Przesunięty przez: harpagan 13-10-2007, 00:46 |
colt 1,5 - nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
cezary-ga [Usunięty]
|
Wysłany: 10-09-2006, 10:07 colt 1,5 - nie odpala
|
|
|
Mam problem z colcikiem 1,5 rok 91 składany w 94. jakis tydzien temu jechał ostatni raz od tego czasu ciągle go robie. chodzi o to że nie ma iskry na cewce rozrusznik kreci swiece wymienione, kable nowe. domyslam sie że cos z ecu jest nie tak tylko że dla mnie elektryka to czarna magia. powiezcie gdzie w colcie z 90-91 1,5 glxi jest ten komputer bo rece mi opadaja. |
|
|
|
 |
smosen [Usunięty]
|
Wysłany: 10-09-2006, 10:54
|
|
|
ECU znajduje sie pod przednim prawym slupkiem zaraz obok schowka pasazera.Tu masz strnke Krzyzaka http://mitsubishifan.webpark.pl/ i w dziale wymiana kondensatorow komputera masz dokladnie pokazane i opisane. |
Ostatnio zmieniony przez tomusn 10-09-2006, 20:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 10-09-2006, 11:33
|
|
|
A jeżeli boisz się sam naprawiać ECU - zapraszam mam spore doświadczenie w tym temacie |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
cezary-ga [Usunięty]
|
Wysłany: 10-09-2006, 12:30
|
|
|
dzieki bardzo chetnie skorzystam ale widze że z Warszawy wiec to tylko 350 km.
daj jakis kontakt do siebie. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 10-09-2006, 12:49
|
|
|
Poczta działa i to ostatnio naprawdę fajnie. Wykręcasz fanta (jak napisał smosen), odpinasz akumulator, odłączasz 3 żółte kostki elektryczne, pakujesz, wysyłasz priorytetem, ja następnego dnia reanimuję i odsyłam..... po 2 dniach masz sprawne ECU w ręku, montujesz w kolejności odwrotnej i jeździsz - sprawdzona taktyka przez wielu |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-09-2006, 17:13
|
|
|
ew. padł aparat zapłonowy (cewka lub czujnik położenia wału z nastawieniem na to pierwsze).
ale ECU i tak warto zreanimować, bo prędzej czy później problem z nim wystąpi (raczej prędzej) |
|
|
|
 |
J@rek [Usunięty]
|
Wysłany: 10-09-2006, 20:22
|
|
|
a ja bym najpierw od prostych spraw zaczynał: cewka, przebicie, cały aparat - bo jakoś nie wierzę w awarię ecu. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-09-2006, 21:29
|
|
|
J@rek napisał/a: | jakoś nie wierzę w awarię ecu. |
To plaga w Mitsubishi z tego okresu (mniej więcej 88-93) i zazwyczaj jak znika iskra to okazuje się że wylane są kondensatory (wada fabryczna) |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-09-2006, 21:38
|
|
|
josie napisał/a: | J@rek napisał/a: | jakoś nie wierzę w awarię ecu. |
To plaga w Mitsubishi z tego okresu (mniej więcej 88-93) i zazwyczaj jak znika iskra to okazuje się że wylane są kondensatory (wada fabryczna) |
88-95 Bo zastosowali gówniane kondensatory firmy Rubycon, teraz spotykane tylko w radiach za 5PLN. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
J@rek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2006, 10:19
|
|
|
No to przykre.
nie wiem jak jest w owym colcie, ale u mnie w kopułce aparatu oprócz cewki jest jeszcze jeden element elektroniczny. Może to padło, o ile jest podobnie. |
|
|
|
 |
promil69 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2006, 23:27
|
|
|
Witam. Przejołem to autko o którym mowa od cezary-ga - wymieniłem kondensatory w ecu i wszystko jest great THX |
|
|
|
 |
rami1000 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2006, 12:31
|
|
|
a co jeśli na cewce jest iskra, a na świecach już nie? (kable, kopułka, świece 100% sprawne) z tego co czytałem to może byc czujnik położenie wału. Jeśli tak to czy da się wymienić sam czujnik bo jest on chyba w aparacie zapłonowym. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-09-2006, 20:32
|
|
|
rami1000 napisał/a: | a co jeśli na cewce jest iskra, a na świecach już nie? (kable, kopułka, świece 100% sprawne) |
Moim zdaniem niemożliwe - w aparacie występuje tylko fizyczne rozdzielenie iskry na 4 przewody. Czujnik położenia jakby padł to nie byłoby iskry na cewce
Więc jeśli iskra jest porządna to szukałbym właśnie kable kopułka świece, palec rozdzielacza (szczególnie kontakt palec rozdzielacza-kopułka) |
|
|
|
 |
|