[II 2.0 DID] Pierwsze 10 tys. km sezon zima |
Autor |
Wiadomość |
wilko
Nowy Forumowicz
Auto: 2.0 DI-D '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 27-03-2010, 16:11 [II 2.0 DID] Pierwsze 10 tys. km sezon zima
|
|
|
Zrobiłem pierwszy sezon i pierwsze kilometry. Podzielę się z wami wrażeniami z jazdy a nie suchymi faktami
plusy:
+ zajebisty
+ mieszkam na wsi w (okolice Lublina). Największy plus to ta zima i dużo śniegu, im więcej tym lepiej. Było pięknie. Nie musisz już odśnieżać. Nawet mnie wkurzały te pługi
+ wyciągam lub przeciągam wszystkie osobówki i busy sąsiadów. Traktor w zimie nie zapali a ten czołg działa zawsze. Przestraszył mnie tylko człowiek z serwisu, jak pojechałem pokazać mu komunikat "Service requiredt" - "konieczny serwis". Zanim dojechałem do niego, to komunikat sam się zresetował. Myślałem ( tzn. serwisant sugerował), że urwałem jakieś czujniki od ASC. Ostrzegł mnie też, że pewnie wkrótce spalę sprzęgło. Wziąłem sobie to do serca i już od tego spotkania nie wyciągam busów cięższych od siebie.
+ pięknie wchodzi w zakręt na 4wd, że czasami sam się dziwię, że jeszcze jadę po szosie a nie po rowie. Nagle okazało się, że uwielbiam kręte górkowate drogi. Niestety osoby siedzące z tyłu ( dzieci) bywają nieobliczalne i zwracają w czasie jazdy ( a to już duży minus)
+ bardzo fajna zabawa, to wjeżdżanie tam , gdzie czujesz, że nie powinieneś. Przykład - już nawet syna do przedszkola odwoziłem polnymi zasypanymi drogami, bo przecież asfalt mi odśnieżali. Gdzie jest droga a pole, to jest sprawa umowna. Nie ma to znaczenia. Ten czołg nawet jak nie idzie do przodu, to włączam tryb "przygoda - LOCK" i wyjeżdżam do tyłu i atakujemy. Nie wiem jakie macie doświadczenia, ale ja zawsze mam włączone 4WD. Na LOCK nie mogę się wyrwać z zaspy. Gaśnie mi silnik i boję się teraz o sprzęgło.
+ jak jadę w nocy i śnieg nawiewany jest na jezdnię, nie mogę się oprzeć i nacieram na każą napotkaną zaspę. Staram się walić raczej w sypki śnieg. Na chwilę robi się biało, tracisz obraz i jedziesz dalej. Piękna sprawa.
+ mam to sprawdzone zakopuje się dopiero wtedy, jak NIE wyłączysz ASC a śniegu jest tyle, że nie widać świateł i nie możesz otworzyć drzwi. Sprawdziłem to już pierwszego dnia.
+ daje złudne poczucie bezpieczeństwa. Nie wiem czy to plus czy minus.
+ przyspiesza na lodzie i śniegu jak głupi, gorzej jak na tym hamować. Tutaj już bez rewelacji. Potrzebne jest tarcie. Nie oszukasz
+ Mocy ma tyle (chipowany RalliArt), że jak raz próbowałem wyprzedzić z napędem 2WD, to mało co rowu nie zaliczyłem. Od tamtej pory mama stale włączone 4WD. Nie widzę różnicy w spalaniu, to pewnie tak zostanie. Nie wiem jak jest bez chipa, wiec nie mogę porównać.
+ widoczność przy wyprzedzaniu
+ nie musisz się srać, że wpadniesz w koleiny na drodze. Te 3 czarne paski na śniegu zawsze podnosiły mi ciśnienie. Zarzuciło mnie kiedyś dużym fiatem i pojechałem w siną dal. Teraz wyświetla mi się jak "jakiś trójkąt" lub "road possible iced"
+ zajebiste lusterka boczne
+ fajne to do siedzenia w bagażniku
Minusy:
- głośny jak traktor ( przynajmniej jest fajnie wyposażony i nagłośnienie wszystko zagłusza)
- ludzie na wąskich nieodśnieżonych drogach nie zjeżdżają Ci już wcale. Rozwaliłem już się z jednym Transitem. Rozłupałem mu lusterko a w miśku się złożyło. Policjant twierdzi, że sprawcy nie ustalimy i skończy się to w sądzie, więc się rozstaliśmy każdy ze swoją szkodą. Ja mam ryski na plastiku a jemu brakuje lusterka.
- to radio też mi gubi fale, ale w serwisie wymienią mi przy pierwszym przeglądzie
- trochę bierze olej.
- co najgorsze ja muszę go sprawdzać ręcznie - brak wskaźnika poziomu oleju.
