/a:
jak nie ma czujnika jak mi po zapaleniu pisze oil ok
to tylko zwykły czujnik ciśnienia oleju montowany od niepamiętnych czasów - nawet dużo poniżej min. będzie OK, dopóki pompa cokolwiek zasysa. Nie ma nic wspólnego z czujnikiem poziomu oleju. Maluch też miał taką czerwoną lampkę, która gasła po zapaleniu.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 28-03-2010, 10:23   

to tylko czujnik ,jak dolewam płynu do spryskiwacza to sprawdzam przy okazji olej
 
 
Steff 
Forumowicz

Auto: Glonojad
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 373
Skąd: DC
Wysłany: 28-03-2010, 13:45   

ja pierdykam ten samochód ma cokolwiek poza kołami i budą ,bo widzę że wypas podobny jak w trabancie posiada
_________________
Japończyk ze styropianu i dykty .
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 28-03-2010, 14:04   

do wożenia kartofli i cebuli to i o za dużo :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.