- dach aluminiowy - nie mogę przymocować anteny i chyba zamontuję na stałe, bo mnie to już denerwuje. Jak mam antenę na klapie, to muszę uważać
- mały bak lub duże spalanie (ok. 8l/100km). Robię na baku tylko do 700 km i muszę się gdzieś tankować po drodze. W megance 1,5dci ( mniejszy silnik) dla porównania na tych samych trasach jadę 1200 na baku i pali mi ok. 5l/100km
- brakuje mi media center, ale nie stać mnie na ten bajer
Jakie są wasze wrażenia z jazdy z[/code][/list] |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 27-03-2010, 17:19
|
|
|
To nie jest ciągnik do wyciągania aut. Spalisz na bank sprzęgło i 6 tauzena będziesz musiał dać na wymianę. Misiek nie ma reduktora i dlatego przystopuj z tą uczynnością.... Pozatym też mam podobne wrażenia z jazdy moim. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
gajduss [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2010, 17:36
|
|
|
jak to czytam włosy mi sie jeżą hee ja to robiłem fordem rangerem ale miskiem bym sie nie odwazył jakos mi go szkoda hee ale przyznam ze na mokrej drodze na zakretach trzyma bardzo ładnie nawet w trybie 2h. Czy 4x4 mozna jezdzic cały czas, nic sie nie stanie? w poprzednim aucie tylko na mokrej drodze i max 100km/h. ale tam sila dzieliła sie po połowe na przednia i tylna os. Ale przegladajac forum duzo uzytkowników traktuje to auto bardziej jako terenowe moze juz czas spobowac. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 27-03-2010, 17:55
|
|
|
gajduss napisał/a: | jak to czytam włosy mi sie jeżą hee ja to robiłem fordem rangerem ale miskiem bym sie nie odwazył jakos mi go szkoda hee ale przyznam ze na mokrej drodze na zakretach trzyma bardzo ładnie nawet w trybie 2h. Czy 4x4 mozna jezdzic cały czas, nic sie nie stanie? w poprzednim aucie tylko na mokrej drodze i max 100km/h. ale tam sila dzieliła sie po połowe na przednia i tylna os. Ale przegladajac forum duzo uzytkowników traktuje to auto bardziej jako terenowe moze juz czas spobowac. |
4WD-AUTOmożesz mieć włączone nonstop. Auto jest wtedy stabilniejsze i lepiej trzyma tor jazdy. 4WD-LOCK dziala do 70-80 km/h, potem automatycznie przechodzi w tryb 4WD-AUTO. Zasada jednak jest taka: na prostej, suchej nawierzchni typ ekspresówka/autostrada - 2WD; Na mokrym i zimą- 4WD-AUTO; zima, cięższe warunki - 4WD-LOCK i ASC OFF. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2010, 18:28
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | 6 tauzena będziesz musiał dać na wymianę |
2.0 DID jest taniej |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 27-03-2010, 18:36
|
|
|
wilko napisał/a: | brakuje mi media center, ale nie stać mnie na ten bajer | to kup sobie ROF1701 i z naddatkiem zrekompensujesz ten brak za 1/4 ceny media center. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Balugass
Nowy Forumowicz diesel power
Auto: outlander 2.0 DiD BSY
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 23 Skąd: NGI
|
Wysłany: 27-03-2010, 18:45
|
|
|
ja sie przyznam ze od nowosci moze ze 2 razy jechałem po lesie a tak reszta to asfalt jakos nie moge sie przekonac do jego mozliwosci terenowych od brudnej roboty mam Nissana Patrola Gr |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 27-03-2010, 19:14
|
|
|
Balugass napisał/a: | ja sie przyznam ze od nowosci moze ze 2 razy jechałem po lesie a tak reszta to asfalt jakos nie moge sie przekonac do jego mozliwosci terenowych od brudnej roboty mam Nissana Patrola Gr |
Błotko, szuterek, lekki OFF Road typu piach da radę. jedynym ograniczeniem jest mizerny prześwit i małe kąty natarcia |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Steff
Forumowicz
Auto: Glonojad
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 373 Skąd: DC
|
Wysłany: 27-03-2010, 19:51
|
|
|
jak nie ma czujnika jak mi po zapaleniu pisze oil ok |
_________________ Japończyk ze styropianu i dykty .
 |
|
|
|
 |
venglin [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2010, 22:25
|
|
|
Steff napisał/a: | jak nie ma czujnika jak mi po zapaleniu pisze oil ok |
trudno powiedzieć, czy jest. w instrukcji (str. 3-62) przy opisie ostrzeżenia o niskim poziomie oleju jest gwiazdka. czyli jest to wyposażenie opcjonalne. to może być podobnie, jak z podgrzewaniem przednich wycieraczek. też jest w instrukcji wygwiazdkowane. i tylko mitsu00 ma to w swoim samochodzie |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 27-03-2010, 22:31
|
|
|
Ja tam wolę prewencyjnie sprawdzać sam na bagnecie. Raz w 330D zapalila mi się kontrolka o niskim stanie oleju i jak juz dolałem to weszło ponad prawie 1,5 litra. Zatem suchutko..... |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 28-03-2010, 09:52
|
|
|
Steff napisał/a: | jak nie ma czujnika jak mi po zapaleniu pisze oil ok | to tylko zwykły czujnik ciśnienia oleju montowany od niepamiętnych czasów - nawet dużo poniżej min. będzie OK, dopóki pompa cokolwiek zasysa. Nie ma nic wspólnego z czujnikiem poziomu oleju. Maluch też miał taką czerwoną lampkę, która gasła po zapaleniu. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 28-03-2010, 10:23
|
|
|
to tylko czujnik ,jak dolewam płynu do spryskiwacza to sprawdzam przy okazji olej |
|
|
|
 |
Steff
Forumowicz
Auto: Glonojad
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 373 Skąd: DC
|
Wysłany: 28-03-2010, 13:45
|
|
|
ja pierdykam ten samochód ma cokolwiek poza kołami i budą ,bo widzę że wypas podobny jak w trabancie posiada |
_________________ Japończyk ze styropianu i dykty .
 |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 28-03-2010, 14:04
|
|
|
do wożenia kartofli i cebuli to i o za dużo |
|
|
|
 |
|